Administrare baze de date in devenire

databases

(andrei pacala) #1

salutare sunt elev in cls 11,cu o baza in programare destul de buna(c++ destul de bine,ma refer la cel procedural) si pe viitor as vrea sa dau la informatica economica CSIE bucuresti. Ca si viziune de viitor pot spune ca ma intereseaza bazele de date,in principiu meseria de administrator baze de date. Stiu cate ceva gen read ,delete sau alte joinuri dar doar atat. As avea si eu cateva intrebari:

1. Stiti cumva cateva ide uri si servere pe care sa fac practica cu sql?
  2. Stiti cateva resurse online de unde as putea sa invat baze de date(aprofundare)?

15 ani si un vis
(cosmos) #2

pt sql server ai SQL server management studio
pt mysql ai mysql workbench
pt PostgreSQL ai pgadmin

heidisql suporta mai multe baze de date

(cosmos) #3

resurse online
sqlzoo
Microsoft virtual academy

(IstvƔn F.) #4

Bazele de date implica o gramada de teorie si proiectare pe hartie.
Pana acum probabil ai avut deaface cu baze de date relationale care folosesc limbajul SQL.

Administrarea unei baze de date e o nisa interesanta, dar riscanta.

Exista si baze de date nosql gen mongodb care au ca idee stocarea de documente JSON :

https://university.mongodb.com/

(Adrian Tufă ) #5

Poti sa te joci online pe SQL Fiddle cu diverse dialecte de SQL.

(Horia Coman) #6

Cea mai buna idee e sa-ti instalezi tu un Postgres/MariaDB/(MSSQL/Oracle in masura in care au variante free) si sa te joci cu ele. Cel mai bun joc e sa incerci sa faci o aplicatie simpluta cum ar fi un todo-list pentru mai multi utilizatori, sau un mic blog/magazin online ca sa vezi cum arata proiectarea si interactiunea cu o baza de date dpdv al construirii de aplicati. Ai sa inveti o tona din treaba asta si o sa devi un IT-ist mai rotund. Daca vrei, aici poti interactiona si cu alt gen de baze de date: Redis, sisteme NoSql, ElasticSearch etc.