Care era promisiunea softurilor bazate pe abonament? Că vei fi la curent cu toate noutățile fără să fie nevoie să cumperi o nouă licență?
Pai asta nu e o magarie din partea Pantone care “detin” culorile respective?
Industria culorilor/video e plina de patents si metode de a mulge cat mai multi bani de pe urma utilizatorilor.
Din ce înțeleg - nu sunt extrem de bine înfipt în domeniu, doar din ce am prins pe ici-colo - Pantone a cerut mai mulți bani de la Adobe, Adobe nu a fost de acord.
Ce nu înțeleg eu este următorul lucru: culorile Pantone nu sunt doar… culori? Poți avea o culoare Pantone fără echivalent în rgb/hsl/cymk/etc?
Culorile Pantone au nume (numere defapt), care pot fi vazute ca un fel de marci inregistrate, de exemplu Pantone 13-0647
.
Utilizatorii cand folosesc aceasta culoare, se refera la Pantone 13-0647 in sisteme ce inteleg Pantone si nu in RGB/CMYK/…
Mai mult ca sigur suita Adobe stoca culorile respective direct cu aceste numere, iar acum Pantone le cer mai multi bani pentru a da voie sa traduca numerele in RGB pentru afisare pe ecran.
Pantone vinde un set de culori calibrate la print, mostre care vor fi 100% acea culoare când iese la imprimantă indiferent ce monitor ai. Costă vreo 10000$ mostrele.
Pantone mai are textile, plastice, creioane și tot felul de vopsele certificate. Te poți uita pe mostră ca să vezi cum va arăta în viața reală.
E ceva ridicol de greu de făcut cu CMYK și imprimante care trebuie calibrate. Multe din culorile pantone nu pot fi reproduse de monitor.
În contextul ăsta mi se pare foarte corect să taxeze pentru privilegiul ăsta.
E liber fiecare să dea la tipografie un cod CMYK și să se descurce fără codurile pantone. Deci practic nu a patentat culorile, ci tehnologia prin care translatează de pe ecran în realitate acele culori 1:1.