Alternativa free la JIRA (web-based “bug tracking tool”)

Exista un tool free, de instalat in intranet-ul unui enterprise, similar cu JIRA?

Redmine: https://www.redmine.org/

2 Likes

redmine, ce vremuri

1 Like

Am folosit Redmine.
Mi-a placut

Noi folosim Tuleap.

3 Likes

@Cosmin_Popescu Tuleap pare foarte fain :+1:

Dacă nu vrei ceva complicat pe partea de project management: Gitlab, Redmine, Trac, Bugzilla, Mantis.

Trac era foarte popular acum vreo 10 ani, apoi Redmine a devenit cool. Acum Gitlab e destul de popular - practic o clonă de Github cu Continous Integration. Cam toate din listă sunt făcute să fie cât mai prietenoase pentru developer, nu și pentru manageri sau departamentul de marketing.

Dacă vrei ceva cu mai multe feature-uri, m-aș uita la Tuleap (recomandat de Cosmin). Pare cel mai apropiate de Jira. Restul sunt mult mai simpluțe pe partea de project management (mai puține opțiuni de board view, sortare, workflow etc).

2 Likes

No folosim de niște ani buni Youtrack. Disponibil și self-hosted, licență gratuită pentru 10 utilizatori și mai departe au niște prețuri decente (mult mai mici decât Jira).

E flexibil (ai workflow-uri custom, câmpuri custom, poți să scoti ce nu iți trebuie, etc) și ai un sper search bar.

7 Likes

Eu folosesc cu succes https://kanboard.org/.

  • Open source
  • Se instaleaza local
  • O gramada de plugin-uri
  • Super configurabil
  • Initial vine configurat cu Sqlite dar se poate trece pe Mysql sau Postgres (recomandat de dezvoltator)
  • Perfect si pentru proiecte non-IT
  • Usor de instalat chiar si pentru noobs
2 Likes

Intrebarea mea e de ce ar vrea sa foloseasca cineva ceva free in loc de Jira ? (in special in cazul unui enterprise, doar sunt bani cat china, ce conteaza ca mai economisesti 5-6000 de euro pe un tool pe care il folosesti zi de zi si care e aproape standard peste tot)


Este solutia daca aveti nevoie de o solutie gen jira in intranet. Uita de free cand e vorba de enterprise, iti faci mult mai mult de munca si costurile cresc cu ceva free, nu scad.

2 Likes

arata ok interfata.
poate fi folosit si ca sistem de ticketing? (tutorialele lor video nu sunt foarte clare)

poate este mai clar :smiley:
https://tuleap.net/projects/tuleap/

Cam asa arata un tracker
https://tuleap.net/plugins/tracker/?tracker=140

Si artefactul

Asa il folosim si noi.

3 Likes

poate pentru ca nu toate companiile invart mii si zeci de mii de euro pe luna :slight_smile:

clickup

Are integrari cu multiple platforme, se pot importa task-urile din Jira, UI curat si usor de inteles (am inclus in proiect 2-3 persoane care in viata lor nu au vazut un Board Agile si din prima zi au inceput sa mute tichete si statusuri) + are dark theme care functioneaza.

:grin:

Am folosit odata și Redmine, dar mai la începutul secolului. :slight_smile:

Și Youtrack, e fainut.

Am migrat de la Youtrack la Gitlab acum ceva ani pentru că voiam integrarea cu git, CI, code review etc.

Pentru noi genial e Gitlab: modelul de merge request-uri, boardurile cu issue-uri, linkuri peste tot ca sa te miști repede (issue-MR-commit-git tree-pipe jobs-etc. etc.), definit flow propriu de lucru pe baza de tag-uri pe issue-uri state::new/defined/decision/to-review/feedback/reviewed/verified/etc.)

Am folosit ani de zile varianta free de Gitlab, te descurci foarte bine și cu ea. Am trecut la platit că ne trebuia ceva feature.

Pe Gitlab l-am perceput la început ca o copie on-premises de GitHub. Acum mi se pare considerabil peste. Poate că sunt subiectiv. Folosesc relativ rar GitHub (in afara de un clone sau browse pe surse, care e mai frecvent) și parca nici cum nu găsesc chestii in GH (btw, sunt eu chior sau GitHub chiar nu are tree git cum are GitLab? Nu lista de commituri, care nu e chiar un tree).

Ideea e că e important un sistem integrat care ușurează munca și susține un proces de lucru solid, nu doar o lista de TODO.

1 Like

Chiar mă gândeam să folosim Clickup la activități non-IT. E bun de ceva?

Sincer, pentru development mi se pare un imens minus sa nu ai link automat de la issue (aka task) la commit, la merge request etc. Și toate integrările pe care le ai out of the box de la un tool special conceput pentru software development. Daca bine înțeleg, nu are așa ceva Clickup.

Caut o unealta buna de issue tracker orientata SPRE CLIENT. Uneltele prezentate aici au toate acelasi impediment, se lauda cu mii de functii pentru programatori, nimic despre cat de usor e pentru un “Gigel” sa raporteze un bug. Si apoi sa il urmareasca in vre-un fel. Exista ceva simplu ca “discord” pe partea de client dar cu functii de “bug tracking” pentru developeri ?

E orientat client, clientul trebuie sa aiba un product owner care sa cunoasca Jira, e o idee proasta sa incerci sa lucrezi cu un client fara un product owner.

Daca vrei pentru utilizatori GitLab sau Github ofera un bug tracker foarte ok. Bitbucket iarasi are ceva usor de integrat cu Jira.

Cred ca 99% din proiecte folosesc gitlab sau github, am mai vazut https://notion.so cu un template creat pentru utilizatori/clienti. E din ce in ce mai popular, dar nu e la fel de flexibil ca Jira, Microsoft are ceva copie.

Uite idee, marker.io au un widget in pagina pentru raportare de buguri, care ia screenshot si creeaza un task din el, cu link unic pe care clientul il poate urmari. Si are integrare cu Jira si altii. La asa ceva ma gandeam

1 Like

Ala e feature la produsul tau, nu bug tracker. Cred ca exista cateva gratuite dar iti trebuie probabil un serviciu pentru el.

E un bug tracker cu o interfata desteapta pentru clienti. Daca sunt super-tech, intra direct pe Jira, daca nu (sau anonimi) raporteaza direct din pagina. Bineinteles, merge doar pentru platforme web.

Edit: am ales https://ybug.io, niste cehi, integrare cu GitHub.

1 Like