Analiza unui URL Amazon din perspectiva unei platforme de E-Commerce

Salutari,

In link-ul de mai jos am sesizat niste chestii pe care as vrea sa le inteleg si nu reusesc.

  • In primul rand ma intereseaza perspectiva tehnica
  • In al doilea rand as vrea sa aflu care este rolul unei astfel de structuri de linking

Deci, inteleg din acest link parametrii, modul de constructie a link-ului, dar nu inteleg rolul /. Adica inteleg ca ala duce catre un subfolder, dar care este logica pentru care ai face asta?

https://www.amazon.de/Vufine-006011-Wearable-Display/dp/B01MZ89QXF/ref=b2b_gw_d_simh_2/259-2179364-9643259?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B01MZ89QXF&pd_rd_r=0a3808a9-db6f-4f3b-b64b-f5f2fa26b622&pd_rd_w=1X5Sy&pd_rd_wg=yHeQ2&pf_rd_p=aa0ed73d-c6c6-4539-a58e-2df0b4a50e65&pf_rd_r=NX0RSVRV2XXSS2W2HPEK&psc=1&refRID=1MH4T4HKF14EJHDKM26J

Dau fundita.

Multumesc.

https://www.amazon.de -> domain
Vufine-006011-Wearable-Display/ -> slug
dp/B01MZ89QXF
/ref=b2b_gw_d_simh_2/259-2179364-9643259?_encoding=UTF8 -> some encoding
&pd_rd_i=B01MZ89QXF
&pd_rd_r=0a3808a9-db6f-4f3b-b64b-f5f2fa26b622
&pd_rd_w=1X5Sy
&pd_rd_wg=yHeQ2
&pf_rd_p=aa0ed73d-c6c6-4539-a58e-2df0b4a50e65
&pf_rd_r=NX0RSVRV2XXSS2W2HPEK
&psc=1&refRID=1MH4T4HKF14EJHDKM26J

rest have no idea :stuck_out_tongue:

restul sunt diversi parametrii de tracking care ar ajuta la o imbunatatire pe viitor a ratei de conversie (de ex. eu mai trimit numele categoriei, pozitia produsului in lista, daca vine dintr-o anume cautare, daca era flag-uit cu reducere sau transport gratuit).

avand acces in pagina de finalizare a comenzii la parametrii de genul asta imi dau seama daca se vand mai bine produsele afisate mai sus/mijloc/jos sau daca le pun briz briz-uri etc

Inteleg parametrii.

  1. Eu sunt curios daca / are si un alt rol in afara de a ghida catre un alt path. Nu prea-mi vine a crede, dar intreb…
  2. Care este motivul pentru care ai avea nevoie de o asemenea structura de foldere? Banuiesc sunt ca n motive, insa macar o idee ar fi binevenita. :slight_smile:

https://www.amazon.de/Vufine-006011-Wearable-Display / dp / B01MZ89QXF / ref=b2b_gw_d_simh_2 /

1 Like

Daca esti seller pe Amazon o sa intelegi exact de ce aceasta structura a URL.

  • domeniu: https://www.amazon.de
  • slug: Vufine-006011-Wearable-Display
  • dp: prin ce “channel” a fost introdus produsul in platforma
  • asin: B01MZ89QXF (codul produsului)
  • ce ramane este tracking

In general se foloseste aceasta structura pentru optimizarea DB. Sa ne gandim cat de enorma este baza de date si ca trebuie sa raspuna intr-un timp relativ mic (ce vedem noi in front este un cache ce este refacut la fiecare 15 min)
Ex:

  1. slug - nu este important
  2. dp - partitia din db (ex: https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/partitioning.html)
  3. asin - id de identificare din DB
3 Likes

Alea nu sunt foldere! sunt doar parametrii de route + parametrii de tracking cum au explicat colegii mai sus.
amazon.com/{slug}/dp/{sku}/ref={tracking_info}

Sa nu confundam aplicatiile actuale cu “anii de glorie ai internetului” in care rutarea mergea pe structura de foldere pana la fisierul care executa cod si iti afisa pagina. Htaccess ftw!

3 Likes