Aplicatie in html&flask

Salutare colegi,

Sunt incepator in ale programarii web iar pentru a putea invata aplicat ceva, intentionez sa creez o aplicatie html+css+flask+postgres (sau firebird) utila mie la servici (ceva de genul unui program de evidenta a unor produse, comenzi, etc).
Ideea este ca aplicatia sa simuleze cat mai mult o aplicatie desktop.

Stiu ceva python, postgres, iar ca si frontend am inceput sa studiez intens html+css (apoi bootstrap si apoi JS).

Sunt la inceput cu amandoua dar pentru a face o aplicatie CRUD as vrea sa stiu cateva aspecte si de aceea imi permit sa va intreb pe voi:

  1. Exista vreo cale de a popula griduri cu date din DB numai cu html/flask sau trebuie sa ma bag tare si in JS?
  2. pentru a nu se face refresh la pagina trebuie invatat ajax sau exista vreo solutie HTML?
  3. daca vreau sa asignez evenimente la textbox, combo sau griduri (gen LostFocus, OnFocus, Click, KeyPress, etc.), este necesara invatarea JS?

Multumesc mult de tot!

salut,

  1. Ce inseamna pentru tine grid-uri de date ? Un tabel pentru rapoarte ? Poti scrie continutul request-urilor cu POST/PUT care iti vin la serverul creat cu flask in baza de date.
  2. Pentru a nu face refresh la pagina trebuie sa iei datele cu JS, ajax pe scurt inseamna ca la un anumit interval/la click faci un request la server pentru un fisier json pe care dupa il randezi cu JS in html. Fisierul json ti-l generezi cu flask cu datele din baza de date.
  3. Da, dar poti asigna un event cu <element onclick/onchange/onfocus/onblur=“functiaMea()”>

Eu recomand sa inveti JS fara nici un framework la inceput. Ca sa nu te incurce JSON-ul, invata prima data cum sa manipulezi JSON-uri cu JS si cu flask.

1 Like

Pentru ce vrei tu sa faci e nevoie in primul rând de JS. Și nu ai cum sa eviti Ajax. Pentru backend e mai bine Django cu DRF (django rest framework) decât Flask, având in vedere ce vrei tu sa faci. DRF îți rezolva o droaie de probleme frecvente la CRUD.