Brainstorming pentru un home made Car Infotainment System

Mă bate gândul de ceva vreme să-mi fac un mic infotainment system la maşină, în loc la cel care-l am, loc ar fi destul, deci asta n-ar fi problemă.

În primul rând, aş vrea să zic că asta ar fi strict personal, ca şi hobby / side project, nu vreau să fac un business sau ceva din asta. Ar fi mai mult pentru maşina personală, un Peugeot 508 Hybrid4, care are Navi şi alte cele (fără touch).

Ce idei mi-au venit până acum, dintr-o naivitate de IT-ist ne-experimentat în domeniul ăsta:

  • aş porni de la un LattePanda de generaţie nouă ca şi hardware https://www.kickstarter.com/projects/139108638/lattepanda-alpha-soul-of-a-macbook-in-a-pocket-siz

  • are touch screen, şi m-am gândit că aş putea face cu 3d printing o mască care să poată încăpea ecranul, e doar un plastic, şi dimensiunile par a fi foarte similare.

  • ca software m-am gândit să fac o aplicaţie simplă cu UWP, n-am mai lucrat, dar pare că frameworkul ar avea toate elementele de bază pentru ceva simplu. Ştiu că Windows 10 enterprise (care vine inclus cu lattepanda) se poate seta shell-ul în loc de explorer să fie altă aplicaţie, deci ar fi super pentru că ar boota direct în aplicaţie.

  • Lattepanda are arduino integrat, şi m-am gândit să mă leg de bus-ul CAN al maşinii, şi să afişez informaţiile care în mod normal s-ar afişa pe ecran, sunt destul de puţine, şi toate readonly, aşa că riscurile sunt minime.
    Am studiat busul maşinii, am o diagnoză şi nişte documentaţie, pot interpreta frame-urile de bază, plus, pe softul de diagnoză există o bază de date firebird cu toate semnalele maşinii, trebuie doar să fac un pic de logging să văd ce interoghează atunci când lucrez pe maşină. Aş putea folosi şi comenzile de pe volan, şi tot.

  • Navigaţia GPS încă nu ştiu cu ce aş înlocui-o, m-am gândit că tot voi găsi cumva ceva soft capabil, doar e Windows.Ca şi hardware, GPS-uri pe USB am găsit o grămadă, deci ar fi ok.

Pentru radio FM n-am găsit ceva concret, controlabil din soft, dar mai caut.

Cam atât până acum, am un document unde am notat toate ideile şi posibilele soluţii, dar recunosc că sunt complet paralel în domeniu, deocamdată doar programare web am făcut, şi am câteva proiecte în care m-am jucat cu arduino.

Mai mult aş vrea să fac şi un pic de dezvoltare desktop, doar ca dezvoltare personală, şi ar fi un proiect interesant.

Cel mai mult aş fi vrut să îmbunătăţesc sistemul existent, dar e ceva bazat pe VxWorks, şi codul sursă nu există nicăieri, evident.

Ce ziceţi, cum vi se pare, dacă ar fi să faceţi voi ceva de genul, cum aţi face?

3 Likes

Ideea ta este foarte faina :slight_smile:
Sa fii constient ca va fi ceva de munca la rpoiect, dar vei invata foarte multe

Eu, primul lucru pe care l-as face ar fi sa iau un Arduino, shield de can si sa incerc sa il conectez la portul odb2 al masinii. De obicei este sub volan(depinde de model).

Dupa aceea as incepe sa caut o biblioteca care are functii ce iti permit sa interprtezi datele pe care le primesti de la compute-ul masinii. Un coleg de al meu a conectat un modul gps la portul odb2 si a reusit sa citeasca tot felul de chestii.

Un limbaj de programare cu care ai putea sa incepi este Python. Este usor de invatat si gasesti o gramada de lib-uri. Aici am gasit unul care permite citirea mai multor parametrii si este destul de usor de folosit

De obicei pt gps masina are antena proprie. Ai putea sa o foloseti pt locatie.

LA partea audio este posibil ca output-ul audio de la sistemul actual sa intre intr-un amplificator. La 508 stiu ca sunt 2 boxe la pasageri, doua in fata + subwoofer sub scaunul dreapta fata etc. Este un JBL

Succes cu proiectul and keep us posted with your progress :smiley:

Aici este o problema intrucat codul este proprietar.

Apropo, unde ai gasit pe ce este bazat ?

+1 pentru alegerea hibrida.

Ceva de avut grija este ce se intampla cu garantia / suportul de la service in momentul in care face modificari de capul tau.

1 Like

Depinde de masina si marca
De obicei garantia se acorda pe nr de km, ani sau combinatii

De exemplu: 5 ani, 100.000 de km sau sa faci 150.000 dm in x ani

Depinde insa si cum mergi. Eu am la a mea sub 50.000 si masina are 5 ani vechime. Am mers putin si nu pe distante lungi
:slight_smile:

Nu m-ai inteles. Ala e textul normal al garantiei, dar nu la el ma refeream.

Daca incepe sa umble la masina intr-un mod cu care producatorul nu e de acord, s-ar putea sa aiba probleme de garantie. In sensul ca daca ai o problema la ambreiaj din fabricatie, producatorul sa se foloseasca de faptul ca ai facut niste modificari de capul tau la masina ca sa zica ca nu mai e problema lui si sa iti refuze reparatia prin garantie.

2 Likes

Mi se pare că încerci puțin să reinventezi roata, dar asta e OK dacă vrei s-o faci pentru experiență/distracție. Altfel soluția ceva mai straight forward este cu o tabletă Android. Găsești inclusiv build-uri speciale pentru pus în mașină, ai conectivitate OK, ai multe alte proiecte din care poți să te inspiri etc.

Ca idee, foarte mulți și-au pus tablete d-astea pe BMW E46 și E90, deci te poți inspira de pe forumurile dedicate.

3 Likes

Am găsit pe net, există documentaţie, şi multe informaţii sunt date de un francez aici. E valabil şi pentru Citroen, Maserati, care foloseau acelaşi sistem într-un timp.

Garanţia nu e problemă, am luat-o SH din Olanda, are deja 5 ani. Am luat hibrid mai mult că sunt curios de tehnologie, şi am luat-o la 128,000 km reali (în olanda la fiecare ITP se scriu km parcurşi şi iese perfect la km anuali). Ca fapt divers, am verificat bateria cu diagnoza, i-a făcut un test, şi iese că încă funcţionează la 94% din capacitate.

Ai dreptate în privinţa asta, dar nu mă deranjează. Soluţiile speciale chinezeşti sunt praf ca şi soft de multe ori. Pentru BMW sunt mai multe opţiuni pentru că sunt foarte populare în China. Chinezii le cumpără chele pentru imagine, şi apoi le umplu de accesorii chinezeşti aftermarket. Şi au mai multe opţiuni şi sunt un pic mai bine făcute.

Dar în general sunt pline de bug-uri, şi fiind distanţa aşa mare, nu prea poţi rezolva multe, iar chinezu odată marfa vândută, nu mai răspunde la mesaje, pe lângă faptul că e de la 600 EUR plus transport. Iar integrarea cu maşina e relativă, uneori nu afişează unele mesaje, alteori unele butoane nu merg. Nu e aşa simplu cum zic ei pe site.

Pe mine nu mă deranjează nici să las sistemul original, şi să pun ceva extra, ca să nu pierd radio şi alte funcţii de bază, şi eventual să adaug doar funcţionalitate extra, dar încerc pe cât posibil să fie ceva practic şi care să nu distragă de la condus, din contră, să fie ajutător.

Interesant link-ul. Voi citi si eu mai multe. Sper ca franceza mea sa ma mai ajute

Nici nu stiam ca folosesc fpga-uri in automobile :slight_smile:
Un 508 a avut si tatal meu. Nu era insa hibrid.

Citroen face parte din grupul PSA alaturi de Peugeot. Faptul ca Maseratti are ceva comun cu ele, asta nu stiam :smiley:

Legat de ingineria inversa la softul de pe automobil, tin minte ca vazusem pe github o parte din codul de la un bmw hibrid(i8 sau i3). Daca il gasesc il voi posta, desi posibil sa fie sters repo-ul respectiv

Eu vorbesc efectiv de o tabletă, nu de soluții dedicate luate din China. Eu asta am avut (dedicat) pe E46 și, da, avea niște chichițe, dar per total a fost genial pentru preț

Android-ul are marele avantaj că poți avea direct Waze, că nu cred că ai acum ceva screen mirroring, nu?

Problema la tine este că mașina pare prea nouă ca să poți elimina sistemul de fabrică și nici nu văd cum ai putea să adaugi funcționalitate prin alte device-uri fără să arate ca nuca în perete… :frowning:

1 Like

Sistemul e făcut de Magnetti Marelli, care sunt italieni. Aşa a ajuns la Maserati.
Cred că mai e şi în alte maşini, parcă ceva de la Fiat, Jeep, nu mai ştiu exact.

Pe mine mă enervează că îi lipseşte total dpdv hardware modulul video, deci nu poţi pune nici o sursă video externă pe el, deşi acelaşi sistem, pentru peugeoturile vândute în china, are, şi poţi lega cameră de mers în apoi sau orice altă sursă video ai vrea.

Şi am verificat cu alţii care au 508, am găsit pe un forum care a desfăcut ambele modele şi a arătat care sunt chip-urile care lipsesc complet pe PCB pentru piaţa europeană.

Pentru o maşină mai veche ai dreptate, o tabletă e destul pentru că nu ai ce integrare cu maşina să faci.

La a mea am butoane pe volan, am rotiţe, după aia mai am un joystick şi butoane gen Audi pe consola din mijloc, dintre scaune, care sunt foarte practice şi le-aş putea refolos.

Se poate elimina complet, pentru că e doar readonly, şi pentru audio, am sistemul JBL şi amplificatorul e separat, îi trebuie doar sursă audio şi el face restul.

Dar şi dacă nu e eliminat, nu e mare tragedie, fac ceva separat, şi cum zici tu, pe cât posibil să n-arate ca nuca în perete.

Dar mai mult tot de hobby e deci nu aş exagera.

Ca sistem infotainment, în afară de Tesla care e imbatabil părerea mea, mi-a plăcut mult ceva ce are Kia Stinger, sau noua generaţie de la PSA:

Au copiat cu neruşinare Tesla: https://www.youtube.com/watch?v=tLvMT8FrSCM

:))

1 Like

Cel de la Tesla si mie mi se pare unul din cele mai bine facute. Cel de la Peugetot mi se pare ca este pe 3008 si 5008

Nu cumva ai intrare video la display-ul din bord? Sau poți face un retrofit? Dacă da, ți-ar ușura destul de mult munca, iar partea de utilizare a sistemului de operare secundar o rezolvi cu un mic touchpad scos din cotieră foarte finuț. :smiley:

Un prieten a facut asta
https://remote-lab.net/raspberry-pi-car-automation

Pare un proiect fun de incercat in weekend

De Raspberry vroiam să amintesc si eu. Este o soluție bună și ieftină. Găsești și accesorii și ceva gui. Am dat acum ceva vreme peste CarPi , gui costumizat pentru mașini de un român. Cu raspberry ai toate componentele la gata, trebuie doar să le pui cap la cap și să costumizezi.

1 Like