Bucureștiul este orașul în care se pierd cele mai multe ore în trafic la nivel mondial, 134 de ore pe an pentru fiecare șofer, mai multe decât în New York, Moscova sau Paris

“ INRIX a calculat că media de deplasare în traficul din Capitală este de numai 24 de kilometri pe oră”

Meh!
Sa dea ploaia putin si sa vezi cum iese toata lumea cu masina :slight_smile:
Dar si mijloacele de transport in comun la suprafata sunt pline si tot datorita traficului ajung greu.

Chiar și acum cînd “toată lumea stă acasa”?

pe un traseu de 6km in zona “inelului 2” ies la fel ca timp atat cu masina cat si cu trotineta (o xiaomi care prinde 25)

Te misti mai repede cu trotineta sau bicicleta. Sau in anumite situatii, pe jos :grin:

Prin 2007-2009 făcusem un calcul că lunar pierdeam 40 de ore în trafic (cu RATB) și am zis că merită să am un salariu mai mic și mai mult timp liber.
Adică să muncesc de acasă.

În 2008 făceam cam 50-60 de minute până la birou.
Am fost anul trecut pe același traseu și deși mi s-a părut mai liber drumul, am făcut 80 de minute.
Chiar și pe bicicletă am făcut mai puțin.

Daca ar fi scump sa circuli cu masina prin oras, adica sa existe taxa de acces pe zone/inele, atunci lumea s-ar mai potoli si transportul in comun ar avea zona de manevra.

Bucurestiul are un transport in comun mizerabil. Nu e in stare sa aduca oameni in oras si nici sa-i trimita in afara. Nu are nici macar un tren/metrou decent pana la aeroport, dar ne miram ca sunt multe masini.

O sa ii arat cu degetul pe cei care iau masina atunci cand:

  1. Nu mai costa doar 86 lei / an parcarea rezidentiala.
  2. Nu-mi mai cad plombele cand iau tramvaiul
  3. Nu mai mor de cald vara in tramvai/autobuz
  4. Se introduc linii noi si se ruteaza diferit, in functie de fluxul urban sud/nord dimineata.
  5. Exista piste de biciclete cat de cat decente.
  6. Se construiesc parcari supraetajate si subterane in zone rezidentiale.
  7. Nu mai stau 24 de minute dupa un tramvai la Victoriei in centrul orasului.
  8. Se igienizeaza regulat mijloacele de transport in comun.

Si mai am. Pana atunci iau Uber sau masina personala, ca am suportat destul timp rahaturile astea cat am fost tanar student. La un moment dat iti ajunge si te saturi.

3 Likes

Nu ai cum sa mergi pe bicicleta/trotineta in Bucuresti, terminati cu hipsterismele de 2 lei sau mergeti voi cu copii/cumparaturi/echipamente care costa o avere pe biciclete sa ajungeti fierti de transpiratie/inghetati de frig in orice locatie sau calcati de toti dobitocii. Mai e un aspect, astia de mergeti cu bicla mai mult sau alergati, v-ai suflat nasul dupa? E fix ca si cand ai baga rapid un pachet de tigari.

Noua ne trebuie metrou care sa lege cartierele si transport de suprafata cu benzi dedicate si amenda + bataie cand nu platesti calatoria, ATAT. Dupa aia vin parcarile cu plata peste tot, amenzile enorme pentru parcat aiurea, etc. dar mai intai trebuie sa ai alternativa.

Si da, problema e ca aproape nimeni nu plateste costul complet al unei masini, o gramada au ITP-ul facut pe naspa de zici ca merg cu carbuni si cad bucati din masini in mers, iar de costul parcarii nu mai zic, ca se poate parca pe trotuar pe naspa oriunde la zero lei pe an. Uitasem de “asigurarile” alea blanao la 200 de lei pe an la firme fantoma.

3 Likes
  • au 4-6 mașini personale, toate parcate pe trotuar, lângă gard

bucurați-vă de București așa cum este. pt că in comparație cu Clujul marelui Boc și odraslele lui PNL iste oferă niște condiții jalnice. numai un Mănăștur și Florești e o debandadă totală și lipsuri mari in branșamente, utilități, etc
s a făcut un pr la nivel de Ardeal in frunte cu Oradea, Arad și Timișoara din vechea gardă basista și acuma când vine vorba de eficientizarea traficului si îmbunătățirea social economică a zonei se fac ca plouă

Am fost ieri in Manastur in noua parcare de pe Primaverii. Parcare curata, goala, am platit 4 lei pentru 1 ora si jumatate si a mers sa platesc cu cardul, contactless. Am ajuns unde aveam treaba fara nici o problema, iesi imediat in strada, trotuarul ok, lat, fara masini parcate.

Desigur, nu am locuit in Manastur, dar e ciudat sa fie spus ca nu exista bransamente (banuiesc ca la apa, gaz, curent) de indata ce acolo e plin de blocuri si de oameni.

In Floresti nu am auzit pe nimeni sa se planga ca nu are apa, curent, gaz (incalzire). Da, Eroilor e vraiste, dar vor termina si cu strada aia. Altfel ma plimb in cele mai aglomerate momente ale zilei (ora 5 - 6 seara) si nu pot zice ca se sta cu orele.

Cand ma duc in alte orase vad ca lumea baga viteza la greu si nu inteleg de ce. Sunt orase pe care le traversezi in 5 - 10 minute si lumea se grabeste mai mult ca in Cluj. Poate eu sunt obisnuit sa ies intotdeauna din casa cu 30 de minute mai repede sau nu ma stresez daca imi ia 40 de minute in plus.

Dar apoi nu am avut nici o problema cu traficul clujean in ultimul an. De cand sunt doua benzi pe sens pe Calea Florestilor, Observatorului, Nicolae Titulescu, traficul e relaxat.

1 Like

du-te in partea de sus sus a Mănăștur lângă pădure.

in Florești, Gilău încearcă să vezi cum e să ajungi in oră de vârf la serviciu. mai ales dacă ai de traversat către muncii sau Gheorgheni

Mama, ce se mai construieste. Prima oara cand vad complexe/complexuri rezidentiale in zona aia a Manasturului.

Cat despre mers dimineata, am fost dimineata pe la 7:20 cu sotia o perioada, dar nu pot zice ca m-a dat pe spate. Poate sunt obisnuit din filmele americane sau de la cunostintele plecate in SUA care stau blocati pe autostrazi cu 5 benzi pe sens cu orele. Am fost si in Europa de Vest si am stat si acolo in trafic la orele de varf. Pur si simplu asa e cand lucrezi on-site. Plus ca inspre vest au infrastructura serioasa asa ca mi se pare impropriu sa ma plang aici unde nivelul masinilor de 10 ori mai mic si ai de parcurs 10 - 15 kilometri. Clientii mei veneau in Amsterdam dimineata de la 85 de kilometri distanta. Aia e drama. Cand nu iti permiti o casa langa locul de munca si gasesti ceva care oricum e la suprapret abia la 100 de kilometri distanta.

Dar apoi acuma se lucreaza remote si ar trebui sa tot punem presiune pe genul acesta de colaborare.

Mno, amu e bai, ai dat trigger la toti din zona asta. Eu sunt din Oradea si nu sunt fan Bolojan deoarece dezvoltarea orasului nu se face in directia descurajarii utilizarii masinii in oras.
Din proiectele noi de infrastructura/drumuri aproximativ 1/4 prevad benzi de bicicleta explicit si doar acolo unde asta nu incurca masinile sau cu trotuare inguste cat permite locul si soseaua.
Eu prefer sa circul pe jos sau cu bicicleta pana la birou (pe jos fac cam 50 min de acasa la birou, cu bicicleta cam 20 min) dar nu recomand mersul cu bicicleta in oras. Dupa o zi obositoare de lucru pentru mine mersul pe jos spre casa era ca un exercitiu de relaxare ascultand ceva podcast.

Eu vad aici alte probleme:

  • mersul la birou. De ce? Inafara de sedinte/planificat, de ce trebuie prezenta intr-un anumit loc geografic?
  • oboseala. De ce trebuie sa iesi de la munca rupt?
1 Like

Pentru ca nu toti lucreaza de acasa. Si nu vorbim numia de IT.

Chiar mai vrei sa conduci rupt de oboseala?

Vorbim de IT - programare.

asta mi-am și dorit pentru că am văzut atâta reclama de cacao, mai nou și prin podcast: https://youtu.be/oBgiNORjUeY

modul in care se ridică la nivel de artă faptul că ce mega dezvoltat dpdv infrastructural si economic sunt zonele astea mi se pare dezgustător.

stau și in Oradea am stat și în Cluj. preturi la chirii de te doare bila, nivelul de salarizare scăzut, iar in Oradea pe alocuri pe centura nu există nici măcar iluminat public. s-au renovat câteva clădiri pe centru, partea centrală de la muzeu si Promenada de lângă docks plus două parcări subterane. dar restul orașului stagnează.

sper ca politica asta PNL ista împuțită de PR fals sa înceteze cât mai curând

Nu stagneaza, s-au mai facut chestii… dar sunt implicate si lucruri foarte urate. Chiar cunosc cazuri concrete, oameni care si-au cumparat casa, inca platesc ratele la ea, dar au ramas fara. Bine, au primit ‘despagubiri’, dar bineinteles ca nu ei au stabilit pretul.

Dreptul la proprietate e un moft, precum zicea Iliescu.