Bune practici de integrare a organizațiilor in SaaS

Mă refer la serviciile plătite de o firmă pentru membrii angajații săi care folosesc un serviciu.

Asta mi s-a părut un element dificil și confuz pe multe site-uri.

Câteva exemple:

  • iex cloud - persoana care a creat organizația pe site a plecat din firmă, iar rolul de admin al organizației nu a mai putut fi transferat
  • gitlab - nu s-a mai putut transfera ownership-ul unui repo după ce vechiul owner a ieșit din organizația de pe Gitlab

Am mai văzut cazuri unde managementul organizației pe un SaaS e așa de complicat, că nici nu stiu cum să il explic.

Cred că in general pasul ăsta cu organizațiile se face mai târziu, când deja conceptul SaaS e spaghetti.

Există bune practici pe tema asta sau modele pe care le recomandați?

regula #1 pentru mai puține bătăi de cap pe termen lung: nimeni din organizație nu creează conturi de organizație pe contul lor personal. toate sunt făcute pe adrese generale, precum [email protected] sau [email protected]

adrese la care au acces cel puțin 3 persoane cheie din organizație.

9 Likes

La enterprise negociezi totul, e o persoană desemnata care se ocupă cu provisioning. Chiar și SaaS e doar pe cloud-ul tău.

La firme mici e dezastru, dacă ai fiecare angajat pe domeniu poți prelua emailul lui și faci ce vrei ca admin.

Nu se prea fac service accounts fiindcă dacă se sparg cineva trebuie să aibă ownership.

Dacă vrea patronul.

Pe lângă faptul că există user error, pe mine mă frământă cazurile in care furnizorii serviciului fac ciorbă din procesul de gestionare a organizațiilor.

1 Like

Daca nu vrea patronul, nu ești în compania care trebuie

2 Likes

Organizatii e greu. Am implementat de curand si-s foarte multe edge case-uri de care trebuie tinut cont. N-am gasit nici un model perfect dupa care sa ma ghidez. Am facut cherry picking de ici, de colo.

1 Like