Calcul taxe SRL cat vom plati incepand cu anul viitor

Exemplu firma: SRL platitor de TVA cu 1 client din U.E.
Exemplu ‘salariu’: 50 eur/h

  • avg. 21 zile/luna (168 h) = 168 * 12 luni = 100,800 EUR = 504,000 RON

In decursul unui an: 1 luna jumatate concediu + 7 zile medical

  • 40 zile neplatite = 320h * 50eur = 16,000 EUR = 80,000 RON

In realitate venitul anual va fi:

  • 100,800 EUR - 16,000 EUR = 84,800 EUR = 424,000 RON (42 eur/h)

Taxe:

  • 1% pe venit
  • 8% pe dividende

Cheltuieli:

  • abonament contabilitate / luna: 630 = 7,560 lei / an

  • bilant contabilitate anual + 4x interimar = 930 = 4,650 / an

  • plata contributie CAS la 24 salarii minime = 7,200 / an

  • plata taxe angajat = 1,250 lei / luna = 15,000 / an

  • abonament HR / luna = 220 = 2,640 lei / an

  • abonament SSM / luna = 100 = 1,200 lei / an

cheltuieli: 38,250 RON / an = 9% (din venitul real anual)
taxe: 9% (din venitul real anual)

=======================================

SRL micro 2022 (0 angajati): 3% venit + 5% dividende + restul= 12%
SRL micro 2023+(1 angajat): 1% venit + 8% dividende + angajat + restul= 18%
SRL impozit pe profit: 16% profit + 8% dividende + restul= 30%

P.S.:

  • adaugare taxe noi (HR+SSM+angajat+dublu CAS) = 22,440 lei / an = 5-6% crestere
  • la procentaje am rotunjit (e.g. 1.5 → 2 | 1.4 → 1)
  • la un SRL care nu este micro si cu mai mult de 21 de angajati, daca nu ma insel, exista doar bilant anual, nu se poate face interimar, prin urmare am ajustat calculul de mai sus
4 Likes
  1. Nu ai nevoie de SSM ci de un curs, il rezolvi cu un curs de 400-500 lei online la care intrii doar pentru prezenta.

HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 16 (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/ sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.

  1. Nu ai nevoie de HR tot anul, posibil un avocat/o firma de HR pentru contract la inceput.
  2. Costurile cu contabilitatea sunt mai mari daca platesti TVA, daca castigi exact 60000 pe an sunt cu putin mai mici.
  3. CAS se plateste pe anul urmator, poti sa recuperezi inca 10% din titluri de stat pe 6/12 luni.
  4. Daca te duci la sala sau similar poti muta costurile pe firma pe angajat. (salvezi ~10% la World Class)
1 Like
  1. Nu cred ca se aplica la lucrat remote
      1. Poti sa detaliezi aici?
  1. Daca esti singurul angajat si administrator, esti mereu in ‘intreprindere’. Nu mai e valabil daca ai 2 angajati. La lucrat remote oricum e complicat, daca vor te vor amenda pentru ceva. Iei amenda, faci alta firma, muti contractul/contractele pe firma noua. Lasi firma veche in insolventa.
  2. La mine un salariat e inclus in programul de contabilitate, se ocupa ei de tot, aplicatia inclusiv genereaza contractul.
  3. La mine cer cu 15 euro mai mult pe luna daca esti platitor de TVA.
  4. Platesti CAS-ul doar la scadenta, nu il platesti cum depui declaratia pentru dividende. Daca scoti dividendele anual asta e o perioada foarte lunga in care poti reduce taxele investind acei bani. (e.g. in Tezaur)
1 Like

daca vrei sa calculezi atat de “fin”…
ti-au scapat costurile cu banii si banca.
ai si acolo un abonament si ceva comisioane (mai ales daca lucrezi direct cu euro)

1 Like

Apropo, Black Friday (easyssm.ro)
Pe 11.11.2022 e gratuit cursul SSM.

Daca esti singurul angajat si administrator, esti mereu in ‘intreprindere’.

Nu si daca calatoresc frecvent si sunt in alte orase/tari.

La lucrat remote oricum e complicat, daca vor te vor amenda pentru ceva. Iei amenda, faci alta firma, muti contractul/contractele pe firma noua. Lasi firma veche in insolventa.

What? Nu inteleg concret la ce te referi. La ce amenda te referi? De asemenea, de ce ai trece prin tot procesul de dizolvare firma + creare alta firma + restul de documente doar pentru o amenda?

La mine un salariat e inclus in programul de contabilitate, se ocupa ei de tot, aplicatia inclusiv genereaza contractul.

Cat plateai inainte si cat platesti acum pe luna la contabilitate? De asemenea ai idee cat vei plati pentru tot ce tine de HR?

Platesti CAS-ul doar la scadenta, nu il platesti cum depui declaratia pentru dividende. Daca scoti dividendele anual asta e o perioada foarte lunga in care poti reduce taxele investind acei bani. (e.g. in Tezaur)

Da, are sens. Good point.

daca vrei sa calculezi atat de “fin”…
ti-au scapat costurile cu banii si banca.
ai si acolo un abonament si ceva comisioane (mai ales daca lucrezi direct cu euro)

costurile cu banca sunt implicite si sunt mai mult sau mai putin la fel la toate bancile, de asta nu le-am mentionat, orice SRL le are

ce inseamna terminarea acestui curs SSM? ca voi fi obtine o certificare si nu voi mai avea nevoie de un 3rd party sa faca partea de SSM pentru mine?

de ce as vrea acest lucru cand e mai valoros timpul meu si pot plati pe cineva 25 euro / luna sa se ocupe de acest proces + tot ce implica in mod indirect: sa stea up-to-date cu toate modificarile legale etc. (la fel ca la contabilitate + HR)

Cursul se poate utiliza de administrator ca sa nu colaboreze cu o firma SSM (practic iti faci instructajul tie).

Fiindca e responsabilitatea ta indiferent daca angajezi sau nu firma pentru SSM. Trebuie sa faci documentatia si instructajul o data pe an (un tabel cu data, nume instructor, nume angajat, nume verificator si semnatura). Tu trebuie sa iti iei extinctor si trusa de prim ajutor la punctul de lucru.

Daca lucrezi remote din alt oras/tara nici controlul nu mai e posibil.

Deci toata munca SSM este de completat 1 data / an un tabel pdf? Trebuie depus undeva la vreo autoritate?

pai si care e relevanta?
si contabilitatea costa mai mult sau mai putin la fel + orice srl are nevoie, dar e in lista ta.

in fine, e calculul tau si il aranjezi cum vrei (mie oricum nu mi se pare prea util in forma asta).

pentru ca costul contabilitatii difera in functie de SRL: la inceput cand il infiintezi platesti o anumita suma, dupa ce treci de 300.000 ron firma devine platitoare de TVA si trebuie depuse documente aditionale, apoi daca treci de 500,000 eur si/sau 21 angajati este alta suma s.a.m.d.

pe cand costul bancar este neglijabil, indiferent de banca cu care colaborezi

si costul cu banca difera in functie de multi factori si nu e mai neglijabil decat costul cu ssm.

dar ti-am zis… calculul tau… problema ta.

totusi, poate vrei sa modifici titlul topiculu ca sa nu mai fim indusi in eroare.

" Calcul taxe SRL cat vom plati incepand cu anul viitor"

  • probabil ai vrut sa spui calcul costuri, serviciul de contabilitate e un cost (printre altele), nu o taxa.
  • cat vom plati… probabil e mai bine sa spui “cat voi plati” (calculul tau nu are legatura cu realitatea celorlalti)
  • cat vom plati… cu siguranta include si costul cu banii si cu banca (aici chiar nu scapi fara sa platesi)
  • incepand cu anul viitor… nu e prea clar daca vizai diferentele (in raport cu un srl identic de anul asta, in raport cu alte situatii de anul asta, etc?) sau costul total al anului viitor?
    “incepand” imi da de inteles ca anul asta nu plateam contabilitate (sau poate o plateam diferit?).

in fine, un post de irosit timp (cel putin pentru mine).

Glumiti cu SSM-ul, facut la litera legii ai de treaba tot timpul, o gramada de hartii, testari, PRAM, stingatoare etc.

Sunt fise tipizate, multe sunt oricum foarte discutabile la telemunca.

Iei copy paste reguli de pe ceva site ssm.

ok, poti sa-mi dai niste numere?

in legatura cu topicul, mai trebuia formatat putin dar cred ca se intelege ideea

pentru remote nu ai nevoie de PSI, doar SSM

La SRL impozit pe profit poti sa faci deduceri de cheltuieli. Tot ce tine de conta sigur intra acolo. Si probabil mai poti gasi cheltuieli pe care le poti deconta (telefon nou, abonament pe firma, etc). Deci probabil mai scade ca 1-2% (dar tot ramane peste 24%).