Caut partener pentru dezvoltare aplicatie pentru PFA

Salut! Gestionez un site care ofera infornatii si ghiduri pentru PFA - gestiunepfa.ro, este printre primele din nisa, daca nu primul. Pentru comunitatea creata, caut un partener in afacere, pentru realizarea unei aplicatii de gestiune cu minimul functional: clienti, furnizori, facturi, registre, calcul venit net, pentru inceput. S-ar putea adapta un open source sau pornit de la 0. Eu sunt economist si pot asigura suport tehnic si fiscal pentru clienti, dar avem nevoie de un developer. Caut un partener, nu servicii de programare si nu promovarea unor solutii deja existente. Pentru detalii sau pentru sugestii [email protected]. Multumesc,

4 Likes

Salut,

Daca gasesti un mid / senior care sa dezvolte aplicatia, ma pot implica si eu cu putin timp in schimbul accesului la codul sursa. Din pacate insa nu pot garanta un anumit numar de ore, doar daca am timp. Interesul meu este doar de a vedea cum lucreaza si rezolva anumite cerinte.

LE: Daca aplicatia va fi dezvoltata cu Symfony, Laravel.

Nu este un proiect part-time dar nici full-time. Eu sunt destul de implicat si caut pe cineva care poate deja s-a gandit la aplicatie dar, fiind programator, nu poate acoperi si partea de suport si comunicare cu userii.
Referitor la Laravel am descoperit de curand un opensource akaunting.com, scris cu laravel. Ce crezi, poate fi adaptat usor?

Ce ritm de crestere ai ? Si cu cat crezi ca ar creste daca ai avea si noile functionalitati ?

Imi e greu sa pricep, daca ar if open source, cum ai putea sa-l denumesti afacere? Cum ai putea face bani?

La ghidurile pe care le vand am dublat vz in 2017 si in 2018. Nu sunt cifre mari insa dar nici nu am promovat. Pentru aplicatie, estimez 1000 de clienti in primul an.

1 Like

Corect, trebuie stabilit daca licenta open source (GPL3) este benefica sau nu. Este un punct important de discutat cu developerul partener. Subliniez ca nu vand un produs, ci un serviciu: aplicatia + consultanta contabila si fiscala, ceea ce este diferit de majoritatea solutiilor de pe piata.

Se pot face bani frumosi cu open source.

Gitlab. Linux. MySQL. WordPress. Or face ăștia ceva greșit?

În plus, @costicozma a spus așa:

Din ce am înțeles eu, omu’ vrea un produs și nu-l deranjează nici dacă pornește de la zero, nici dacă va fi construit având altceva la bază.

1 Like

eu sunt programator si pot dezvolta astfel de aplicatii, dar pentru cazul curent nu inteleg exact ce problema rezolva o aplicatia sau cum rezolva mai bine o problema deja rezolvata.
in plus, ma intreb daca 1000 de clienti justifica bataia de cap.
sry daca e putin offtopic, dar nu pot trece peste aspectele de mai sus inainte de orice analiza tehnica.

Ai validat necesitatea functionalitatilor enumerate pe clientii pe care ii ai deja ?

Estimarea pe ce se bazeaza ? Fara cateva campanii de promovare la activ, imi pare greu spre imposibil sa masori ce ROI ai putea avea.

Sunt 200.000 de PFA care momentan nu au un program online dedicat de contabilitate, care minimum face: facturare, registre obligatorii, calcule venit net si impozit, declaratii, notificari. Multe, din cele care sunt s-au blocat la facturare si nu acorda suport contabil si fiscal. Avanseaza rapid smartbill conta, dar e partida dubla, nu partida simpla necesara la PFA. Solutia de baza este in continuare SagaPS, care nu are viitor.

Momentan, vand ghidurile sub forma de cursuri online, care includ un excel in care oamenii isi fac registrele. Vand peste 1.000 anual. De ce nu ar face ceva integrat, intr-o aplicatie dedicata, mult mai simplu? Itra-adevar, pe unii ii sperie online-ul, vor o carte sau sa descarce ceva.

saga e o solutie ieftina si actualizata.
chiar daca e offline, e folosita de o gramada de lume si are suport decent.
pentru cloud… smartbill are solutii si ce nu are dezvolta (daca e cerere).

problemele pe care le vad eu cu softul asta sunt:

  • daca e prea simplu (deci rezonabil efort pt dezvoltare)… nu e util.
  • daca e program de contabilitate (deci util)… e necesar destul efort pt dezvoltare si mai ales pentru mentenanta si mentinere la zi.
  • are concurenti bine asezati: saga, smartbill, excell
  • din multimea de pfa, o parte lucreaza cu contabili, pe care e greu sa ii tintesti
  • cei care au nevoie de un astfel de soft au facut ceva pana acum, ceilalti nu au nevoie (adica nu e un moment care genereaza o nevoie, clientii trebuie rupti din alte solutii sau din cei cativa noi infiintati).
  • la alegerea unui soft de contabilitate, printre criteriile esentiale se numara: increderea (eventual demonstrata) ca acel soft o sa fie tinut actualizat pentru mai multi ani (e greu sa tot schimbi softurile astea, iar un soft neactualizat e inutil) + suportul oferit (rezolvat diverse situatii ale utilizatorilor sau chiar trainingul lor).
  • 1000 de clienti x 100 euro / an (mi se pare un pret mare, dar sa nu fiu chiar contra total) => 100.000 euro.
    de aici se scad impozite (care depind de modul de organizare), salariul programatorului + economistului (chiar daca sunt parteneri, munca trebuie platita), cheltuieli de operare (hosting, chirie, utilitati, etc), cheltuieli de promovare, probabil ca la 1000 de clienti e nevoie de un om de suport dedicat, etc…
    mie nu prea imi iese calculul, dar as fi curios sa vad estimarile tale (poate imi scapa ceva si chiar merita efortul).
1 Like

Mie mi se pare fezabilă ideea.
Are deja o bază de potențiali clienți, mai rămâne decât să găsească portița către a-i face plătitori de servicii.

Poate dacă nu aveam alte planuri mă implicam.

2 Likes

Multumesc pentru feedback. Ghidurile pe care la vand acum sunt cumparate si de contabili, multi contabili. Ei de asemena folosesc si SagaPS. Aplicatia propusa trebuie sa ofera acces atat clientului cat si contabilului; daca clientul considera ca are nevoie de contabil. In sagaps nu se poata face asta, e locala. Smartbill are mai multe nivele de permisiuni, dar smartbill conta este pentru firme si ia ceva bani pentru facturare la PFA, fara sa ofere nimic in plus, doar facturare. PFA-urile au nevoie de o aplicatie de contabilitate dedicata.

uite solutie practica pentru faptul ca saga ps e offline: se cumpara 2 licente si se transfera datele intre ele cu export-import.
contabilul are oricum licenta lui (pentru ca probabil lucreaza cu mai multe pfauri) si clientul isi cumpara si el o licenta.
rezultatul e ca pentru o licenta de sub 200 de lei pe an ai rezolvat programul de contabilitate dedicat pentru pfauri.

ps. nu incerc sa descurajez initiativa, eu spun doar ca mie nu imi ies calculele pentru asa ceva.
ps2. chiar as fi curios cum ai calculat bugetul proiectului. cu cat te-ai gandit ca poti vinde aplicatia, cat sunt taxele, cheltuielile cu diverse si mai ales cat e bugetul pentru aplicatie, cat pentru economist si cat profit (pentru ca ai spus de parteneriat, nu de angajat).
inteleg daca elementul cheie / diferentiatorul nu poate fi spus public, dar bugetul in vedere de ansamblu poate ar lamuri cat de cat lucrurile.

1 Like

Nu-i problema cu intrebarile John_Jhon. Concret, eu sunt economistul si caut un partener developer si antreprenor. Avem nevoie doar de buget de marketing. Eu vin cu experienta si munca de 6 ani facuta la site, partenerul vine cu competentele pe partea de dezvoltare. Anul trecut am vandut ghiduri de 100.000 ron. PDF-uri trimise pe email. Am avut cheltuieli de 30.000 lei cu serverul, plugins pentru wordpress si ceva publicitate. Nu bag bani in publicitate pentru ca site-ul este deja pe prima pagina in google, desi mai trebuie lucrat la brand. Odata ce aplicatia e gata voi imparte veniturile din ghiduri si din aplicatie bineinteles, cu partenerul. 50-50. In 2019 depsesc veniturile de anul trecut. Nu plecam de la 0, cum pleaca multe aplicatii, dar nici multi bani nu sunt… Aplicatia poate deveni numarul 1 pentru PFA care sunt vreo 200.000. Facturarea o oferim gratuit.
Deci, caut un partener, developer si antreprenor, nu o persoana care sa lucreze cu ora. Asta o poate face si acum pe bani frumosi si fara bataie de cap.

1 Like

Personal dacă nu aș fi foarte ocupat în perioada asta m-aș fi băgat.

Nu cred că e așa de complicat, folosind baze de date moderne și un framework modern gen laravel, cam toate feature-urile vin in pachet, gen permisii, useri, separare de date, etc.

Trebuie doar partea de contabilitate implementată.

Din păcate acum lucrez la propriul sass cu un partener american, backend Laravel iar frontend full Javascript cu VueJS. Ceva de genul probabil s-ar potrivi și aici.

Nici la contabilitate de firme nu e complicat, sunt multe lucruri care se repetă, problemele vin la a menține lucrurile actualizate, și la a separa lucrurile într-un mod organizat ca să nu ajungi cu un bloat imens.

De exemplu datele din decembrie 2018 trebuie procesate conform legislației din decembrie 2018, oricâte update-uri ai face aplicației, și trebuie să rămână cumva independente.

Viabil mi se pare din moment ce omul are clienți formați, oameni care sunt dispuși să plătească, asta înseamnă mult deja.

Iar cu vânzări de 100,000 Ron, cu dublarea cifrei respective e un venit pasiv bun doar din mentenanța aplicației.

Bănuiesc ca pasiv pentru că ceva full time nici mie nu mi se pare că ar renta, dar în rest de ce nu.

exact.
in plus, desi aplicatia in sine pare simpla… trebuie sa trateze destul de multe exceptii (cel putin asa e la contabilitate pj, dar ma astept ca si la pfa sa fie similar).

pe langa mentenanta tehnica (care nu e de ignorat)… eu cred ca e nevoie de un om full time pentru support.
la 1000 de clienti estimati probabil cu o medie de 2 interventii telefonice pe an a cate 15 minute fiecare… avem 500 de ore de support intr-un an, deci peste 40 de ore pe luna pentru asa ceva.
daca adaugi aici si niste mailuri pe aceeasi tema… probabil ca ajungi la 80 de ore pe luna.
considerand concediul de odihna, zilele libere legal si alte neprevazute (gen concediu medical) + faptul (important) ca orele astea nu sunt distribuite liniar in program si ca inevitabil ai perioade de asteptare in care trebuie totusi sa ramai disponibil… se umple lejer un program full time cu asta.
si cum in bucuresti nu face nimeni asa ceva pe salariul minim… probabil ca te duci in 65.000 lei pe an doar pentru omul de support.
dar si daca spunem ca nu il ocupi chiar full time sau ca nu il platesti prea bine… tot nu scapi fara 50.000 lei cheltuiti pe an cu el.
de asta as fi mai atent la profit decat la venit.