Ce proiecte au membrii DevForum?


(Jan Lukacs) #90

Mersi! Suntem o echipa de 20 de oameni :slight_smile:


(Andrei Avram) #91

Proaspat scos din cuptor: https://github.com/andreiavrammsd/apixu-go


(Adrian) #92

Si eu am unul proaspat fabricat.
Sunt cam prins cu treaba asa ca am facut unul simplu & rapid:

Nr. 13, e cu noroc :slight_smile:


(Adrian) #93

Inca unul proaspat fabricat: https://github.com/aromanro/TightBinding
Daca tot l-am facut pe cel de mai sus, cu ‘copy/paste’ din el si mult ‘cut’ a meritat facut si asta. E inselator de simplu :slight_smile:

Articolul de baza e: “A SEMI-EMPIRICAL TIGHT-BINDING THEORY OF THE ELECTRONIC STRUCTURE OF SEMICONDUCTORS” P. Vogl et. al., J. Phys. Chem. Solids Vol. 44, No. 5. pp. 365-378, 1983


(Marius Horatau) #94

Lucrez de ceva vreme la un proiect educational care vine in sprijinul pasionatilor de securitate aflati la inceput de drum: pwnthecode.com

Prin intermediul acestei platforme utilizatorii pot invata despre cele mai cunoscute tipuri de vulnerabilitati ale aplicatiilor web si isi pot testa cunostintele acumulate intr-un mod legal, prin intermediul unor examene teoretice/practice.

Daca sunt persoane care vor sa contribuie la dezvoltarea platformei, lasa-ti un mesaj pe privat.


(daniel nanboe) #95

Un e-commerce SaaS bazat pe laravel si totate functiile pe un API rest. proiectul este finalizat in proportie de 80%.


(Adrian) #96

Inca unul simplu: https://github.com/aromanro/CompLotkaVolterra

Doar ca o exemplificare pentru teoria haosului, am avut in plan sa am macar o postare pe blog despre subiect.

Articolul de baza e: Vano, J.A., Wildenberg, J.C., Anderson, M.B., Noel, J.K., Sprott, J.C. Chaos in low-dimensional Lotka–Volterra models of competition. Nonlinearity, 19, 2391-- 2404 http://sprott.physics.wisc.edu/chaos/lvmodel/chaos.pdf

E ceva foarte simplu, am refolosit metodele Runge-Kutta deja implementate in proiectul despre campul electric.

Mai am cateva proiecte in lucru, sa vad cand gasesc timp sa le termin…


(Claudiu Constantin) #97

Am întotdeauna prea multe proiecțele care-mi mănâncă 25h pe zi. Câteva care n-au legătură cu tehnologia neapărat:

  • blogul personal pe care scriu de vreo 10 ani
  • weworkremotely.ro - un fel de comunitate a celor care lucrează remote/de acasă prin România (Alpha)
  • o inițiativă cetățenească în comuna în care am copilărit (pentru că #ieșitdinbulă)
  • ar mai fi și oamenidelatara.ro, momentan suntem într-o schimbare de direcție, nu știu exact cum va arăta peste ceva timp
  • curând voi fi ghid turistic autorizat pentru că-mi place să mai organizez diverse excursii din când în când

Pe parte tehnică, lucrez la o aplicație care face sens din extrasele lunare de la ING, dar nu am nimic de arătat deocamdată, o să revin cu un update la timpul potrivit. Mă mai joc destul de rar și pe Github.


(Horia Coman) #98

Nu mai lucrez remote full-time, dar am dat join la slack-ul ala. E o idee bună


(Adrian) #99

Ceva cald, l-am ‘terminat’ in seara asta:

Am verificat mai ‘temeinic’ doar exemplul pentru care exista grafic in carte, imprastierea H-Kr.
Pentru imprastierile cu H2, rezultatele nu sunt inca bune, foarte probabil pentru ca functiile Bessel sferice sunt calculate cu o metoda nu tocmai buna pentru l mare si in cazurile alea e implicat l mare (pana la 11 sau 12, nu mai tin bine minte). Asa ca imprastierea cu H2 nu e expusa, codul e comentat. Probabil ca o sa modific codul sa foloseasca functiile din libraria standard (de cand cu C++17) si o sa mai testez, dar acum mi-e lene.


(Adrian) #100

M-am luat dupa un tutorial de pe net (just for fun), am facut ceva cu ray-tracing, daca tot a scos Nvidia noile placi cu ray-tracing. Asta merge pe cpu, deocamdata intr-un singur fir de executie (se paralelizeaza foarte usor).

Poate o sa se finalizeze cu un proiect pentru blog, ca e legat bine de optica geometrica, mai vad eu…


(Horia Coman) #101

Quick question @compphys m-am uitat peste ultimul exemplu pe care l-ai postat, cel cu “scattering”. Și mă întrebam de ce ai ales C++. N-ui mai simplu in MatLab/Octave/Mathematica/R/Python/Julia etc? Cel puțin pe partea de vizualizare, care, ochiometric, era bulk-ul codului.


(Adrian) #102

Nu inteleg exact ce zici acolo. Esenta codului nu e in vizualizare. Deloc. Initial l-am implementat sa ruleze in consola, rezultatele le-am pus intr-un fisier si am afisat cu gnuplot. Doar pentru ca e ceva mai facil si mai ‘artistic’ sa afisezi din acelasi program, am folosit VTK pentru grafic. E ceva ce am adaugat foarte rapid. Desi poate tie iti pare ‘bulk’, e treaba de minute.

In acest caz particular e adevarat ca nu dureaza calculele mult, cu ce parametri am pus acolo. In multe situatii insa, pot sa dureze. Nu e tocmai indicat sa folosesti python/Octave whatever. Pentru DFT am folosit Octave pentru prototip, pentru unele calcule de test am asteptat si ore pana s-au terminat.

Apropo de asta, pentru exemplul de mai sus, am generat imaginea (cu un singur thread) in catre o jumatate de ora. C++. python… well, m-am luat dupa un tutorial, pe acolo erau commenturi, unii au implementat cu python. Din cate tin minte, viteza raportata era abisal de scazuta, cel putin un ordin de marime sub C++.


(Adrian) #103

Din motive de ocupare cu proiecte pe bani (plus pentru ca ma cam plictiseste deja subiectul), inca nu e gata proiectul asta, dar a progresat binisor. Multi-threading, bounding volume hierarchy, incarcare fisiere obj, importance sampling. In imaginea atasata e o maimuta incarcata dintr-un fisier obj. Am facut-o transparenta. Reflexie (inclusiv interna totala unde este cazul), refractie, legea Beer-Lambert… daca trebuia sa le ‘fentez’ pe astea cu OpenGL cam aveam ceva de lucru…


(Adrian) #104

Incet proiectul evolueaza. Suficient cat sa fiu bagat in seama de catre Peter Shirley, autorul unor carti & articole pe care se bazeaza (in principal, dar nu numai) proiectul. Probabil ca a contribuit si faptul ca i-am gasit cauza si rezolvarea unei probleme din proiecte & carti: https://github.com/petershirley/raytracingtherestofyourlife/issues/6


Modelul reflexiei care poate fi observata la masina se numeste Ashikhmin-Shirley. O fi el profesor universitar si angajat la Nvidia Research, dar errare humanum est. Bugul mentionat se manifesta prin niste puncte negre vizibile pana si in imaginile din carti.


#105

Produs software - billing si control panel pentru cloud OpenStack si billing pentru furnizorii de web hosting in general: https://fleio.com


(Adrian) #106

Gata deocamdata, l-am pus pe GitHub: https://github.com/aromanro/RayTracer Urmeaza sa scriu cate ceva pe blog despre el.


(Adrian) #107

Inca ceva legat de proiect, am modificat codul ca sa pot genera o animatie cadru cu cadru:

Imaginile le-am bagat intr-un film cu gstreamer. Cred ca-s vreo 100 de ore de calcul in total, cam 10 ore/secunda, 8000 de raze/pixel, 20 fire de executie.


(George Ilie) #108

De obicei când vreau sa învăț o tehnologie nouă dezvolt un proiect personal. Așa am făcut:

  • o aplicatie Android care înregistrează coordonatele gps - pentru alergatori. Am folosit-o vreo 2 ani.
  • o aplicatie web (mean stack) pentru antrenori de atletism - o folosesc de vreo 2-3 ani.
  • o aplicatie web în domeniul civic tech care folosește semnătura electronică. Am vrut să aduc democrația în casa românilor. Proiect frumos, dar n-am avut bani pentru consultanță juridică. Am folosit-o totuși eu. I-am scris lui Iohannis și mi-a răspuns un secretar de stat. Am mai facut o cerere către primăria sectorului 2 pentru a amplasa o pistă de alergare sintetică într-un parc și chiar a făcut-o (a mai trebuit să strâng semnături prin parc, ce-i drept).

2019 o să fie un an revoluționar pentru mine din punctul de vedere al tehnologiei. Am câteva idei inovatoare care cu siguranță că îmi vor crește adrenalina. Spre diferență de trecut, la anul urmează să fac și investiții financiare mai mari.


(Eugen) #109

Open source ceva?