Ce se scrie într-un model de contract de consultanta pentru un PFA pe CAEN 6202?

Salut si rogu-va, am o intrebare de natura legalo-birocratica umpic mai “personala” pentru cei de aici care sunt PFA la norma pe cod 6202 (consultantii), si prefer sa intreb personal pe PM ca sa, hopefully, invat si eu de la altii. Asa ca va rog frumos care mai sunteti in aceasta postura lasati un semn si va dau eu un PM, sau dati un Pm pe mine rogu-va.

ps: sunt proaspat inscris la onrc/fisc, adica mic si lipsit de experienta.

2 Likes

Eu zic să întrebi aici, că de asta e forum :slight_smile:

3 Likes

nu te urmareste ANAF-ul pana aici si @iamntz promite ca nu vinde baza de date cu userii, asa ca zic sa intrebi aici, poate beneficiaza si altii de informatii.

eu am pfa pe 6202 si iti pot raspunde la intrebari, daca e ceva la care ma pricep

4 Likes

Multumesc @ViorelSfetea pentru raspuns. Ok @iamntz daca tu zici atunci asa fac, you iz the boss.

Intrebarea este despre ce se scrie mai exact intr-un model de contract de consultanta. Ce scrie pe factura/contract etc. Cine stie, poate se indura un suflet generos sa partajeze un .doc din camara sa cu bunatati!

Si eu as fi interesat de acest lucru.

Spre exemplu, pe 6202, un obiect de contract / denumire serviciu pe factura de forma “Servicii de consultanta pentru realizarea website-ului XYZ” ar fi corect?

Multumesc.

1 Like

Da, e ok dacă formulezi așa.

Se face contract in care se mentioneaza obiectivele iar la sfarsit la emiterea facturii se ataseaza un raport de activitate / deviz in care se detaliaza evident ce s-a facut. Sunt niste formulare tip, le gasesti printr-o simpla cautare.

Multumesc pentru lamuriri.

Am cautat un model de raport de consultanta, dar din pacate am gasit o sumedenie de modele fara legatura cu obiectul cautarii.

@noah, ai cumva un astfel de raport salvat?

Este un simplu tabel similar cu cele pe care le primesti in serviceuri la revizie / reparatii.
Exemplu: Descarca-deviz-lucrari

Vezi ca trebuie atasat ca anexa facturii cand trimiti clientului, daca clientul este verificat si nu-l are probabil se va merge si spre tine. Majoritatea nu cer pentru ca nu stiu ca este necesar.

Multumesc, noah.

A mai scris cineva astfel de rapoarte de consultanta.

Cam care ar fi terminologia? Cum ar trebui redactate?

E corect daca s-a trecut doar “Servicii Software” pentru o factura pe cod 6202? In caz contrar cum se poate corecta pentru a fi ok. Multumesc.

Am si eu o intrebare legata de contracte facute cu cei din afara RO:

  1. daca am un client din SUA, de exemplu, contractul trebuie semnat de el in original si apoi trimis mie prin posta inapoi? Sau merge semnat + scanat?

  2. Este nevoie de traducerea lui in romana pentru un eventual control? Merge sa-l traduc eu sau trebuie traducere legalizata cumva?

Multumesc anticipat de ajutor!