Ce sfaturi imi puteti da in legatura cu SEO

Dupa o analiza cu MOZ PRO
Imi spune ca :

  1. Use External Links
    Linking to external pages is something the search engines have suggested provides potential ranking rewards, and many who’ve tested this can confirm it has SEO value. On any page specifically targeting a keyword, link externally to at least one (and possibly more than one) relevant, trusted resource as a best practice.
  2. Use Keywords in Your URL
    Using your targeted keywords in the URL string adds relevancy to your page for search engine rankings, assists potential visitors identify the topic of your page from the URL, and provides SEO value when used as the anchor text of referring links.
  3. Avoid Too Many Internal Links
    Google has confirmed that the use of too many internal links on a page will not trigger a penalty, but it can influence the quantity of link juice sent through those links and dilute your page’s ability to have search engines crawl, index, and rank link targets.
  4. Optimal Meta Description Length
    The snippets that search engines use to describe your page cut off after 156 characters in most cases. The meta description isn’t used for rankings, so words beyond this count aren’t seen by anyone or used by the search engines.

Daca poate cineva sa-mi explice mai pe romaneste ceea ce trebuie facut ca sa bifez si acesti pasi cu OK ?

1 Like

> Linking to external pages is something the search engines have suggested provides potential ranking rewards, and many who’ve tested this can confirm it has SEO value. On any page specifically targeting a keyword, link externally to at least one (and possibly more than one) relevant, trusted resource as a best practice.

Cuvinte cheie de aici: „relevant, trusted sources”. Cu alt cuvinte, dacă scrii despre Linux ar fi indicat să arunci link-uri spre o sursă de încredere gen The Linux Foundation, nu vasilestielinuxsidasfaturisialtora.ro. Chestia cu „relevant, trusted sources” e unul din modurile de penalizare ale Google pentru advertoriale și articole în care ai mai multe link-uri spre fix același URL.

> Using your targeted keywords in the URL string adds relevancy to your page for search engine rankings, assists potential visitors identify the topic of your page from the URL, and provides SEO value when used as the anchor text of referring links.

În limba română asta se traduce prin introdusul cuvintelor cheie (păstrăm Linux ca bază, că tot l-am folosit mai sus) și în URL-ul articolului. Gen un articol despre Linux care să aibă URL-ul https://blogcuvaloareinformativa.ro/kernel-ul-linux-este-afectat-de-o-vulnerabilitate-nou-descoperita/” și nu https://blogcuvaloareinformativa.ro/sa-vindem-oale-si-tigai/”.

> Google has confirmed that the use of too many internal links on a page will not trigger a penalty, but it can influence the quantity of link juice sent through those links and dilute your page’s ability to have search engines crawl, index, and rank link targets.

Scurt și la obiect: într-un articol/o pagină oarecare încearcă să limitezi numărul link-urilor spre articole/pagini interne, adică aparținând aceluiași domeniu. Două link-uri sunt suficiente, având în vedere că există alternative pentru a lega articolele pe aceeași temă între ele (Related Posts și utilizarea tag-urilor).

> The snippets that search engines use to describe your page cut off after 156 characters in most cases. The meta description isn’t used for rankings, so words beyond this count aren’t seen by anyone or used by the search engines.

Adicătelea descrierea Meta a paginii (e.g. „meta property=“og:description” content=“Fotografia întâlnește strada” />”) nu trebuie să depășească 156 de caractere pentru că nu-ți indexează tot. Gen nu „Blog despre IT pe care găsești informații despre software, hardware, atacuri cibernetice, hacking, phishing, skimming și mai tot ce înseamnă IT” ci un simplu „Blog despre IT”.

3 Likes