Cel mai bun limbaj de programare! Incepatori

Salutare tuturor!
Cred ca pe grupul asta, 100% sunt multi incepatori in programare care vor sa isi inceapa o cariera in IT, dar totusi nu stiu de unde sa inceapa. Am decis sa deschid topicul asta si sa va cer parerea. Ce limbaj de programare considerati ca e cel mai bun pentru un incepator?
Prin “cel mai bun”, vreau sa ma refer la:

  • bine platit
  • beginner friendly
  • care poate rezolva in mare, toate problemele
  • biblioteci bune

Parerea mea e ca, unul dintre limbajele de programare care e beginner friendly e Python. E un limbaj bine platit, care a inlocuit alte limbaje si are o librarie foarte mare care iti permite sa te extinzi si pe partea de Software Development, nu doar pe partea de Data Science. A voastra care e?

Cel mai bun limbaj e liceul profil informatica + facultatea profil informatica. De acolo lucrezi cu ce limbaj doresti.

4 Likes

Eu zic că Python e limbajul cel mai bun pentru începători. Accesibil de început, dar se fac și lucruri serioase în el web sau desktop.

E și limbajul meu preferat, după ce-am trecut prin vreo 10 (superficial sau mai serios).

Ai o comunitate imensa de resurse și biblioteci. Și e un paradox că e bun de început, dar e folosit și la proiecte foarte mari.

Lui Python i se poate reproșa că nu e strong typed, cum sunt C++, C# etc., adică nu vei afla la compilare daca folosești ca parametru/operand un tip greșit. Strong typing ajuta mai ales la proiecte mari și foarte mari, unde e mai dificil să depanezi.

Aud că la UBB se face acum Python in primul an.

3 Likes

Eu nu am folosit python la nimic serios, e folosit in machine learning, boti si scraping destul de mult. Se poate realiza si un backend destul de bun cu FastAPI de exemplu. Ai micropython pe embedded, dar iti limiteaza drastic memoria disponibila.