Cum faci un mail template în 2018 ?

Sunt nou în domeniu, se pare că conceperea unui newsletter in html e un chin.

Aș dori să îmi spună persoane cu vechime in domeniu ce este ok să folosesc și ce nu ?

Margin / Media queries sunt safe de folosit, le citește orice client de mail ?

Spre exemplu foștii colegi făceau newslettere cu tables și spatiu adăugat direct din poze, nu merge padding in html mail clients ??

Cu cât ai HTML mai basic, cu atât mai bine, mai ales în Outlook. :smiley:

4 Likes

In primul rand nu-l scrie direct in HTML, mai ales daca esti la inceput.
Fiecare client de mail randeaza HTML-ul in modul lui si e greu/foarte greu sa ti minte toate aceste specificatii.

Template-ul trebuie sa fie responsive.

Testeaza-l pe cat mai multe device-uri/clienti mail.
Foloseste tool-uri precum Litmus

On top of that, there are a lot of email clients out there. With all of these variables of where your email could land, it can be stressful to create a one-size-fits-all email design. That’s why responsive email design is so important. The tricky thing is though, that HTML for email is very different from the HTML you might have come to know (and perhaps love) from the web. Each client renders HTML in its own way and some don’t even support HTML, which can cause delivery issues. Gmail for example, removes the entire header section of your email’s HTML. Guess what happens if that’s where you added your CSS? Yes, it’s removed.

Iti recomand sa te uiti peste MJML - un framework pentru responsive email templates.
Iti creste productivitatea si scapi de o gramada de frustrari.

9 Likes

In aceiasi categorie de email frameworks mai ai http://emailframe.work/ si https://foundation.zurb.com/emails.html

3 Likes

Salut,

Eu am mai facut template -uri de mail si am folosit si css clasic prin mailchimp (se ocupa el de transpunere per client, dar e bine sa testezi). Din ce am trimis eu prin propriile servere am folosit inline css, adesea dublate de atribute (padding / cellpadding). Dacă trimiți către b2c e safe sa folosesti imagini, dar b2b unele nu accepta (din experienta mea).

Sper sa ajute!

2 Likes

Folosești doar servicii dedicate gen mailchimp, campaign monitor, etc, care au template-uri și care au api și acceptă variabile cu care să pui datele tale.

Orice altceva nu mai merită în 2018.

Sunt atâția clienți de email, atâtea catch-uri pentru fiecare că efectiv nu merită să faci de la zero.

Suportul css e complet haotic, și chiar și clienții de webmail gen gmail au oricum filtre care îți afectează html-ul ai trebuie să știi ce merge sau nu merge la fiecare.

3 Likes

E interesant de urmarit si evolutia proiectului AMP4Email pe care Google l-au anuntat luna trecuta. Cu AMP4Email poti crea emailuri dinamice, ce pot face call-uri catre endpoint-uri, poti avea butoane care sa afiseze/ascunda anumite elemente, s.a.m.d. Evident, totul va fi prin framework-ul AMP, deci probabil nu vei putea scrie propriile module JS. Momentan functioneaza doar in Gmail (mobile, desktop) dar cei de la Google au in plan sa implementeze solutia si pe alte platforme de email. Deci, poate ca asta va fi modul de a crea mailuril in 2018…

Anuntul oficial: https://www.blog.google/products/g-suite/bringing-power-amp-gmail/

3 Likes

Foarte mișto. Problema este că va trebui să se ofere să le refacă gratis și render engine-ul ălora de la MS pentru Outlook, că altfel așa ceva nu va fi folosibil în următorii 20 de ani… :frowning:

1 Like

Am facut recent un newsletter destul de avansat. Iti recomand asta:
http://tedgoas.github.io/Cerberus/

Poti sa modifici template-ul cu usurinta si cred ca-i cel mai complet email template out there.

2 Likes