Cum imi pot dezvolta capacitatea de a rezolva probleme?

Salutare, vreau sa va intreb: Voi cum v-ati dezvoltat aceasta capacitate de a rezolva probleme, de a rezolva rapid? Sunt incepator, inca la facultate (an 3 la FMI - an terminal) iar capacitatea mea de a rezolva probleme este inca destul de slaba, rezolv lent sau chiar nu-mi pot da seama de solutie, ma uit la alti colegi si rezolva destul de rapid fata de mine, de exemplu la cursul de baze de date la interogarile SQL, unor colegi le ia sa rezolve un set de exercitii undeva la vreo 30min, iar eu ma chinui si 1h-1h 30m pentru aceleasi exercitii, fie pe unele nu le pot rezolva, si ma simt prost in privinta performantei mele. Cum imi pot dezvolta logica, imi puteti recomanda un framework despre cum as putea gandi solutii? Multumesc anticipat.

Din punctul meu de vedere sunt 2 aspecte:

  • Tine de experienta/exercitiu. Cu cat rezolvi mai multe problem cu atat sansele ca cea pe care incerci sa o rezolvi acum este cel putin asemanatoare cu una anterioara si atunci iti va fi usor

  • Tine de modul in care functioneaza creierul uman, astfel incat asa cum pentru unii este foarte usor sa picteze/creeze muzica etc pentru unii problemle abstracte din programare/matematica sunt mai usoare

1 Like

Rezolvand probleme.

Nu neg ca poate exista si o dotare naturala.

3 Likes

Dacă e vorba de creativitate, nu sunt foarte sigur că vei rezolva vreodată problema asta, e o chestie înnăscută. Probabil în timp vei putea compensa într-o oarecare măsură prin experienţă.

Eu nu mi-aş bate capul prea mult cu asta, nu peste tot e nevoie de creativitate în munca de development software. Devii expert pe o nişă şi nu vei avea goluri pe care să le completezi cu imaginaţia.