Cum promovezi un joc pe mobil?

Salutare, cu ceva timp in urma am creat primul meu joc pe android. Am incercat mai multe metode de a-l promova (facebook ads, google ads), insa nu prea au avut succes, avand in vedere investitia pe care am facut-o. Nu stiu daca motivul este pentru ca nu campaniile pe care le am creat nu au fost facut corect sau daca jocul nu prezinta destul interes pentru utilizatori. Astept orice fel de sfat din partea voastra si imi puteti spune parerea despre acest proiect. Jocul se numeste “Clear The Way” si este disponibil pe Google Play.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clear.way

1 Like

Iti trebuie un design prietenos cu copiii, dar copiii nu prea joaca puzzle-uri. Ai putea sa ii duci design-ul la un nivel profesional incat sa devina popular de la sine. Design-ul de acum e cam necizelat, acum e la moda voxel-ul, isomorphism-ul.

Nu vad de ce ai dori sa promovezi practic un proiect personal/de facultate, in special pe bani.

eu n-am reusit sa-l gasesc, cautand fix dupa numele specificat de tine. A trebuit sa-l downloadez direct de la linkul tau :unamused: si asta poate fi o cauza

Prima mea interacțiune a fost întâmpinată de asta: reclamă la ceva fb, reclamă in partea de jos. Apoi după prima rundă, reclamă video :sweat_smile:.

Înțeleg că vrei sa monetizezi, dar poate că e prea mult?

3 Likes

Si mie mi se pare ca e ceva proiect de facut bani din prima… E atat de saturat magazinul cu jocuri de genul incat 99% din oameni le ignora, inclusiv copiii. O mica sansa ai daca pui ca si favicon si imagini ceva ce atrage curiozitatea copiiilor.

1 Like

Am vazut ca sunt multe jocuri asemanatoare, dar totusi aproape fiecare are multe descarcari. Ma intreb ce diferentiaza succesul unui joc.

Sunt cam multe, dar si revenue e cam la fel de mic :slight_smile:

Matusa mea are le telefon un joc cu bile. Nu este cine stie ce, dar are un gameplay simplu si reclamele nu afisate discret, jos, fara sa incurce.

Tu daca pui un clip video care fura focusul, sau reclame pe toata pagina, sigur frustrezi jucatorul si in secunda 2 s-ar putea sa te trezesti ca il dezinstaleaza. Vezi daca tie tu-ar placea un asemenea joc.

Nu o sa comnetez de gameplay si grafica pentu ca nu am Android sa pot testa, dar din ce vad in poze, grafica nu-i cine stie ce, dar ala nu ar trebui sa fie un impediment al unui joc pe care l-as juca in metrou sau autobuz.

În primul rand felicitări pentru efortul făcut.

L-am instalat și l-am testat.
În primă instanță am văzut o reclamă și am crezut că ăla e jocul.
Mi-am dat seama într-un final și am închis reclama.

Ca gameplay mi s-a părut primul dificil primul nivel. Poate ar trebui să fie un pic mai ușor.

De fapt nu-mi dau seama dacă am trecut la alt nivel, însă am mutat pietrele pe acolo și cred că am epuizat toate variantele.

Ca promovare, nu știu.
Dacă nu vizează audiența autohtonă nu ma pot pronunța.
Dacă era în limba română și era interesant pentru elevi puteai sa apelezi la grupurile de părinți.

Buna intrebare, insa majoritatea developerilor (cred ca) suntem cam asa:

Mai bine ai intreba pe un forum/group de oameni care lucreaza in marketing.

1 Like

Si asteptarile sunt mari in raport cu realitatea cruda: piata e suprasaturata, succesul a devenit un noroc daca nu e sustinut cu multi bani.
Eu am observat asta: am 7 ecrane pe telefonul mobil, pline cu aplicatii, dar EXTREM de rar folosesc alte aplicatii decat cele din primul ecran. Si-s IT-ist ! :slight_smile:

3 Likes

Eu cred că este (și) un cerc vicios cu abordarea asta: încerci să monetizezi agresiv → nu ai utilizatori constanți → încerci să monetizezi și mai agresiv, să scoți ce poți din utilizatorii existenți.

Eu aș proceda altfel:

  1. aș lansa aplicația fără nici un fel de reclamă.
  2. mi-aș propune două ținte: de utilizatori sau o perioadă de timp. (să zicem o mie de utilizatori sau trei luni)
  3. când ajung la aceste ținte, pun reclame. Nu abuzezi, nu video la fiecare acțiune, nu g. ads în jocuri etc.

Pentru că se întâmplă următoarea chestie: îi dau telefonul copilului de 3 ani[1] să se joace. Ce fac, îi explic „tati, uite, să nu apeși aici, că o să ieși din joc și o să ajungi într-un ungher al internetului fără nici o legătură cu ce făceai tu înainte”.

Dacă vrei să monetizezi, ai putea vinde extensii. Ai 5 levels free, cotizezi x$ dacă mai vrei încă 10 levels, dacă nu, le re-joci pe aceleași. Sau ai 50 de runde free etc.

Pune-te puțin și în papucii utilizatorului :wink:

Să privim situația ușor diferit: dacă atunci când ai aterizat pe acest forum prima dată ai fi fost întâmpinat de 3-4 reclame care apăreau din toate părțile, ți-ai mai fi făcut cont? Ai mai fi postat?


  1. este PEGI 3, deci… ↩︎

1 Like

gamedev-ul pe mobil e greu dpdv financiar. Ai nevoie de anumiti factori ca sa ai succes. Printre acesti factori se numara:

  • colaborare cu un publisher renumit
  • $$$ ptr. marketing
  • un nume cunoscut
  • Noroc

Ca si solo dev fara acesti factori e o munca sisifica si de multe ori la fel de inutila. Iti cresti portofoliul de jocuri, asta-i partea buna. Poate poate ai noroc sa tragi lozul viral dar probabil ai sanse mai mari sa castigi la loto.

Asta a fost experienta mea dar e posibil sa nu fie la fel ptr. toti.
Mult succes!

Oarecum relevant :slight_smile:

2 Likes

O sa primesc foarte mult hate, dar i-ati un consultant pe partea de ads care a lucrat fix pe nisa ta.
Recomandarea mea e sa nu lucrezi sub nici o forma cu agentii din Romania si intotdeauna sa ceri studii de caz si marturii de la clienti anteriori.

De asemenea, daca o sa ti se zica ca sunt confidentiale campaniile precedente, fugi cat mai departe.
E super greu sa gasesti pe cineva bun pe marketing, dar e mult mai nasol sa iti arzi singur banii din cauza ca incerci sa te prinzi singur cum sa configurezi google ads.

Pe langa asta, intreaba cu cati clienti mai lucreaza, cati oameni sunt in echipa si cel mai important cum o sa masoare ei succesul si cum isi dau seama ca sunteti in grafic.

E foarte important sa setati niste targeturi si niste asteptari pentru primele 30 si primele 90 de zile.

Succes!

2 Likes