Cursurile de programare in Ro = o noua teapa

Nu zic ca toate sunt asa, cunosc personal cativa traineri buni, unii mi-au fost colegi si sunt programatori buni cu multa experienta, dar de ceva vreme ma tot bombardeaza facebook cu reclame la tot felul de cursuri tinute de niste unii care abia au terminat facultatea si sunt “traineri”, tin cate 2-3 cursuri fiecare, de Python/PHP/JS/SQL/Node/React si inca o lista de tehnologii pe care mi se pare imposibil sa le stapanesti PE TOATE la un nivel f bun/bun.

Mi se pare teapa perfecta, este acum mare cerere de programatori, chiar si incepatori, mai exista mitul cu salariile mari (nu e chiar mit, dar nu se aplica dupa ce ai facut o luna de cursuri, sa fim seriosi) si s-a creat mediul perfect pentru toti combinatorii sa isi deschida scoli de progamare.

Realmente imi sare voma cand ii vad pe toti impostorii astia ca tin cursuri si imi pare putin rau de aia care iau teapa, in loc sa caute cu grija niste traineri cu un CV, cu ceva experienta la activ sau sa isi ia cursuri de la traineri recunoscuti pe plan international pe net.

Ma gandeam acum ceva vreme sa imi iau un grup de 5-6 oameni pe care sa ii mentorez, stiu exact ce cursuri ar trebui sa faca, ce carti ar trebui sa citeasca, proiectele cu care sa inceapa, practic pasii pe care sa ii parcurga, pentru ca am mai crescut juniori, chiar acum am terminat cu unul si am luat altul la “crescut” pe un proiect.

Din pacate am constatat ca nu are sens din punct de vedere financiar, pentru mine e pagubos daca oamenii aia nu o sa lucreze cu mine pe proiectele mele ca sa-mi recuperez din bani (timp), daca ii taxez la ora cat as lua unui client si asta din bunatatea mea sufleteasca pentru ca e mult mai greu sa inveti pe cineva decat sa iti vezi de treaba pe un proiect, n-o sa vina nimeni, o sa le pice fata cand o sa vada factura (asta daca nu invata sa invete si singuri si ma freaca degeaba cu chestii triviale).