Daca ati fii in locul meu ce v-ati apuca sa invatati?

Salutare

Pe scurt sunt student in anul 3 la o facultate de profil ( inginerie electrica si stiinta calculatoarelor) si urmeaza sa incep un internship / program pentru studenti unde voi invata si voi lucra cu Java Spring Boot in mare parte si ceva Angular , sunt pe pozitia de (viitor) Back-end developer caci asta vreau sa fac de-acum incolo.
Da intrebarea se pune dincolo de acel tutorial de cateva ore pe youtube pe care il urmezi sa inveti Spring Boot si poate dupa te mai uiti la un tutorial de Angular si faci o aplicatia de asta basic : Student Management System ce ai putea invata in plus sa te diferentiezi, sa evoluezi?
Este necesar sa fac un curs de AWS? Sa ma joc cu toate bazele de date? Sa invat GraphQL?
Ce carti sa citesc ca sa invat mai multe ca viitor back-end developer? Sa citesc carti despre design patterns? Despre CI/CD?
Si cireasa de pe tort : daca ati in fii in locul meu acuma ce ati invata pe langa simplele tutoriale mentionate?

P.S. Desi tutorialele acestea mentionate nu explica rau si nu fac rau ceea ce fac ma simt blocat la nivelul de baza si cand vrei sa contribui la un proiect open source calumea sau poate sa mergi sa lucrezi parca te lovesti de lucruri care poate nici nu aveai habarn ca exista si nici nu stii de unde sa incepi .

Esti student la primul internship. Nu o sa aiba nimeni pretentii de la tine de cloud, CI/CD etc.

Ar trebui sa iti pui la punct cunostintele de baza, nu sa te arunci in toate directiile.
In cazul tau eu as aprofunda Java, SQL, Spring, niste concepte clean code, niste design patterns, niste algoritmica.

Cand esti la inceput tinzi sa cazi usor in capcana in care crezi ca stii un limbaj/o tehnologie doar pentru ca ai urmat un tutorial de cateva ore, dar nu e cazul. Chiar si tu zici de tutorial de cateva ore pentru Spring Boot de parca ar fi suficient. Practic asa nu inveti decat sa pui niste adnotari, dar cum functioneaza framework-ul in spate nu stii.

2 Likes