Discuție generală despre șah

N-am gasit un thread de genul. Dar tin minte ca am vazut mentionat cativa jucatori si comment-uri despre sah.
Zic sa scriem aici despre sah.

Motivul principal ptr. care am creat thread-ul este ca am vazut un vid care mi-a dat lumea peste cap. :smiley:

Eu sunt la un nivel de amator, joc cu AI-ul in mare parte. Momentan duc batalii cam la egal in aplicatia chess.com (pe android) cu un AI la nivel 1600 (un fel de ranking FIDE cred?)

Pana sa vad clipul cu pricina am tot avut probleme cu strategia. Inca mai am dar simt ca ceva s-a imbunatatit dramatic.

Clipul este asta:

Ce a facut click cu mine a fost urmatorul lucru: comentariul cum ca Carlsen are piesele care se acopera toate una pe alta (intr-o parte a jocului). Plus multe alte chestii minore observate in clip.

Dupa ce am “asimilat” informatia din clipul asta am re-jucat o partida cu AI-ul cu care joc curent. De obicei suntem cam la egal.

Dar in partida asta l-am caftit de l-am cocosat lol. Nu doar asta, dar am simtit ca stiu ce fac.

Nu stiu cat de bine sa exprim in cuvinte ce am invatat din clip. Dar cred ca sunt multe de invatat din el ptr. toate nivelele.

6 Likes

Am văzut meciul live. Un mare meci făcut de Carlsen, deși la momentul sacrificiului piesele îi erau foarte slab coordonate, multe piese nedezvoltate.

Mi se par foarte interesante meciurile de genul, la 15 minute pot sa urmaresc, la 2 ore nu am timp și nici chef…

Vrei sa joci șah mai bine? Învață teorie, altfel nu prea merge. Eu prin propriile mele puteri(câteva mii de meciuri de blitz la 3 minute) am ajuns la ratingul de 1950 pe lichess, cu putina teorie, adică învățând primele 5-6 mutari dintr-o singura deschidere cu negrele și niște meciuri de genul urmărite și comentate de profesioniști am avansat 200 de puncte într-un timp relativ scurt.

PS: live Champions Chess Tour: Airthings Masters | Semifinals | Commentary by Peter Leko & Tania Sachdev - YouTube

1 Like