E-commerce: CMS vs Angular


(Alex) #3
  1. wp-ul nu e pt shop-uri
  2. angular e front end. indiferent ce solutie alegi pt front end o sa ai nevoie si de back end.
  3. de ce ai avea nevoie neaparat de un fake card?

(Andrei Luca) #4
  1. my bad - v-am zis ca nu stiu mare lucru despre el. stiu ca sunt teme de wp pt shop-uri
  2. true that. recomandari?
  3. fake-cart. Pentru ca nu cred ca o sa implementez plati online efectiv.

Nu am luat in calcul backend-ul. La munca, proiectul pe care sunt are C# pe parte de backend.
Dar daca aveti ceva recomandari (fie pentru FE/BE/solutie completa), va rog !


(Alex) #5

my bad. am citit fake card. oricum, nici fake cart n-are nici un sens. indiferent cum alegi sa se faca platile, online, ramburs, bancar, etc, cart-ul n-o sa fie fake.


(Andrei Luca) #6

Ai inteles ideea. Fake in sensul ca nu o sa te duca efectiv sa faci si plati in el. Deci n-am nevoie de implementat plati online. Cel putin nu acum, pentru moment.


(John Jhon) #7

ecomerce e de fapt commerce care e cu vad si cu clienti, tehnicul fiind doar unealta.
angular nu stiu cat de bine se va intelege cu google, lucru destul de important.
eu as alege platforma dupa cerintele magazinului si mai putin dupa skillurile mele tehnice.
succes!


(Adrian Tufă ) #8

WordPress + plugin WooCommerce are o cota importanta pe piata solutiilor de e-commerce.
Ca WooCommerce nu e prea bine gandit si rasufla din greu la cateva mii de produse e alta problema.


(Andrei Luca) #9

interesant argumentul cu google.
Totusi, vii si cu o recomandare ca alternativa?
Ce intelegi prin cerintele magazinului?
Detalii de genul : magazin de mici dimensiuni (prin asta inteleg putine produse), axat mai degraba pe prezentarea produsului si a detaliilor lui, de preferat sa pot face SEO (n-am facut pana acum dar invat eu minimum requirements si pt asta).
E prima aplicatie de genul asta pe care vreau sa o pun in practica. De-asta nici nu stiu ce detalii sa va dau ca sa imi dati niste recomandari.


(John Jhon) #10

un stil de management al unei afaceri e din aproape in aproape: plec pe un drum fara sa imi fie prea clar cum arata si unde ma duce (poate doar asa vag) si improvizez pe parcurs (chiar daca uneori inseamna sa ma intorc 90% din drum si sa aleg alta cale la una din rascrucile timpurii).
alt stil ar puta fi: scot o harta si incerc sa vad cum arata drumul, ma informez despre vreme, despre destinatie, etc… si abia apoi plec la drum.

long story short: daca inveti seo dupa ce faci magazinul (mai ales cu angular)… s-ar putea sa fie nevoie sa reconstruieti aproape in totalitate.
nu stiu cat de bine se descurca google cu angular, dar s-ar putea sa nu fie foarte prieteni.

din impresia mea despre angular ramasesem cu ideea ca e potrivit pentru aplicatii web si mai putin pentru pagini statice, indexabile.
magazinul online are cel putin doua componente diferite: calatogul de produse (care ar trebui sa fie static si indexabil) si cartul care ar putea fi o aplicatie prietenoasa so comoda.
pentru catalog te intereseaza sa fie indexabil pentru a aduce cat mai multi potentiali clienti interesati de produsele respective (la fel cum catalogul ikea / lidl / carrefour / etc poate fi oricat de comod de citit si printat pe hartie lux… daca nu e distribuit catre potentiali clienti… e degeaba).

in loc de concluzie:
stiu ca un programator tinde sa acorde importanta sporita “artei programarii” si componentei tehnice din proiect, dar intr-un ecommerce scopul principal e sa vinzi, fiind mai putin important cum faci asta tehnic.

altfel, sunt cateva platforme orientate ecommerce potrivite pentru un magazin mic.
chiar si wordpress functioneaza bine pentru asa ceva, dar mai sunt si altele (gen: opencart, prestashop, etc).
mai ai si varianta saas pentru inceput (poti testa piata cu costuri mici si duoa ce lamuresti drumul pe care vrei sa mergi poti construi cu o platforma potrivita).


(Andrei Luca) #11

In cazul asta (si ca sa nu mai fac inca un topic) o prima intrebare ar fi mai degraba : ce trebuie sa stiu/ce vreau sa stiu inainte sa imi fac un shop online.
Si aici, de la programatorii cu experienta in domeniu m-as astepta la o lista de topic-uri :

  1. SEO (ce e bine de stiut, ce nu e bine de facut)
  2. Securitate (ce cum cand)
  3. Platforme (in functie de learning curve)

Vad ca ai mentionat de opencart, prestashop, presupun ca aici intra si magento & co.
Cineva care a lucrat cu framework-urile astea, stie sa-mi spuna care e cel mai usor in materie de deployment, development ?


(John Jhon) #12

dpmdv, cel mai important lucru e cat de bine cunosti publicul caruia ii vinzi si cat de bine cunosti produsele pe care le vinzi.
in functie de public, ei au niste obisnuinte, niste preferinte, etc,
iar in functie de produs trebuie sa il explici cat de bine posibil, sa scoti ii scoti in fata punctele forte, si sa faci comod tot procesul asta.

apoi sunt tot felul de alte aspecte:

  • cum promovezi (seo, adwords, fb, etc)
  • servicii 3rd party pentru procesarea comenzilor (integrari cu plata online, curier / generare awb, facturare, etc)
  • procesare retururi / garantii / post-vanzare
  • alte actiuni de promovare pe baza de clienti / prospecti (newsletter, promotii pentru revenire, etc)

de ex, un punct despre specificul produselor care iti determina implementarea tehnica este daca produsele au sau nu variante multiple (de culoare, marime, etc).
cum prezinti si cum gestionezi un tricou care pentru acelasi model are 5 marimi diferite si 3 culori diferite (fiecare avand stocuri diferite, daca nu si preturi diferite).
dar cum faci cu un sampon care pentru marimi diferite are sigur preturi diferite?


(Alex) #13

vezi clipul cu tricicleta cu roti patrate. n-am scapat din greseala linkul ala acolo.


(Ivan Prozorovschi) #14

Aș mai adăuga o chestie. Să presupunem că ai făcut un site care arată OK - ai băgat timp și bani în el, ai făcut chiar și un SEO bun că ai permanent oameni care vin pe site, dar până la sfârșit utilizatorii nu cumpără - și aceasta este cea mai mare problemă, pentru că vânzările sunt cele mai importante - banal dar asta-i realitatea.
Și cauze pot fi multe - O cauză importantă este securitatea. Site-ul nu are SSL, nu este sigur și nu arată sigur, nu deține autoritate în ochii utilizatorilor. Chiar dacă nu ai payment gateway utilizatorii îți lasă datele de contact. Deci trebuie să aibă încredere în site, să nu primească spam. Trebuie să ai SSL și niște servere mai stabile nu ar strica.
Aceeași situație poate fi și cu plățile. Poate clienții nu vor cumpăra pentru că nu au plăți online - aceasta este decizia lor. Deci nu m-aș grăbi cu decizia ”Implementez sau nu sistem de plăți online”.
La fel poate fi și o chestie de UX, ca viteza de încărcare.

Ceea ce vreau să spun este că atunci când faci un magazin online nu este garantat că va vinde din dată și în această situație este important să poți face modificări în site. Și trebuie să fii foarte atent ce platformă alegi, trebuie să cauți o platformă în care poți face schimbări, repede, ușor - să poți lucra de exemplu doar tu la acel site.

De exemplu poți încerca WebWave - este simplu în utilizare, nu-ți bați capul de securitate, servere, de backend (stabilitatea și securitatea acestuia), poți foarte ușor să modifici site-ul pe parcurs și să te concentrezi asupra promovării și optimizării site-ului - pentru că de fapt aceasta este cel mai important lucru.

Dacă dorești să-ți faci un magazin online poți integra WebWave cu Ecwid, Shopify, Snipcart. Ecwid este gratuit dacă ai mai puțin de 10 produse :wink:

Și la final vreau să spun să fii atent în special securitate - acum este foarte importantă pentru SEO, pentru utilizatori


(Ionuț Staicu) #15

Nu ARATĂ sigur? Cum arată un site sigur? Pe o scară de la 1 la 10, DevForum cât de sigur pare? Dar emag? Dar Evomag? Farmaica Tei?

Vrei să spui că WebWave garantează că oamenii vor cumpăra dacă intră pe site?


(Ivan Prozorovschi) #16

Cum arată un site sigur? - Din propria experiență știu că atunci când faci un site mai complicat ai în minte o imagine și crezi că creezi site-ul întocmai cu imaginea ta. Ei bine nu este așa - uneori ai un buton care nu funcționează, uneori textul iese în afara câmpului și utilizatorii văd chestia asta și se gândesc că ceva nu este în regulă cu acest site. Și la sigur că nu vor cumpăra. Dar tu nu știi de chestia asta pentru că ai o imagine proprie. Îndrepți lucrurile dacă ai de exemplu un modul Hotjar - vezi ceea ce vede utilizatorul și observi toate gafele (deși chiar și Hotjarul îți oferă doar sugestii în care trebuie să sapi mult). Și de aceea în special la început este bine să ai o platformă cu care să poți corecta repede acele greșeli.

Poți desigur să ai testeri, dar nici ei nu văd totul. Pentru că utilizatorii au altă perspectivă, alt background - nu este același lucru - e mai multă psihologie aici.

În ziua de azi nu cred că cineva poate să garanteze ceva. Deci cuvântul ”garanta” nu este potrivit.

Altceva este că în WebWave poți face foarte ușor modificări ale site-ului și chestia asta este foarte importantă după părerea mea. Dacă nu ai mega experiență pe piață, unica cale este de a testa și a implementa ceea ce funcționează și atunci crește probabilitatea că vor cumpăra.


(Florin Matincă) #17

Daca stie si facturi, poti sa-i faci reclama si pe thread-ul respectiv :sunglasses:


(Ionuț Staicu) #18

Presupun că poți face ușor modificări vizuale ale site-ului. Dar cum procedezi dacă vrei să implementezi un parser pentru formatul furnizorului X, care este el am deosebit și îmi dă produsele în format yaml nested în xml?

Sau cum procedăm dacă vrei să (dez)activezi plata cu paypal (sau orice alt gateway) doar pentru utilizatorii dintr-o anumităț țară?

Sau cum procedăm dacă eu vreau să folosesc un CDN pentru assets? CDN-ul meu, nu al vostru?

Sau poate vreau un certificat SSL EV?


Dar, ce este mai important: ce legătură are webwave cu discuția curentă???


(cosmos) #19

@Andrei_Luca, daca te intereseaza cateva solutii de e-commerce pt .net(asp / C#) am dat de link-ul acesta

Sper ca te ajuta. :slight_smile:


(Ivan Prozorovschi) #20

Din ceea ce a fost descris în post nu mergea vorba de ”parser pentru formatul furnizorului”. A fost menționat că comenzile pot fi prelucrate chiar și manual. Eu am accentuat mai mult că cel mai important este de a optimiza și a promova site-ul.

Au fost o întrebare despre platforme. Și WebWave este un exemplu ca și WooCommerce, opencart, prestashop, …

Sunt de acord că partea tehnică este foarte importantă. Dar totuși principala funcție a site-ului discutat este vânzarea. Există cazuri când ai nevoie de parser pentru formatul furnizorului X și alte chestii de genul dat, dar în cazul discutat trebuie de luat în cont și niște soluții mai simple care pun accent pe promovarea și optimizarea site-ului.


(daniel nanboe) #21

Poti incerca sa contruiesti ceva pe https://moltin.com/. Este foarte bine documentat si poti face multe lucruri cu el.

Nu cred ca merita sa te apuci sa faci ceav custom de la zero. Este un proces lung si complicat si necesita sa ai foarte multa experienta cu zona de e-commerce si arhitectura de sistem pe astfel de proiecte.


(István F.) #22

Construieste-ti doar daca vrei sa inveti ceva. Altfel Magento 2, shopify, pimcore sau woocommerce au ani de dezvoltare in spate cu echipe de zeci de oameni si doar cititul documentatiei iti va lua o luna.

Poti folosi woocommerce headless/magento 2 headless/ceva ecommerce headless + un ui cu graphql pe angular daca vrei neaparat angular, eu n-as zice ca e necesar, poate doar daca vrei sa faci un PWA care sa inlocuieasca aplicatia mobila. (vezi aliexpress)

Alternativ ai https://www.vuestorefront.io/ ca si inspiratie.

SEO-ul e extrem de dificil pe un site ecommerce fara continut unic, nu angular-ul va fi problema ta cel putin cu google, bazeaza-te pe facebook, instagram, pinterest, youtube, articole pe net. Eventual aici trebuie automatizare.