FreeCodeCamp - o resursa buna pentru incepatori

De-a lungul timpului am incercat tot felul de metode de a invata programare, dar aceasta mi se pare cea mai interesanta si eficienta.

La inceput mi s-a recomandat sa gasesc ceva fascinant de facut si sa ma apuc de treaba. Problema a fost ca lucrurile intr-adevar misto, de calitate, necesita multa munca si cunostinte. De exemplu, la inceput, am vrut sa ma apuc de facut jocuri, voiam sa fac ceva in genul Doom 2, dar cand am luat un PDF de pe Internet si am vazut cat de complexa e treaba si pentru un joc mult mai simplu, m-am lasat pagubas.

Poate sunt eu o fire mai delasatoare, dar totusi nu mi se pare ok acest gen de abordare.

Apoi am trecut la extrema cealalta, ceva mai recent, cand am inceput sa citesc Professional JavaScript for Web Developers, un manual excelent, care te plimba si iti explica limbajul JavaScript de la cap la coada. Mi-am zis - gata, m-apuc de citit asta, scriu toate coduletele, fac flash card-uri si sunt PROGRAMATOR. Am reusit partial, sa fiu o enciclopedie de functii si informatii despre limbaj, dar nimic mai mult. Tot ce nu folosesti frecvent, se uita. Lipsea implementarea.

Sa trecem la subiect, de ce mi-a placut aceasta resursa:

  • iti ofera o mapa, care te introduce prin tehnologii intr-un mod placut;
  • te invata sa gandesti ca un developer;
  • imbina cititul cu facutul;
  • te pune sa faci proiecte concrete(o problema majora a celorlalti competitori free este ca nu folosesc decat exemple super basic, fara sa inveti sa implementezi intr-un proiect real, de real folos) => portofoliu
  • la final, dupa ce ai facut proiectele obligatorii, poti contribui la diferite site-uri non-profit, lucru care cred eu, da foarte bine in CV/portofoliu.

Am facut acest topic pentru cei care doresc sa se apuce de web development si nu stiu incotro sa se indrepte, situatia in care nu de mult, ma aflam si eu.

5 Likes