Freelancer, PFA sau SRL 2018?

Salutare.
Ma bucur ca am gasit acest forum. Am petrecut deja vreo 3 ore citind diverse topicuri interesante, si ar mai fi :smiley:
Dar sa va spun de ce am hotarat sa creez si eu un topic nou.
Lucrez ca freelancer de vreo 6 luni, nu pfa, nu srl, nimic, “doar eu si chitara pe spate”. Am mai lucrat si inainte, doar ca eram si angajat si nu prea aveam timp de freelancing, dar acum sunt doar freelancer.
Mi-am ales un domeniu de activitate relativ nou si anume webl, javascript 3d, webvr.
Se gaseste de lucru, dar nu asa de mult ca in alte domenii de programare sa spun asa.

Am si un site oarecum de prestari servicii, nu stiu daca e voie sa pun link sau nu, asa ca o sa prefer sa nu, dar il pot adauga daca doriti.

Iar acum as dori sa trec cumva la urmatorul nivel si sa fie cat mai legal posibil treaba asta, si nu stiu ce forma de organizare sa aleg pfa, srl sau o alta forma de organizare. Iar motivele pentru care vreau sa fac asta, dar nu stiu ce sa aleg, sunt urmatoarele:

  1. Eu imi caut proiecte pe upwork si freelancer, dar mai si trimit cate un mail la unele companii si le propun tot felul de aplicatii 3d care sa dea un efect de wow afacerii lor. De aceea sunt fluctuatii foarte mari in ceea ce priveste castigul lunar, undeva intre 200$ si 2000$. Deci ma gandesc ca s-ar putea sa existe luna in care sa nu imi acopar cheltuielile cu taxele. Ce fac in cazul asta?

  2. Nu toate proiectele se desfasoara pe platforme de freelancing, mai ales datorita taxelor din venit, astfel ca si clientii sunt de acord sa nu foloseasca platforma daca platesc mai putin. Toate bune, doar ca unii au pretentie de facturare pe ceea ce platesc. Acuma am incercat eu ceva cu factura din paypal, dar nu merge, mai ales daca clientii sunt “o companie mare” nu persoana fizica, sau grup mai mic cu care poate cazi la o intelegere. Asta ar fi principalul motiv pentru care am nevoie de o forma juridica