Google’s Project Stream: That’s really a full Assassin’s Creed in my browser

gaming

(Ionuț Staicu) #1

Project Stream is geared toward home internet connections capable of 25 megabits per second, and you must be 17 years or older and live in the U.S. to participate

Și un review la cum merge:


(Cristian Nebunu) #2

Am vazut si eu articolele si mi se pare o idee faina. Ai chef de un joc, il inchiriezi pentru o sapt and you get to scratch your itch. Teoretic, daca nu ai super calculator dar ai o viteza buna la net, vei putea juca ultimele aparitii din gaming. O sa fie interesant de vazut cum va evolua proiectul.


(Cristian Nebunu) #3

Si se pare ca si Microsoft are in lucru ceva asemanator: https://blogs.microsoft.com/blog/2018/10/08/project-xcloud-gaming-with-you-at-the-center/


(Kilo Grammer) #4

Ideea nu mi se pare noua sau deosebita, si n-am cautat inca dar sunt convins ca Google nu sunt primii care s-au gandit la asta (din moment ce unul ca mine s-a gandit prima data cu 10 ani in urma :stuck_out_tongue: )

Interesanta mi se pare implementarea. Au luat oare efectiv Assassin’s Creed Odyssey, un joc de abia aparut de cateva zile, l-au pus pe niste masini in cloud, si fac video streaming? Ma indoiesc ca abordarea asta e scalabila la milioane de oameni.
Google zice ca e “streaming”, dar ma intreb daca nu e ceva mult mai mult. Ma gandesc ca sunt niste schimbari speciale in engine-ul jocului si/sau drivere. De exemplu, ce se randeaza la orice moment, ce “vede” player-ul, e dat de valori statice (shared, de exemplu cladiri, etc.) dar si de variabile care se schimba (interactiunea cu mediul). Ma intreb daca nu fac share\cache la ce se poate din “randare”, se “contopeste” cu ce e dinamic, si apoi se duce la client in “clasicul” video streaming (nu e clasic deloc, sunt convins ca e lupta apriga in ce pot face codec-urile alea custom).
Ar fi practic ca si cum 2 instante (2 playeri) ar avea in cloud acelasi proces(aplicatie) care ruleaza codul jocului, dar care face share\caching la parte din rendering cumva.
Stiu ca ce am descris eu nu e posibil (cred) in modul in care functioneaza un game engine clasic, dar nu vorbim de oameni normali care fac asta :smiley:

Cunostintele mele de game dev sunt foarte vechi si minime, dar imi aduc aminte cum la randare se trece prin diverse faze de computare. Si deci ma refer la a face shared la ce se poate din acele faze.

EDIT: se pare ca exista “multiview rendering”, o fi asta https://www.youtube.com/watch?v=HbJhO4BsQzc


(Kilo Grammer) #5

Din pacate video-ul ala demo nu ne arata deloc interactiunea cu browser-ul respectiv, sa ne dea mai multe detalii de cum merge, cat de repede se incarca, etc.


(Serghei Amelian) #6

O fi ceva gen Steam Link, dar peste Internet.


(Stanciu Bogdan Mircea) #7

Link este cumva Proton ?

oricum, mai dispare o scuză pentru a nu folosi Linux :smiley:


(Kilo Grammer) #8

N-are nici o treaba cu Steam Link. Project Strem nu necesita nici un device aparte, doar Chrome.


(Serghei Amelian) #9

Păi şi ce crezi că mare brânză face un device de 50$? :slight_smile: E un soi de Chromecast probabil, la care poţi conecta un controller şi un TV.


(cosmos) #10

Sunt diferite :slight_smile:
Jocul ruleaza pe calculatorul local (pe un calculator cu Steam), spre deosebire de Project Stream unde jocul este rulat pe un cloud.

Si Nvidia parca are un sistem asemanator cu cel de la Google, GeForce Now. Spre deosebire de Google, cei de la Nvidia au o aplicatie dedicata + Nvidia Shield




(Serghei Amelian) #11

Păi asta am zis şi eu, e cam SteamLink, peste Internet. Nu te opreşte nimeni să joci de la muncă, pe calculatorul de acasă, printr-un VPN :slight_smile: