I Regret my $46k Website Redesign

Un redesign de 46k dolari.

4 Likes

Pe scurt:

  • clientul a cerut ceva; compania a facut niste chestii extra;
  • cand baietii au inceput sa bata din colt in colt clientul nu si-a luat lucrurile sa plece;
  • felul in care lucra compania era diferit de asteptarile clientul.

Nimic nou sub soare.

Observ asta foarte des, clientul accepta scuzele si intarzierile. Eu tai direct. Ai facut? Da/Nu. De ce nu? Chestii extra? N-am cerut, pa!

La ce ma asteptam era de fapt ca omul sa spuna ca dupa ce a dat $46.000 lumea nu mai recunostea site-ul/site-ul nou era prea complicat si ca a pierdut 90% din clienti (vizitatorii in general nu dau 2 bani pe ultimele tehnologii/cele mai tari animatii in CSS 3.5 sau cat e acum, aici e produsul, imaginile, butonul de plata).

Altfel, ce scoruri. $175 pe ora. Si lumea plateste! Ai di capu’ meu.

5 Likes

Daca nu e vorba de un website de prezentare cu scopul de a-ti uimi clientii cu tot felul de prezentari si animatii despre cat de inovativ e produsul tau si ce features are incorporate, cel mai bine e sa eviti tot ceea ce tine de animatii, efecte, blizz-blizzuri.

Utilizatorii isi doresc sa intre pe site, sa vada ce pot sa cumpere, sa le sara in ochi ofertele pentru a economisi bani si sa cumpere cat mai usor si rapid produsul respectiv.
Daca nu ai un produs inovator, care sa nu se mai gaseasca in alte parti, adaugand animatii si efecte iti vei scadea un procent drastic din clienti, din mai multe motive.
Nu toti utilizatorii au chef sa treaca printr-un intreg proces prin care tu le prezinti cat de smecher e produsul tau. Scrolleaza cat scrolleaza, sa vada despre ce e vorba, dar daca nu gasesc cum sa achizitioneze produsul respectiv in 10-20 de secunde, au apasat back si s-au dus pe urmatorul link de pe google.
Animatiile si blizz-blizzurile daca nu sunt implementate corespunzator duc la tot felul de probleme de compatibilitate intre browsere si device-uri. Ultimul lucru pe care ti-l doresti e sa realizezi ca pe o anumita rezolutie ti-a fost acoperit butonul de Buy din cauza ca a crapat layout-ul tau fancy.
De asemenea, ingreuneaza foarte tare incarcarea paginii. Un procent mare din utilizatori se reintorc la pagina initiala daca au apasat pe un link care nu s-a deschis in primele 2-3 secunde.

Daca ai un produs unic in schimb, se merita investitia in aceste modalitati interactive de captare a atentiei utilizatorului.
Ca si utilizator, in momentul in care intri sa vezi despre ce e vorba cu un produs cu care nu te-ai mai intalnit pana atunci, nu te grabesti si tinzi sa iti aloci tot timpul necesar pentru a trece prin toti pasii, prin toate sectiunile website-ului ( care cu cat sunt mai interactive, cu atat te ajuta sa vizualizezi mai usor despre ce e vorba ).

UI-ul e important pentru a castiga increderea utilizatorilor si pentru a-ti contura propriul brand in ochii utilizatorului pentru a fi mai recunoscibil in viitor.
Majoritatea oamenilor tind sa aiba o incredere mai mare intr-un website care arata bine si nu are bug-uri vizuale.

In ceea ce priveste agentiile, mie personal mi se pare ca de cele mai multe ori e un scam. Majoritatea agentiilor isi pun in fata si scot la interval 3-5 oameni cu experienta, pe care ii mai si decoreaza cu functii importante in cadrul companiei pentru a castiga increderea clientului.
Deobicei ei sunt responsabili pentru interactiunea cu clientul. Ei sunt cei care vin cu scuzele, vin cu propunerile si mai indulcesc clientul inca o saptamana, inca o luna, pana cand proiectul ajunge intr-un punct in care clientul devinde dependent de agentie.
Daca ai platit 20.000 de dolari si esti la jumatatea proiectului, oricat de dezamagit ai fi de serviciile lor, tot nu vei renunta la ei.
Cu toate acestea, in spatele celor cativa oameni scosi in fata majoritatea agentiilor subcontracteaza freelanceri care nu au contact direct cu clientul ci doar cu “team leaderul”/“lead designer-ul” care ii contureaza cerintele si ii ofera feedback.

De aici apar si acele “intarzieri” despre care se tot plangea persoana din articol. In relatia cu freelancerul, agentia devine la randul ei dependenta de freelancer.
Daca i-au platit cateva mii de dolari si au ajuns la jumatatea proiectului, nu vor mai renunta la serviciile sale, chiar daca acesta incepe sa aibe intarzieri ci mai degraba va incepe sa caute justificari in fata clientului si sa vina cu scuze.
De asemenea, exista unele cazuri cand agentia prinde un peste mai mare ( un client mai bun ), iar atunci prefera sa se axeze pe proiectul ala si sa “mulga” restul proiectelor cat de mult pot, chiar daca in sinea lor stiu ca nu vor mai oferi calitate clientilor mai mici.
Cand esti la inceput de drum si nu ai un buget prea mare + nu ai prea multi clienti, cauti sa iei orice ti se iveste, oricand ti se iveste.

Consider ca in mare parte e vina clientilor, deoarece ne-avand experienta multi dintre ei si fiind la primul contact cu o agentie nu stiu exact cum sa seteze conditiile si accepta sugestiile acestora ( ca doar ei cu asta se ocupa ).
Nu seteaza corespunzator termenii de la inceput, iar mai apoi se trezesc cu facturi mai mari decat se asteptau, cu delay-uri, cu munca necalitativa.

4 Likes

Dacă citești tot articolul vezi că la un moment dat pune un screenshot cu specs în care se spune foarte clar că redesign-ul este un non-goal:

2 Likes

In majoritatea cazurilor asta se finalizeaza cu “ah…n-am stiut boss…ce sa facem acuma asta e” si se merge mai departe. Cum spuneam, cand devii dependent de agentie si nu mai poti renunta la ei incepi sa faci compromisuri.

Wow. $300+ pentru un if.
“Allow console.log during development but not production” - 2.01 ore - adica 2 ore si 36 de secunde.


Si-au cam batut joc de el :expressionless:

tu fiind o persoana tehnica. dar majoritatea clientilor sunt mai atehnici decat bunica. si atunci tre sa faci chestii extra doar pt ca cerintele lor n-au nici un sens.

1 Like

Items in my cart can have a negative quantity. ($371)

Astia au cerut bani si pentru greselile dev-ului lor.
Altii nu iau nici licenta la facultate pentru asemenea greseala.

4 Likes

In cazul de fata, clientul e tot o persoana tehnica. Michael Lynch e software developer, deci cam stie cu ce se mananca programarea.

A subestimat serviciul pe care il cere.

2 Likes

Mi se pare mai amuzant cum a inceput totul.

  1. Are un produs care genereaza $45k/luna.
  2. Nu ii place LUI cum arata site-ul, ca e vechi, dar uita pe moment ca acel vechi genereaza $45k/luna.
  3. Nu face nici un market research daca e nevoie de redesign.
  4. Dintr-un motiv neexplicat, crede el ca e de ajuns sa faca juma de site misto si restul sa il lase cum era?
  5. E prostit de o agentie din cauza ignorantei lui. Probabil aia l-au simtit de fraier si e amuzant cum inca mai incearca sa gaseasca un middle ground pe la sfarsitul postarii, dar nu cumva sa recunoasca prostia lui si ca a fost fraierit big time.
2 Likes
1 Like

Livrabile. Buget. Deadline.

Clientul n-a urmărit nimic din astea și i-a permis permis furnizorului să le întindă pe toate.

La partea de grafica se mai pot adăuga niste ore pe baza feedback-ului, ore suplimentare care au fost agreate de principiu dinainte. Dar e vorba de 2-3, hai 10.

In experiența mea, e bine sa strângi de-a lungul timpului contacte ale oamenilor foarte buni pe cate o chestie (ex. ilustrație, implementare html/CSS, pus gresie) și lucrezi cu ei doar pe ce sunt foarte buni.

5 Likes

Dai si tu un share cu domeniile in care ai oameni buni, in caz ca trebuie cuiva

1 Like

Ilustratie - https://www.highcontrast.ro/

Pentru implementare design in CSS/HTML/JS lucrez cu un fost coleg si are si alt job full time. E destul de incarcat, dar raspund la mesaje private cu date de contact daca are cineva nevoie.

Doru pune piatra (in primul rand) si gresie foarte bine in Cluj. Raspund la mesaje private daca aveti nevoie.

Binenteles, oamenii buni nu sunt ieftini si au si programul incarcat. Nici pretul mare nu e garantia unui serviciu prompt si de calitate, dupa cum vedem in povestea de mai sus.

Dar am pus a 3-a oara gresia picata din fata blatului de bucatarie intr-un apartament. A fost ieftin prima data. A doua oara a fost scump ca a fost pe urgenta in week-end. Tot prost a fost, asa am ajuns la a 3-a oara. Un om bun stie ce are de facut si stie sa iti explice ca e obligatoriu sa ai sapa autonivelanta pe o suprafata de exterior unde pui gresie. Costa, dar e musai. Astfel ai grosimea adezivului minima si infiltratii de apa minime si dilatari mai mici de la vreme. Si vad dupa ce au trecut anii cum se comporta gresia pusa de diversi mesteri.

Sau sunt foarte intersante discutiile cu designerii cand trebuie sa le atrag atentia la greseli banale, gen padding-uri inegale la un vizual.

1 Like

Inca o chestie, eu incerc sa ma educ intr-un domeniu unde urmeaza sa aleg si sa platesc un furnizor. Cu cat sunt costurile mai mari, deci si riscurile mai mari, cu atat studiez mai mult domeniul.

Altfel e mai dificil sa alegi un furnizor bun, sa stii ce sa ii ceri, sa urmaresti si sa evaluezi ce face.

Tot o mai musti din cand in cand, dar reduci rata de esec pe cat se poate. :slight_smile:

2 Likes