Idei portofoliu Junior

Salut!
As vrea niste idei pentru un portofoiu de programator junior. In principiu, initial m-am gandit sa fac niste proiecte tip consola -cmd (fiind mai mult specializat pe CPP, iar GUI-ul fiind ceva mai dificil de facut), dar totusi mi se pare prea banal sa zic asa, si nu stiu cum ar fi vazut un asemenea portofoliu de cei de la HR. M-am gandit sa fac un switch catre C#, dar doar in conditiile in care proiectele tip consola ar fi considerate prea banale.
Multumesc mult!

GUI-ul nu e deloc dificil de facut cu bibliotecile potrivite.
Arunca o privire pe Qt sau wxWidgets.

Cat despre proiectele ‘tip consola’, pot sa fie banale sau nu. Pot fi chiar al naibii de complexe.
Problema poate fi ca nu ‘iau ochii’ la necunoscatori.

1 Like

Tocmai, asta ziceam. Cat despre QT, nu prea mi se pare friendly pentru juniori…
Ma intereseaza ceva cu documentatie buna!
Multumesc mult!

C# cu Windows Forms. Are documentatie solida si gasesti tot felul de exemple de proiecte pe net

https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/framework/winforms/

Arunca o privire pe lista asta, viziteaza linkurile, vezi ce documentatie este si alege-ti ce-ti place:

1 Like

Sau C++ cu windows forms :slight_smile:

Eu am bagat windows forms si in frame-uri mfc.
E un fel de struto-camila, dar se poate.

1 Like

Cu Windows Forms ar fi interesant, dar cum as face asta ? Ai toolbox in Visual Studio pentru asta ?

Da ai

Ai tot ce vrei pe acolo. Butoane, input-uri de text, grid-uri etc. Poti sa faci un gui doar cu drag and drop. Fara sa mai scrii codul pt buton. Iti genereaza el codul in spate.

1 Like

Super.
In princpiu nu prea vedeam rostul de a mai invata o alta librarie, focus-ul il am pe aprofundarea OOP, poate ceva algoritmica (nu in proiecte). In viitor voi migra spre alte limbaje, dar cpp mi se pare cel mai bun pentru invatarea programarii.

Pai in cazul asta nu te grabi sa faci varza cu .net.
O sa te complici cu extensiile Microsoft la C++.

Am facut cu CLR, un proiect, exact dupa tutorialul Microsoft, dar primesc eroarea asta:

Totusi, daca tii mortis sa o faci, pentru ca nu e tocmai la indemana sa pornesti cu un proiect C++ .net, fa urmatoarele:

  • cand creezi proiectul, alege ‘CLR empty project (.net framework)’
  • in proiectul creeat, Project | Add new item, alegi la Visual C++, UI, iar de acolo ‘Windows Form’. Da-i ce nume vrei tu, si modifica in consecinta codul urmator. Asta il adaugi in MyForm.cpp sau cum ii zice la tine:
using namespace System; 
using namespace System::Windows::Forms; 

[STAThread] void Main(array<String^>^ args) 
{ 
   Application::EnableVisualStyles(); 
   Application::SetCompatibleTextRenderingDefault(false); 
   Project1::MyForm form; 
   Application::Run(% form); 
}
  • la proprietati la proiect, la ‘linker’, selectezi ‘all options’
  • selectezi la subsistem ‘Windows (/SUBSYSTEM:WINDOWS)’
  • la ‘advanced’ la ‘linker’, la prima intrare, ‘Entry Point’, bagi ‘Main’

Dupa aia ar trebui sa mearga. Succes.

Visual Studio 2019 are ceva bug. Trebuie sa salvezi si inchizi proiectul apoi sa il reincarci ca sa poti sa deschizi formul in design.


Aceeasi eroare

Recreaza-l din nou cum am scris. Vezi sa fie VisualStudio 2019, la celelalte nu garantez.
Si selecteaza totusi x64, pe 32 de biti nu mai compileaza aproape nimeni in zilele astea :slight_smile:

Am facut exact cum ai zis tu in tutorial, si inca primesc eroarea aia. Nu stiu de ce, multumesc mult pentru suportul tau.

Salveaza, inchide, redeschide din nou si da full compile. La mine procedeul merge fara probleme.

PS ‘Internal compiler error’ suna a bug in compilator. Eventual fa un update la Visual Studio, daca n-ai facut de mult.

1 Like

Faza e ca am sistem pe 32 de biti, avand laptop-ul stricat, folosesc o rabla :))). Cred ca pe 32 de biti nu merge. Habar n-am.O sa ma mai uit pe librariile de mai sus. Merci mult!

Merge si pe 32 de biti, tocmai am incercat sa compilez si asa.

Eu zic sa incerci cu C# sunt destule resurse in acest thread, eu am inceput in .NET cu C#, Windows Forms.
Introducere în .Net Framework - Suport de curs pentru elevi

C++ are avantajul ca e mai rapid dar e mai complicat de lucrat cu el mai ales cu frameworks.

Nu e deloc adevarat, daca chiar te descurci cat de cat cu C++. Parca am aratat mai demult o comparatie intre folosirea OpenCV din C++ vs python. Practic e o corespondenta aproape 1:1 intre linii, cu exceptia cazurilor in care apar {} pentru delimitarea blocurilor si simplificarea aparuta intr-un limbaj ca python ca nu trebuie sa te ocupi prea tare de tipuri (dar poti sa te apropii bine de asta folosind de exemplu auto).