In productie: CMS propriu sau public ?

In productie considerati mai ok sa folosesti ceva cms anume sau e mai bine sa iti creezi propiul cms ?

1 Like

Chestie de gust. Eu nu folosesc niciodată ceva prefabricat, nici măcar vreun framework, totul e dezvoltat in-house. Dar eu nu fac aplicaţii web pentru alţii, ci doar pentru uz propriu, deci imi permit să investesc cât timp este nevoie.

4 Likes

Nu știu dacă sunt neapărat de acord cu afirmația asta (la modul general). Există ceea ce se numește opportunity cost, deci timpul pe care-l investești nu este gratis și nu ar trebui să-l consideri așa. Despre ce aplicații vorbim? Poți să detaliezi?

eu folosesc ambele variante. Momentan fac un draft pentru a 5-a versiune de cms. Unde sunt mai multi useri fara cunostinte tehnice merg pe wordpress pentru ca majoritatea cu asta au mai lucrat. Planul e sa renunt definitiv la wordpress.

1 Like

Magazin online (wifimag.ro) şi managementul abonaţilor la o reţea de internet/CATV. Nimic nu-i mai plăcut decât să nu depinzi de nimeni şi nimic şi să dezvolţi cum te taie capul şi să experimentezi tot felul de soluţii :slight_smile:

6 Likes

Complet offtopic: mi se pare extrem de amuzant ca pe prima pagină a unui site despre wi-fi să ai… cabluri și accesorii pentru cabluri (mufe, prize etc) :troll:

2 Likes

@iamntz nu o gasit alt domeniu sa inregistre :troll:

Depinde cum interpretezi “in productie”. Daca productie inseamna un landing page sau un blog sau chiar si un amarat de magazin online cu maxim 5000 de produse se poate merge si pe un CMS anume. Mai ales daca sunt proiecte realizate pt. prieteni, cunostinte, firme mici.

Daca productie inseamna o “structura” mai mare de lucru cu n useri, cu tot felul de statistici si alte chestiuni complexe, atunci in mod clar ar fi mai avantajos ceva “hand-made” CMS. :smiley:

Exista avantaje si dezavantaje in ambele tabere. Fie pe securitate, fie pe timpul alocat pt. un anume proiect. La versiunea de CMS “hand-made” poate fi catalogat ca si dezavantaj pentru client faptul ca este dependent de programatorul x. Ca daca vine programatorul y si isi baga narile in CMS-ul lui x s-ar putea sa nu descifreze nimic, sau chiar sa-l strice, etc.

1 Like

Hehe, acum 10 ani eram orientaţi strict pe Wi-Fi, dar de-a lungul timpului a trebuit să aducem şi accesorii. Deh, cererea… :slight_smile:

1 Like

E un raspuns legat total de bani/calitate si timpul necesar pentru dezvoltare.
CMS-ul nu e asa relevant, mult mai important e continutul sau formatul in care il vei prezenta, respectiv cati bani poti scoate de pe urma lui, cati oameni trebuie sa il faca, daca trebuie colaborare si diferite feature-uri avansate pentru ecommerce/marketing.

Daca ar fi sa comparam Shopify, Salesforce, SAP (serviciile) cu orice CMS pe care il poate crea cineva manual ori de la 0 ori cu ajutorul unei platforme deja existente, descoprim ca nu prea exista sanse ca in 1-2 ani sa atingi 1/3 din feature-urile pe care le poti obtine cu aceste platforme in cel mai bun caz.

In productie e preferabil daca iti permiti sa folosesti ceva full-option de la SAP sau Microsoft. Daca nu, alegi servicii mai ieftine gen shopify, salesforce, Google Sheets, un CRM dezvoltat local dar cu suport permanent. Iar daca nici de astea n-ai bani sau ai nevoie de ceva foarte custom poti porni de la Magento, WooCommerce, Django, Pimcore, OpenCRM, framework-uri si alte platforme. Oricum dezvoltarea feature-urilor avansate tot te costa bani daca vrei sa fie facute cum trebuie si cam greu afli daca chiar e bine facut ce ai vrut. Daca ai continut sau un serviciu care iti aduce bani si se bazeaza pe un CMS, atunci mai bine investesti in CMS-ul acela ca sa nu iti faca probleme.

Totusi in 90% din site-uri CMS-ul e un editor de text, agregator de comentarii si o librarie pentru imagini/video-uri, adica continut static. In acest caz nici nu ai nevoie de un CMS si orice ai folosi va fi ok, preferabil ar fi sa fie cat mai minimal.

Dar daca ai de exemplu nevoie de o aplicatie care sa iti puna pe emag toate produsele dintr-un fisier excel sau google spreadsheet si sa ti-l actualizeze dupa cu datele date de emag, plus sa iti afiseze preturile si stoc-urile pe site-ul tau de prezentare atunci ai nevoie de o solutie complet custom. Are sens sa folosesti un CMS deja existent doar daca stii ca vei avea nevoie si de alte feature-uri in viitor.

Cred ca faci confuzie intre CMS (Content Management System) si CRM (Customer Relationship Management). Salesforce, SAP ofera software de tip CRM cu care poti tine evidenta clientilor, vanzarilor si multe altele.

2 Likes

Vroiam sa spun ca e mai bine sa folosesti un serviciu specializat decat un CMS modificat care sa stie de toate. (cu mici exceptii)

SAP ofera absolut tot ce iti poti inchipui pe internet.