Plecand de la stirea asta:
ce pacat ca in sistemul nostru de invatamant nu se implementeaza lucruri utile si care, pe piata, ar costa multi $.
Ca parte din teme sau examene, elevii ar putea sa implementeze bucati de functionalitate care, asamblate, pot fi folosite la scrierea de software cu o reala utilitate. Chiar si asamblarea in sine a partilor poate reprezenta o tema\task pentru elevi.
Exemple de software: portalurile de informatie ale facultatilor\liceelor, cataloage online, CMS, HCM pentru secretariate, etc
Sunt atat de multe lucruri interesante care ar putea fi facute.
Castigul material si profesional ar fi imens, statul si universitatile ar salva bani seriosi per total iar elevii ar putea in mod real sa aiba o experienta.
Plus, ma gandesc ce cool ar fi daca s-ar ajunge sa se construiasca in acest fel soft pentru lucruri mult mai mari. Ma amuz cand aud de fiecare data o stire ca iar s-a blocat card-ul/softul la medicii de familie, cand te gandesti ca traficul, stocarea, procesarea si complexitatea informatiei, chiar si la 1 milion de oameni, e mica pentru ce e nevoie la medicul de familie.
Stiu ca se fac unele lucruri in unele locuri in facultati, unde unii elevi mai pasionati fac unele lucruri pentru facultatea unde invata, dar ma refer la ceva de scara nationala, organizat si coordonat.
Un alt exemplu: zecile de proiecte inutile anual pentru examenul de diploma de la facultatea de automatica. Proiecte care, o parte covarsitoare din ele, sunt total aiurea si inutile.
Intrebarea mea e retorica, caci toti cunoastem motivele: in principal asta ar inseamna ca anumiti indivizi negustori nu mai castiga banuti din bisnita middle-man. Un alt motiv e ca e nevoie de coordonare, iar cu profesorii si laborantii actuali e foarte greu, salariile unora dintre ei e foarte mic.
Iar apoi, de ce sa faca cineva ceva, cand ne-am obisnuit sa nu facem.
Cand o sa vad un ministru al invatamantului sau al informatiei care vine cu un astfel de propuneri si plan, o sa inchin, cum se zice.