Nemulțumiri cu aplicațiile ING

Să înțeleg că ING a decis în sfârșit să angajeze oameni pasionați și cu oareșce experiență? Abia aștept să văd aplicația mobilă dezvoltată de oamenii ăștia, că aia actuală… să zicem doar că ăia care au făcut-o v-au cam păcălit. :troll:

3 Likes

Eu ma gindesc sa cautati si pe partea de backend niste developeri.

Ca am citeva erori 500 pe aplicatia de mobile business de ma doare capu…

Si domnisoara de la suport zice ca poate poate la sf. Noiembrie o sa fie un release nou sa repare …

Sunt sigur ca angajam si pe backend, dar acolo nu stiu cerintele.
ING Tech e o divizie de tech, nu are legatura directa cu ING Bank Romania.

Echipa noastra nu lucreaza pe aplicatiile din Romania, cel putin pe mobile.

1 Like

În cazul ăsta poate că ar trebui să lucrați și pe apps din Ro :smiley:

2 Likes

Eu nu inteleg ce faceti voi in aplicatia Android Ing de aveti atatea probleme si va plangeti atata…
La mine merge fara probleme… i-am dat 5 stele pe google play :slight_smile:

Dincolo de mizeria cu „PIN-ul e mai sigur decât parola”?

  1. Au avut nevoie de ANI de zile pentru a permite să faci paste la IBAN în homebank
  2. Nu poți pune diacritice în numele beneficiarilor. Un căcat de regex care să înlocuiască ț cu t nu se poate.
  3. Au spart aplicația în două și au forțat toți utilizatorii să treacă pe ING business[1]
  4. Iar ING Business este o porcărie din punct de vedere al UX.
  5. PIN-ul ăla mai sigur decât parola este mai sigur doar pentru homebank. Pentru business? Clasicul „8 caractere + cinci simboluri + doi miei sacrificați”.
  6. în INGB password manager-ul nu face autofill la utilizator, dar face la parolă
  7. se încăpățâneză la mizeria de „autentificare” prin SMS când există variante mai bune de 2FA
  8. confirmarea plăților online cere să te autentifici în aplicație, să bifezi că vrei să plătești și să… TE MAI AUTENTIFICI O DATĂ. Și ca să fie treaba treabă, dacă prima autentificare merge cu amprenta… a doua nu.

  1. Nu zic că nu e posibil ca aplicația să fie utilă firmelor (mai) mari, dar mie, ca one-man-show, mi se pare profund inutilă. ↩︎

7 Likes

I usually like to complain - dar Homebank-ul de la ING (both Android & Web) nu mi se pare foarte rau. Dau de cateva bug-uri din cand in cand (e.g. partea cu pus parola de 2 ori in unele cazuri cand confirmi o plata), dar il vad semnificativ peste alte tooluri greoaie, mai ales din domeniul bancar, cu care am avut de-a face de-a lungul anilor - eu i’as da cam un 4 din 5 stele.

Edit: dupa ce am vazut postarea lui iamntz, mi-am mai amintit de cateva. Poate 3 sau 3jumate :))

Ma refer la ING Business, nu Homebank
La care am fost migrat fortat (deh, PFA)

Incearca sa faci plata in euro, catre un cont in euro tot de ing romania
Da eroare 500 la partea cu "cine plateste comisionul " …

Considerand cate rahaturi se fac cu cardurile in ziua de azi, nu ma deranjeaza sa confirm de 2-3-4 ori pana fac o plata…

Eu nu pot sa trec peste faza cu 5 cifre in loc de parola pentru ca alti utilizatori aveau probleme cu parola.

Vad ca foarte multa lume foloseste ING. Surprinzator de multa lume la cate probleme au. Si eu am avut atat de multe incat am decis ca viata e mult prea scurta.

Din categoria stiati ca: ING nu este o banca care se subordoneaza regulilor BNR. Cel putin nu aia de garantate a depozitelor(1).In romania ei fiind doar o sucursala a ING Amsterdam.

Asta inseamna ca daca “sucursala din Bucuresti” denumita apoteotic ING Romania da chix cumva, te duci sa ceri banu la Willem-Alexander.

  1. https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/dgs
3 Likes

Și care are șanse mai mari să îți dea banii înapoi, o bancă olandeză sau una românească?

1 Like

Raspunsul este foarte simplu. Dar o sa detaliez pentru ca intrebarea asta mi s-a mai pus de vreo 12 ori pana acum.

In Romania oricum mai sunt foarte putine banci romanesti daca chiar asta ne incalzeste. Oricum, chiar si alea care mai sunt, ati fi surprinsi dar sunt intr-o forma mult mai buna financiar decat ING.
Sa va amintesc si faptul ca ING a fost salvata de la faliment de guvernul Olandez in 2008? Cate banci romanesti au fost in situatia aia?

Anyway… ajungerea la fondul de garantare este totusi o situatia limita, dar fix pentru ca aia e o situatie limita, eu personal prefer sa am banii la un mers pe jos distanta si nu la un mers cu avionul distanta.

Ah si later edit…pe mine personal nu ma intereseaza cu cine alege un om sa faca retail banking, Observatia mea(ma rog, nu chiar a mea) este ca din top 10 banci care opereaza in Romania doar ING sucursala Bucuresti e in situatia asta. Restul, desi au si ele grupuri bancare internationale respectabile u ales sa fie sub BNR si sa participe la fondul de garantare al depozitelor din Romania.

Later edit 2.
ING are multi clienti romani din randul IT-stilor. Cumva este vazuta ca fiind o banca mai “tehnologizata” decat restul. Gresit si lipsit de fundament daca ma intrebi pe mine.

Patania mea recenta cu aplicatia ING este legata de o incercare de rambursare anticipata a unui credit.
Prin marea aplicatie Homebank nu merge sa rambursezi anticipat si integral un credit de 10k euro sa zicem. Trebuie sa vii fizic la agentie… Prin comparatie, cu BCR George, cu fix 2 zile inainte, am reusit sa rambursez anticipat credit ipotecar exclusiv din app mobila.

3 Likes

Sunt avantaje și dezavantaje.

Eu discutam cu un broker de credite, și aici e un tip care are legături cu toate băncile, și a văzut toate sistemele, și tot la ING e și el. Sunt multe lucruri care nu-i plac la ING, dar a zis că la altele sunt mai hilare, mai ales când e vorba de companii.

Undeva îmi place ING pentru că avem un scop comun, nu vrem să ne vedem la față prea des. Ei au redus din sucursale, caserii, etc, dar în același timp au făcut în așa fel încât să nu trebuiască să ai nevoie de așa ceva.

Ca și om care vinde și el produsul lui, eu îi înțeleg pe cei de la ING. Ei nu au nevoie de clienți cu nevoi complexe, ei caută clientul simplu, care lucrează cu lei și euro, și care știe să se auto-gestioneze.

Patronul semi-analfabet care umblă cu sacii de bani după el, care nu știe face un transfer bancar singur, doar prin contabilă, acela nu e clientul lor țintă. Acela e pentru băncile clasice, unde merge și stă 1 oră cu o doamnă la ghișeu să-i facă diverse chestii care s-ar fi putut rezolva cu 2-3 clickuri dar nu poți risca așa ceva.

Și trebuie să recunosc că oricâte chestii nu-mi plac încă la aplicația aia de business, văd săptămânal cum se mai schimbă o chestie pe ici pe colo, și se îmbunătățește treptat.

Eu acuma lucrez cu aplicația BCR leasing pentru un mic credit, și aplicația aia e un coșmar. Arată și funcționează fix ca și cum ar fi făcut-o un copil de clasa a 12-a pentru atestat. Habar n-am cât ce și unde am de plătit, toate lucrurile sunt împrăștiate pe 10 pagini diferite. Am notificări, am și facturi, am și notificări restante dar și notificări nerestante, dar și facturi restante dar și nerestante. Nicăieri instrucțiuni simple de plată, sunt 2 IBAN-uri rătăcite undeva pe altă pagină.

Pe mobil e inutilizabilă, iar meniul dropdown trebuie să aștepți o secundă cu mouse-ul pe el până apare, că altfel ai senzația că nu merge.

Nu-mi inspiră deloc să-mi fac ceva la BNR pentru firmă. La ING încasez din US a doua zi. Azi face plata, mâine am dolarii în cont. La alte bănci durează și 1 săptămână cică.

Clar nu e banca perfectă, dar nici una nu e. BRD e franțuzească, BCR austriacă, doar CEC mai e românească, și eventual Exim Bank, dar aia e altceva, n-ai acces ca muritor de rând acolo.

3 Likes

si pe mine ma enerveaza chestii si as pleca in secunda doi cand as gasi ceva mai valabil, dar inca nu e.

Dintre bancile traditionale de la noi mi se pare ca doar ING a luat in serios “amenintarea” fintech-urilor gen Revolut, Wise, Monzo, etc. si incearca sa faca ceva. Clar nu e simplu cand esti o entitate mare si cu o groaza de inertie. Dar au o aplicatie de mobil decenta, au echipe technice OK, isi bat capul.

La un moment dat, mi-a cerut sa accept cookies. Asta in aplicatia de iOS :slight_smile:
Din cand in cand mai da eroare de conectivitate la Internet, dar Internetul imi functioneaza.

1 Like

Aplicația e doar un webview de fapt, stochează probabil un token pentru amprenta dar cam atât :slight_smile:

Nu e nimic nativ acolo, se vede de la o poștă.

Este posibil acest lucru. La asta m-am gandit si eu.

Da
Nu respecta regulile de design iOS.

lucrez cu ING și cu BCR. în georgele lui BCR nu-mi pot vedea detaliile cardurilor. o informație de bază în 2021.
mi s-a părut o schimbare un pic neinspirată trecerea la noua aplicație business de la ing, sunt unele informații pe care le-aș dori pe homepage, după ce mă loghez, și care erau acolo până la schimbarea asta, dar nu există widgeturi disponibile momentan. le-am trimis feedback cu privire la asta și poate o să fie adăugat un astfel de widget pe viitor. oricum, nu e o mare problemă.
acum vreun an, după un update, aplicația de android de la ING nu mă mai lăsa să mă loghez cu amprenta, dar după un alt update s-a rezolvat.

1 Like