Notebook și computers

Bună! Sunt student în anul întâi la informatica și vreau să-mi procur un notebook pentru programare. Ce model să-mi aleg? Sfaturi va rog.

Procesor: Core I5- I7
RAM: Eu recomand 8 GB
Uita de HDD si ia un SSD :smiley:
GPU dedicat: Cele mai multe vin cu gpu dedicat.

Cam astea ar fi specificatiile dupa care sa te orientezi

Primul meu laptop a fost in anul 1 si a costat 2500 ron. A fost un Lenovo B580.
In prezent am un Lenovo IdeaPad Y700

1 Like

Depinde de ce buget ai, nu ai specificat nici un buget sau criteriu (gen daca e importanta portabilitatea, bateria)

Recomandari la specificatii :
Ecran de 1920x1080 IPS (+ eventual un monitor extern 1920x1080 de 22-24 inch pe hdmi, gasesti pe olx la 200-300 lei).

  1. Procesorul nu e asa important, doar sa fie Intel din generatia a 8-a preferabil.
  2. Minim 8Gb RAM pentru programare si studiu, browserul iti mananca rapid 8gb ram daca te apuci sa studiezi sau sa faci ceva.
  3. Minim un SSD de 128gb pentru sistemul de operare + un hdd la discretie, eventual un SSD de 250Gb sa nu ai probleme cu spatiul si sa nu iti ingreuneze inca un hdd laptop-ul.
  4. Daca gasesti un laptop care se incarca si prin USB-C si are hdmi prin usb-c iti poti lua un dock la 3-400 lei.

Placa video e importanta doar daca vrei sa joci anumite jocuri, minim un GTX 1050 pentru jocuri mai serioase, MX150 e destul pentru un Fortnite, un Dota, un League of Legends. In rest te descurci si cu cea integrata Intel. (daca placa video e sub MX150 nici nu iti recomand neaparat o placa video dedicata)

Ia-ti si un cooler pad care iti poate ridica laptop-ul destul de sus incat sa fie la nivelul monitorului extern.

1 Like

Placa video e importanta si daca vrei sa programezi cu CUDA. Nu neaparat doar pentru jocuri.

Care este bugetul? Nu poți primi recomandări la obiect fără buget

Dar dacă îmi iau un notebook cu 4GB RAM, pot mai tirziu săi mai adaug memorie?

Da poti sa pui si dupa.