O idee moderna despre matematica

matematică

#1

Salutare,nu sunt un geniu,care a descoperit ceva si nici nu vreau sa arat asta,am doar o propunere pentru voi.

Ce ar fi daca,dupa ce ni se preda teoreme si exercitii la ora de matematica,imediat cum ajungem acasa ,sa scriem exercitiul in algoritmica. Adica sa nu mai trebuiasca sa stam si sa ne uitam, ca pisica la calendar si sa facem ochii cat cepele,ca sa putem pricepe cum se face exercitiul.As dori sa dezbatem aceasta idee,daca este sau nu o solutie buna.

Tin sa remarc, ca nu vreau sa reinventez limbajul matematicii,ci doar transpunand problema in explicatii mai sugestive,sa dau o nota de intelegere mai buna a pasiilor din problema.

Consider ca poate multi, la randul nostru,ne-a fost greu sa pricepem ceva la matematica si poate imi dati cu totii dreptate,ca ne-am fi dorit ca “designul handicapat” al integralei definite etc,sa para mai usor de inteles,fara sa te sperii cand il vezi si sa te descurajeze pe viitor.

Asta as dori sa dezbatem aceasta idee si as ruga tare mult ca la aceasta discutie sa fie prezenti doar persoane serioase,destepte si cu bun simt,care vin cu o parere civilizata.

Inca odata va reamintesc ,ca nu vreau sa fac o revolutie ca de maine, matematica sa fie ca algoritmizata, vreau doar sa propun o idee ,despre cum am putea face matematica mai usoara.

Sa va dau un exemplu: La un exercitiu citim cerinta ,scriem rezolvarea ALGORITMIC pe o ciorna si dupa aceea scriem pe foaia de caiet rezolvarea matematica asa cum o stim noi.

Cam asta e pe scurt ideea mea! Va multumesc.


(Adrian) #2

Singura problema e ca cel mai adesea e pe dos, prima oara trebuie sa intelegi matematica pentru a o transpune in cod, nu pe dos. Implementarea de cod pentru a rezolva o anumita problema te obliga insa sa intelegi teoria destul de bine ceea ce ar trebui sa fie bine :slight_smile:


(Adrian Tufă ) #3

Metoda propusa de tine este deja utilizata de profesorul Bogdan Enescu.
Pentru aceasta se foloseste in principal de websitul GeoGebra


(Adrian) #4

Nu stiu daca softurile educationale se califica neaparat pentru asta:

Sigur ca poti folosi tot felul de pachete matematice pentru a face grafice, a rezolva ecuatii, integrale, etc, merge pentru prezentare, dar ‘scrierea in algoritmica’ a facut-o altcineva.


(Adrian Tufă ) #5

Cred ca metoda profesorului Enescu indeplineste scopul de mai sus. De exemplu poti vizualiza rapid graficul unei functii precum si influenta parametrilor utilizand https://www.geogebra.org/graphing
Acum nu cred ca ajuta prea mult in invatarea matematicii daca chiar si softul/algoritmul de grafica este scris de elev.


(Adrian) #6

Vizualizarea graficului pe ecran nu e in mod esential diferita de vizualizarea lui pe tabla. Nu cred ca op la asta s-a referit. Sigur ca e bine sa folosesti metode moderne, tabla nu e intotdeauna suficient de ‘expresiva’.

Dar transpunerea ‘in algoritmica’ e altceva. Cu privire la integrala mentionata de el, deja nu ajunge sa aplici orbeste o suma facand intervalul ‘rezonabil’ de mic, trebuie sa intelegi ce e cu ‘rezonabilul’ ala, dezvoltarea unei functii in serie ca sa ajungi sa poti estima eroarea, etc. Sigur ca ‘ochiometric’ te poti ‘prinde’ ca metoda trapezului e mai buna decat aia a dreptunghiului, ca sa dau un exemplu banal, dar pana la intelegere mai buna mai e ceva.

Uite aici un articol pe care l-am folosit pentru implementarea unei parti a unui proiect open source la care lucrez: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.18.4504&rep=rep1&type=pdf

Matematica de acolo e banala (cel putin din perspectiva mea :stuck_out_tongue: ), dar cand implementezi in cod asa ceva mai apar unele detalii (nu mai complicate in acest caz, doar suplimentare) la care nu te gandesti neaparat cand vrei sa intelegi articolul ala. De exemplu trebuie sa treci de la coordonate sferice la coordonate carteziene, si de la coordonate locale la coordonate globale. Nu e decat o schimbare a bazei, o treaba tot banala, doar ca atunci cand vezi vectori gandesti despre ei ca fiind niste obiecte matematice independente de baza, pe cand atunci cand faci implementarea nu scapi de detaliile astea cu coordonatele. Adica niste chestii suplimentare.


(Eduard-Dan Stanescu) #7

Lucrurile astea se fac in facultate, nu este nimic nou, revolutionar sau cum vrei tu sa ii spui.
Cum au spus si cei de mai sus, prima data trebuie sa intelegi cum se rezolva matematic o problema ca sa-i poti scrie algoritmul de rezolvare. Dupa care o sa-ti pui problema optimizarii algoritmului.