Pe ce cheltuiti banii din SRL

Am un SRL mic pe care vand subscriptii pentru o mica aplicatie. Dupa ce platesc tot ce e de platit, raman cu putin peste vreo 2000 ron pe luna. Nu e vreo avere dar se aduna luna dupa luna.
Cu modificarile fiscale, firma va deveni platitoare de impozit pe profit, deci inca 16% pe luna si as vrea sa cheltui banii.

Ma tot gandeam cum sa cheltui banii din firma. Dar in afara de leasing/echipamente IT, nu prea am ce justifica.
Voi ce facei cu ei?

Blackjack and hookers :slight_smile:

De ce va deveni firma platitoare de IP?

1 Like

probabil pt ca nu are angajat?

a, si fiind suma mica, 16% nu acopera darile la un salariu minim. Makes sense.

In cazul asta, depinde unde ai sediul, daca poti trece hartia igienica pe firma sau nu.

In afara de contabil, taxe, echipamente IT (from time to time), hosting si cateva subscriptions (exemple: Smart Bill, Bitdefender, etc.) nu bag nimic altceva.
Prefer sa platesc impozit pe dividende si sa cheltui linistit, fara sa stau cu morcovu-n fund (cu tot cu iepure) in cazul unui control.

5 Likes

In actiuni se poate investi, ca si SRL?
Ma gandesc ca ar fi un bun mod de a tine banii o bucata de vreme pana se aduna mai multi.

1 Like

cred ca da, dar nu e o treaba foarte comuna si tre sa pui contabilul sa isi faca temele.

2 Likes

Poti sa iti cumperi reclama la aplicatie :smiley:

O mica gaselnita ar fi sa dai in chirie spatiul pentru sediu si platesti pe PF impozit la chirie. (practic daca ai un apartament/o casa dai in chirie spatiul pentru firma, iar 2000 lei pe luna e o suma rezonabila pentru chirie)

1 Like

daca devii platitor de profit orice tine de investitii financiare (bursa, depozite) tot va ajunge sa fie impozitat la momentul marcarii profitului

la ±2000 lei/luna te incadrezi la un leasing auto de 15-17.000 dar nush, poate ti-ai luat anul trecut masina noua, sau n-ai permis etc. poti sa pleci in “cautare de clienti” 2-3 sapt. in tenerife :slight_smile:

1 Like

E mega nisat domeniul aplicatiei. Reclama ar fi inutila.
M-am gandit la chirie, dar trebuie sa fac casa sediu social, pare prea complicat.

Cum ramane cu R&D? Pot sa cumpar tot felul de echipament legate de research and development? Aplicatia e axata pe home automation, as putea cumpara echipamente de masura si control, ce mai folosesc prin “laborator”. Tot felul de gadget-uri ca sa fac research pentru integrare…

Daca nu, tot la leasing probabil ca raman. Masina curenta a depasit deja 15 ani. Dar probabil trebuie sa mai bag ceva bani in firma pentru avans :slight_smile:

1 Like

in plus, cand se desfasoara activitate economica in apartament… se complica si impozitele si tot felul de alte lucruri (eventual tariful pt gunoi, eventualele subventii pe care le primeste asociatia, etc).
la sumele astea… s-ar putea sa iesi in minus cu varianta asta.

da, ar trebui sa fie cheltuieli justificate fara probleme.
totusi, n-ar strica sa verifici asta cu contabilul (care stie mai in detaliu cazul tau).

un pic offtopic:

Poți pune numele aplicației aici, nu se supără nimeni.

Am postat si in Ce proiecte au membrii DevForum? - #271 de andrei-tatar

E vorba de Smart NORA: https://smart-nora.eu/
(da, nu am dat un google inainte sa vad ca numele e folosit de ceva chestie antisforait… :facepalm: )

2 Likes

Haha, cica developerii (eu inclus) nu sunt prea buni la numitul aplicatiei. Eg: Confinity, care cica suna a Con infinit. :laughing:
Un tidbit pretios invatat din “The Founders” este urmatorul:

  • numeste-ti aplicatia cu multa, multa grija. E mai important decat am crede. Usor de tinut minte, sa nu fie vag cand il transcrii in cuvinte, care sa descrie (prietenos) domeniul aplicatiei, nu face jocuri de cuvinte doar de dragul lor.

Acum ceva vreme am lansat Gamitate. Cand am creat numele parea destept: Meditate + Game = Gamitate.
Dar in realitate e un nume prost. Speling & writting pot fi confuze, nu zice nimic despre domeniul aplicatiei, nu-i prietenos.
Ceva generic cum ar fi “Happy Mind” ar fi fost mult mai bine.
O sa-i fac rebranding probabil cand/daca il portez pe mobil.

2 Likes

Pai e mai mult o investitie in viitor, sperand ca legile vor deveni, la un moment dat, mai putin absurde pentru micro SRL-uri din astea.

Pot deveni standardizate la nivel de UE la 15-40% si pierzi si mai mult. Taxele o sa creasca, nu o sa scada.

Romania inafara de gazele din Marea Neagra n-are nici un motiv sa isi permita o scadere de taxe.

Poti inchiria un coworking space all-inclusive si sa lucrezi de acolo.

Ai mai putea cumpara un CNC, o imprimanta 3D, echipamente pentru personalizare haine.

Totusi, cazul tau imi da o idee de o afacere, iti iei ce vrei in ‘leasing’ pe SRL. :smiley:

1 Like

am incercat eu, teancul de documente si aprobari si declaratii necesare pentru cateva mii de euro … incredibil. Apoi aflam despre HVB sau Wirecard ca au “pierdut” 2 Billions sau ca din greseala au finantat ISIS.

Pe lângă Contractul de intermediere și anexele acestuia vă rugăm să ne puneți la dispoziție următoarele documente:

  • Actul Constitutiv/Contractul de Societate/Statutul;
  • Certificatul de Înregistrare de la Registrul Comerțului (CUI);
  • Certificat Constatator, nu mai vechi de o lună de zile, eliberat de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (pentru societățile comerciale) sau autorități similare din statul de origine și documente echivalente pentru celelalte tipuri de persoane juridice sau entități fără personalitate juridică, care să ateste actualitatea informațiilor care țin de identificarea clientului;
  • Lista și documentele de identitate ale acționarilor/asociaților;
  • Lista persoanelor care au drept de semnătură și un specimen de semnătură al acestora;
  • Documentele de identitate ale tuturor persoanelor cu drept de reprezentare ale clientului persoană juridică;
  • Factură sau extras de cont bancar în care să se regăsească denumirea și adresa firmei din Certificatul de Înregistrare;
  • Împuternicirea autentificată notarial pentru persoana care reprezintă clientul, dacă aceasta nu este reprezentantul legal;
  • Declarație semnata de către reprezentanții legali cu privire la activitatea desfășurata de client și la funcționarea legala a acestuia; (am atasat un model acestui mail)
  • Datele contului bancar;
  • Dovada înregistrării beneficiarilor reali in registrele centrale ale beneficiarilor reali- se poate obține online, la fel ca si certificatul constatator sau specimenul de semnatura, de la Registrul Comerțului.
  • Copie de pe ultima situație financiară a companiei.
  • declaratie EMIR, Chestionar Mifid, declarstie CRS, declaratie FATCA, etc…

cumparare actiuni ca si persoana juridica am facut prin SeedBlink, nu e ca la bursa, sunt riscuri mai mari dar si profitul poate fi semnificativ mai mare. Am cumparat/am vandut, contabil totul ok.

Vezi ca nu-s actiuni alea, decat daca e o societate pe actiuni, which i’m sure they’re not. Parti sociale eventual.

De curiozitate, cui le-ai vandut?

corect, la ei asa functioneaza, sunt parti sociale
am vandut cand a fost o noua runda de finantare si a fost posibilitate fie de participare fie de sell la ceilalti participanti la noua evaluare. Investitia a fost de 1 unitate, ~2500EUR, return ~12000EUR. Dar nu ai posibilitatea de sell cand vrei tu, nu e ca pe bursa, clar riscuri mai mari.

1 Like