Pentru cei care au sau care isi doresc sa cumpere SSD-uri Samsung 870 EVO

Salutare!

Cei care aveti sau cei care doriti sa cumparati SSD-uri Samsung 870 EVO, aveti mare grija pentru ca au defecte de fabricatie!
Cei care le aveti deja, uitati-va in panoul SMART din Samsung Magician, si verificati urmatoarele atribute:

Elevated “Reallocated Sector Count”, “Used Reserve Block” and “Runtime Bad Block” count - first warning sign (my two other 870 EVOs have none).
Non-zero “Uncorrectable Error Count” and “ECC Error Rate”, and especially if those two keep rising when you read/write files. Definitely affected then!

Text preluat de aici.

Cei care aveti valori anormale, faceti backup si trimiteti-le in garantie, altfel riscati cu fisiere corupte si cu imposibilitatea de a face backup pe viitor. Din ce am citit, in majoritatea cazurilor le vor inlocui cu altele identice, care au sanse sa dezvolte aceeasi problema. Rareori au fost restituiti banii.


Din experienta proprie:

Sumar

La inceputul anului trecut am luat un SSD Samsung 870 EVO, toate bune si frumoase pana ce au trecut cateva luni. De aici incolo am inceput sa primesc avertizari de la Windows ca fisierele sunt corupte. Am ajuns intr-atat de rau incat nici OS-ul nu mai boota.
Dupa ce am reusit prin diverse metoda sa-l fac sa booteze, si chiar sa repar Windows-ul, scenariul se tot repeta la cateva luni. Insa n-am fost sigur care era cauza, incat n-am reusit sa accesez panoul SMART, precum si detalii leagate de SSD din Samsung Magician pe W7.

Totusi, din memory dump-urile rezultate in urma BSOD-urilor, cu ajutorul lui WinDbg, am reusit sa trag concluzia ca este posibil sa fie SSD-ul, incat aparea o problema cu controller-ul acestuia.

Am intentionat sa fac backup-uri in perioada respectiva, si sa flash-uiesc firmware-ul, in speranta ca poate firmware-ul a fost de vina. Spre surprinderea mea Samsung n-a avut imaginea necesara pentru flash-uire, pentru USB.

Dupa un an au scos firmware-ul pentru flash-uire, pentru USB. In urma cu o saptamana, dupa ce am facut cateva backup-uri (pe care le-am si testat), am actualizat firmware-ul SSD-ului prin USB la ultima versiune.

Am instalat W10 pe SSD, iar de data asta am reusit sa am acces la toate informatiile referitoare la SSD din Samsung Magician. Ajuns la panoul SMART, am sesizat doua atribute marcate cu rosu ca fiind critice, anume Uncorrectable Error Count si ECC Error Rate, care aveau valori in jur de o mie.

La o scurta cautare, am aflat ca toate aceste erori provin dintr-un defect de fabricatie pentru toate marimile 870 EVO, cu precadere cele produse in ianuarie - februarie 2021. Sunt numeroase persoane care au acesta problema. Atitudinea lui Samsung a fost sa pastreze tacerea despre acest defect cand vine vorba despre un comunicat public, pana si in zi de azi.

Cu toate aceastea, se pare ca Samsung inlocuieste SSD-urile defecte cu altele. Cand vine vorba despre garantie, isi rezerva dreptul sa inlocuiasca SSD-ul fie cu unul nou, fie cu un altul folosit, dar in stare buna, in cazul in care nu poate fi reparat produsul. Iar in cazul in care nicicare dintre cele mai sus nu sunt posibile, vor inapoia banii la valoarea produsului in momentul in care se cere aplicarea garantiei. Informatii care pot fi regasite aici.

Am incercat sa aplic pentru garantie direct la Samsung, insa departamentul SSD al garantiilor pentru Samsung Romania e preluat de catre o firma din Olanda… Firma este gasita la hanaro.eu, cu urmatoarele adrese de email:

[email protected]
[email protected]

Mi se pare anormal sa fi nevoit sa rezolvi garantia intr-o oricare alta limba decat limba nativa, din moment ce exista sectiunea romana pe site-ul Samsung.

Ce am invatat din experienta asta:

  • sa nu cumpar produse cruciale proaspat aparute pe piata, ci sa iau produse aparute cu cel putin un an in urma, incat ar exista recenzii.
  • sa caut recenzii inainte de cumparare, folosind cuvint cheie “nume produs” + “defect/failure” care ar putea indica un defect major.
  • in cazul SSD-urilor, sa verific daca exista firmware ca imagine bootabila.
  • sa verfic cum decurge procesul garantiei.

Editare:
Am uitat sa mentionez ca la partea de diagnosticare, in Samsung Magician, toate cele 4 teste de scanare nu mi-au indicat vreo problema.

Daca cineva are un SSD care nu mai poate fi clonat, poate sa incerce metoda aceasta:

Have two 870 EVO 1TB drives mfg dates 2021.6 and 2021.4, both purchased from different local big box stores (Office Depot, Best Buy).

Both have the same issues here, hundreds of thousands of ECC and Uncorrectable counts. Spent 10 hours of work/waiting in reallocating sectors with HDAT2 to minimize lost data and force cloning in MediaTools Pro (nothing else would clone even after full disk scans which should reset unreadable sectors, new ones appeared so quickly Macrium, Acronis and old Ghost Corporate all failed even with verification OFF), Media Tools ended up taking 7.75 and 9.5 hrs to clone the data off those drives after lowering retrys to 5 with forced resume.

Luata de aici: Samsung 870 EVO - Beware, certain batches prone to failure! | Page 5 | TechPowerUp Forums

2 Likes

Sper ca nu se aplica si la pro, pentru ca tocmai mi-am luat vreo trei suspect de ieftin.


Sa inteleg ca e posibil sa aibe probleme…
In Windows Events…

The device, \Device\Harddisk0\DR0, has a bad block.

Ai incercat cu garantia si acolo de unde l-ai cumparat?

1 Like

Din cate vad pare sa nu aibe probleme, cel putin pe google nu arata. In schimb, iti recomand sa incerci si pe naver.com, incat asta este google-ul coreenilor.

Da, si al tau pare sa aiba defectul. La mine valorile sunt in jur de o mie, pentru ambele atribute, la tine vad ca arata 22.

Am doar discutat despre garantie cu magazinul de la care l-am cumparat, si vor sa-l trimit la ei in service ca sa-l verifice (poate sa dureze pana la 14 zile pana ce-l primesc inapoi) daca chiar e defect. Imi e ca o sa-l respinga, incat SSD-ul a trecut cu brio toate testele de diagnosticare. Am citit ca unuii au respins garantia pe baza asta.

Prefer totusi sa vorbesc cu Samsung, incat e posibil sa-mi trimita direct altul, fara sa mai pierd timp, sau poate chiar imi vor inapoia banii. Din ce am vazut, cei de la Samsung cer doar urmatoarele informatii:

A screenshot of the Samsung Magician Drive Dashboard page
A screenshot of the Samsung Magician Drive Details page
The SMART test result from the Samsung Magician.

Am impresia ca au nevoie si de o poza reala cu SSD-ul.

Mda, nu m-ar mira.

Probabil pentru ca foarte rar pun sau scot ceva de pe drive-ul ala. O sa imi mut ce am pe el si o sa ii dau un full scan sa vad ce zice si apoi o sa incerc. Daca imi refuza garantia atunci o sa incerc si direct la Samsung. Daca nici asa nu rezolv atunci il folosesc pentru chestii care nu sunt o problema daca se pierd pana incepe sa faca figuri sau cedeaza.

Daca nu rezolv nimic cu garantie, ma gandesc sa-l donez la libertateinit. Si-asa mai toti nu-i vorbesc de bine pe aici, macar eu sa arat o farama de bunatate.

Dar atunci ar fi intelept sa sterg threadul, ca sa nu le stric surpriza. :innocent:

1 Like

Eu la 970 evo aveam probleme cu bsoduri, de vina era driverul Samsung pe W10, trebuia actualizat.

Mulți au folosit ssd-urile la crypto și iarăși pot să refuze garanția din acest motiv.

Bine-ar fi fost sa fie si aici cazul :stuck_out_tongue:

Eu l-am folosit la lucruri normale. Hmm, n-am stiu ca spatiul de stocare e solicitat la greu de catre crypto, credeam ca vorba doar de GPU.

Dupa un full scan:


Am mutat ce era pe el, au fost cateva chestii care mi-o dat eroare ca nu le poate accesa dar nu am pierdut nimic important (adica ce nu mai poate fi gasit usor pe net). Cea mai importanta chestie acolo era un folder cu muzica.

Bonus am gasit asta https://github.com/jslay88/qbt_migrate ca sa schimb path-ul la toate torrentele pe care le aveam acolo fara sa trebuiasca sa o fac manual.

E bine ca ai reusit sa descoperi macar acum, la fel de bine e ca ai reusit sa scapi relativ ieftin :slight_smile:

Mersi, e tare unealta!


Legat de garantie, i-am contactat pe cei de la Samsung prin prima adresa de mail, din prima postare. Am blufat cu ei prin urmatoarea mutare, i-am luat tare cu scopul de a incerca sa-mi recuperez banii, nu cu injuraturi, ci pur si simplu mi-am exprimat nemultumirea fata de cum Samsung trateaza intreaga situatie, fara sa vina cu un anunt public si fara sa returneze banii oamenilor.

Apoi le-am descris simptomele si le-am spus ca exact aceleasi simptome le-am gasit pe forumul din prima postare, atasandu-le totodata acel link. In continuare le-am cerut sa-mi restituie banii pentru SSD, incat nu doresc sa-mi fie inlocuit cu un altul care e posibil sa-mi vina la fel, cu aceleasi probleme de fabricatie. Daca acel lucru nu se va intampla ii voi da in judecata, le-am spus.

Ca sa mai tensionez putin situatia, le-am cerut banii pentru pretul a 2 SSD-uri, ca drept recompensa pentru lunile pierdute in care am fost nevoit sa repar PC-ul de fiecare data (chiar am pierdut luni, ba mai mult, m-a bagat in depresie incat am renuntat la programare pentru o lunga perioada de timp). Cu asta speram ca macar sa-mi ofere pretul pentru un singur SSD.

Drept raspuns mi-au dat ca daca doresc sa primesc banii inapoi este sa iau legatura cu magazinul de la care am cumparat SSD-ul. In schimb, pot doar sa imi inlocuiasca SSD-ul daca se dovedeste a fi defect.

Magazinul mi-a zis clar ca daca SSD-ul nu poate fi reparat sau inlocuit (fiindca nu mai e pe stoc), doar atunci imi vor inapoia banii. Iar, din cate am vazut, SSD-ul e inca pe stoc in acel magazin.

Revenind la Samsung, in alte 2-3 mail-uri, am incercat sa o tin tot asa, ca imi doresc banii restituiti, si ca nu e de datoria magazinului sa-mi inapoieze banii din moment ce e greseala lor.

In ultima instanta am cerut sa vorbesc cu un manager (am vrut sa le induc ideea ca au de-a face cu un idiot), dar au refuzat sa-mi faca legatura. Aici am decis sa ma opresc (desi sunt sigur ca puteam sa iau legatura cu un manager daca chiar imi doream) si sa aplic pentru ridicarea SSD-ului pentru a-l duce in service, lucru care a fost posibil printr-un link pe care mi l-au dat intr-unul dintre mail-uri.

Au acceptat sa ia SSD-ul in service pe baza celor 2 atribute cu valori anormale din SMART. La momentul de fata SSD-ul e ajuns in Olanda, si urmeaza sa-l inspecteze pentru a determina daca-mi vor oferi garantia. SSD-ul a ajuns in sevice in 3 zile. In mail, inainte de a trimite SSD-ul, mi-au zis ca dureaza in jur de 10 zile ca sa primesc un altul, daca se va aplica la mine. Firma e din Olanda, nu din Germania, dupa cum m-am inselat.

Magzinul de la care am cumparat SSD-ul are service-ul in Bucuresti, iar la ei mi-au zis ca poate dura pana la 14 zile, de-ar fi fost sa aplic pentru garantie.

In concluzie, nu folosi strategia folosita de mine cand vine vorba de blufat, pentru ca nu functioneaza.

Deci, singura solutie de a recupera banii ar fi in felul urmator, pe care o vad:

  1. Aplica e la Samsung pentru garantie, ca sa ai dovada la mana ca Samsung ti-a acordat garantie. SSD-ul tau o sa fie inlocuit 100% de catre Samsung, mai ales ca-ti da erori si in scanare, spre deosebire de al meu. Apoi incepe sa folosesti SSD-ul inlocuit pana iti apar din nou aceleasi erori (daca vor aparea).

  2. Tine SSD-ul pana magazinul nu-l mai are pe stoc, deci probabil trebuie tinut cativa ani (oricum SSD-ul are 5 ani garantie), iar apoi aplica la ei pentru garantie, asa vei putea recupera banii. Cum Samsung stie ca e defectos, nu cred ca o sa-l mai comercializeze pentru mult timp.

  3. In cazul in care magazinul refuza sa-ti inapoieze banii pentru ca ei considera ca SSD-ul nu este defect, desi prezinta aceleasi erori ca SSD-ul pe care Samsung l-a inlocuit, spune-le ca vei merge la ANPC, unde vei prezenta mail-urile de la Samsung in privinta inlocuirii SSD-ului. Iar daca nici asta nu functioneaza, atunci chiar mergi la ANPC. Nu stiu daca cei de la ANPC se descurca cu engleza, deci cel mai bine ar fi sa le prezinti mail-urile atat in original cat si traduse.

Mi-au refuzat garantia pentru ca au gasit o bucata lipsa din conector, desi nu-mi amintesc sa-l fi avut asa…
ssd

Urmeaza sa-l trimita inapoi.

1 Like

ANPC, bucata aia de plastic n-are nimic deaface cu problema ta.

2 Likes

Exact la asta m-am gandit si eu, ca nu are de-a face cu problema mea.

O sa ma consult cu cei de la ANPC inainte sa fac o plangere.

Side quest: cum naiba reușiți să rupeți conectorii ăia? SSD-ul nu e prins de nimic și aveți pc-ul în portbagajul bicicletei? :confused:

este irelevant. conectorul ala rupt iti anuleaza garantia indiferent de problema pe care o ai

Intr-adevar, la mine HDD-urile / SSD-urile nu sunt prinse in nimic, pentru ca din cand in cand sunt nevoit sa le mut dintr-o parte in alta. Interesant e ca am facut zeci si zeci de ori operatia asta, daca nu si mai bine, si nu doar cu spatiile mele de stocare, si nu mi s-a intamplat niciodata sa se le fi rupt, incat am mereu grija.

Dar, de data asta s-a rupt, si e interesant, ca am descoperit lucrul asta doar dupa ce a ajuns la ei. Ma face sa ma gandesc ca poate au facut intentionat lucrul asta, incat i-am luat mai dur cand am raportat problema cu SSD-ul, desi, nu zic, poate chiar l-am rupt.

De acum inainte o sa fac poze la tot ce trimit.

Asta am vazut si in informatiile legate de garantie pe site-ul Samsung.

Totusi, o sa ma consult si cu cei de la ANPC.

Uite partea bună, SSD-urile se ieftinesc masiv.

1Tb la ~500 lei, 2Tb la 700. Pentru NVMe PCIe 4, celelalte probabil și mai mult.

3 Likes

Foloseste cineva SSD-urile ptr. backup local, eventual in RAID?

1 Like