PFA (CAEN 6202) intrebari in legatura cu prestari servicii pentru clienti din UE

Buna!
Am reusit sa-mi fac PFA-ul cu cod CAEN 6202 (Activitati de consultanta in tehnologia informatiei), si acum urmeaza sa ma inregistrez si la ANAF. Bineinteles, vreau sa fiu cu norma de venit.

Am inteles ca trebuie sa depun o declaratie unica online…
In afara de aceasta declaratie mai trebuie sa depun ceva, daca:

  1. O sa facturez pentru o firma din Danemarca (am primit informatiile, impreuna cu un numar VAT)
  2. O sa facturez si pentru o firma din Cluj

Trebuie sa devin platitor de TVA daca prestez servicii inafara tarii?
Exista pierderi in felul aceasta, sau se ingreuneaza contabilitatea?
Daca pierd din perk-urile PFA-ului din cauza asta, atunci nu cred ca mai fac contractul de colaborare cu firma din danemarca…

Mersi frumos pentru ajutor!

1 Like

Nu trebuie sa ‘devii platitor de tva’ daca facturezi in UE, dar trebuie sa ai un cod cu RO in relatiile cu acei clienti. Adica trebuie sa te inregistrezi ‘in scop’ de TVA. Si lunar sa depui declaratia 390 https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/390.html

PS Acum operez cu firma, dar cred ca reglementarile astea se aplica si la PFA.

Salut Adrian!
Mersi pentru raspuns.
Inainte sa depun declaratia 390 lunar trebuie sa ma inregistrez cu declaratia 091?

Aici la D (DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL) trebuie sa aleg punctul 2?

Înregistrare pentru prestări de servicii care au locul în alt stat membru, pentru care beneficiarul
serviciului este persoana obligată la plata taxei conform echivalentului din legislaţia altui stat membru al
art.150 alin.(2) din Codul fiscal, 

Posibil sa fie putin offtopic, scuza-ma daca e, dar cat timp ti-a trebuit sa iti infiintezi PFA-ul (pe CAEN 6202) si cat de complicat e?

Mersi

Sincer nu mai tin minte, dar da, trebuie cel putin o declaratie pentru inregistrare. Eu am facut asta pentru firma, probabil ca e cu ceva diferit fata de PFA. Pe PFA am lucrat pentru firma din USA, acolo nu am avut nevoie de RO, fiind in afara UE.

Cand ai dubii, intreaba macar un contabil/economist sau poti sa-i intrebi chiar pe cei de la ANAF.

PS Mie mi-au cerut si cazier pentru inregistrarea aia.

Se infiinteaza foarte usor. Chiar si cu o firma e destul de simplu.