PFA in IT fara activitate la sediul social


(Lorant22) #1

Buna,

Am o situatie destul de complicata, si nu stiu ce sa fac in momentul de fata…

Vreau sa infiintez un PFA norma de venit (CAEN 6202 - Activitati de consultanta in IT), si as vrea ca sa-l inregistrez sediul acasa.

Deoarece este vorba de consultanta in IT, nu se poate face PFA-ul, in asa fel, incat sa nu aiba locatie unde se desfasoara activitate, ci doar sediu social? (Am inteles ca daca nu se desfasoara nici o activitate la sediul social, atunci nu se schimba nimic in legatura cu impozitele pe teren, si nu vreau sa ma complic cu asta, daca se poate fara…).
Daca se poate face asa, la ce trebuie sa fiu atent? Exista ceva riscuri?

Daca are vreo importanta, as vrea sa mentionez, ca o sa lucrez si cu clienti din afara tarii. (nu stiu daca acest lucru are sau nu vreun impact)

Multumesc foarte frumos!


(Bogdan) #2

Eu am PFA pe norma de venit, 6202, cu sediul acasa. Vrei sa stii daca se poate sau ce mai exact?
Iar la riscuri…pana acum n-a venit ANAF-ul peste mine.


(Lorant22) #3

Salut!

Idea e, ca nu as vrea sa am activitate la sediul social, fiindca momentan suntem scutiti de impozit pe teren, si ar fi un cosmar ca sa schimbam din nou statusul imobilului …
Totodata, nu as vrea sa inchiriez un imobil special pentru desfasurarea activitatilor.

Vroiam sa stiu, daca este nevoie neaparat de un punct de lucru sau un loc fix pentru desfasurarea activitatilor la acest cod CAEN.


(Adrian) #4

Cand eram pe PFA m-am interesat de chestiile astea. Atunci nu aveai treaba cu schimbarea impozitelor pe teren/casa, daca nu-ti deduceai cheltuieli din PFA cu casa, etc. Pe contract de comodat nu era nici o problema, ideea era sa nu-ti deduci nimic de-al casei sau sa incasezi ca persoana chirie de la PFA, nici o smecherie de-asta…

Acum nu mai stiu cum e, sunt cu firma dar nici asa nu e nici o problema, in aceleasi conditii. Contract de comodat si fara cheltuieli puse pe firma.


(Adrian Mos) #5

Activitatea unui PFA poate avea loc si la sediul beneficiarilor contractuali, aceasta este una din optiunile pe care le ai in fisa de mentiuni la ONRC. Sediul social este obligatoriu pentru orice entitate juridica (prin urmare si PFA), insa nu este impusa desfasurarea activitatii la el (marea majoritate a PFA-urilor de consultanta, inclusiv al meu, nu fac acest lucru).

Impozitele, din cate stiu eu, nu se schimba decat daca in locatia desfasurarii activitatii entitatea juridica plateste in mod direct cheltuielile aferente spatiului de lucru, insa aici pot sa ma insel, si ar trebui intrebat un specialist in domeniu.


(Lorant22) #6

Am inteles ca pot sa fac sediul social la mine acasa, si acesta nu va avea niciun effect pe impozite, si nu o sa se schimba statusul casei (din locuinta in spatiu comercial, sau in spatiu mixt).

DAR ideea e ca nu stiam clar daca trebuie sau nu sa trec un loc de desfasurare a activitatii, SPECIFIC.

De exemplu la consultanta, eu chiar pot sa-l fac si la client, si prin meetinguri/screenshare-uri.
Bineinteles cel mai des o sa lucrez de acasa, din cafenele sau din spatii co-working.

Mersi totusi pentru informatii, cred ca o sa dau o fuga din nou la primarie si la registru, ca sa ma interesez de chestia asta din nou… e foarte ciudat ca cei de acolo nu prea pot sa raspunda la faza cu scutirea de impozite…poate nu se intampla prea des.

O sa intreb exact si despre faza cu deducerea cheltuielilor, pentru ca eu chiar NU am nevoie de asta.


(Adrian Mos) #7

ONRC nu o sa iti dea informatii despre scutirea de impozit. Pe ei sa ii intrebi despre desfasurarea activitatii la sediul beneficiarului.

Deducerea cheltuielilor nu este un argument, ci platirea lor este. Daca plata este efectuata de o entitate juridica, indiferent daca o deduce sau nu, aduce dupa sine modificarea impozitului. Dar, din nou, n-ar trebui sa ai problema asta ca PFA.