PFA plătitor TVA cu clienți în afara EU?

Salutare,

am câteva nelămuriri legate de trecerea la plătitor de TVA, pentru că am înțeles că multe depind de țara în care se află clienții. Știu că trecerea devine obligatorie în momentul în care veniturile anuale depășesc pragul de 300K lei. Am citit sfaturi contradictorii pe net, inclusiv pe un thread mai vechi de pe acest forum.

  1. Pragul e valabil indiferent din ce țară vin veniturile și trebuie făcuta trecerea la ANAF?
  2. Dacă ai exclusiv clienți non-EU, de exemplu USA sau UK pui TVA pe facturi?
  3. Ce declarații ai de depus lunar la ANAF în cazul de la 2)
  4. Ce TVA ai de plătit lunar în cazul de la 2)
  5. Dacă treci pragul în decembrie îți afectează asta taxele pe tot anul care a trecut, adică plătești retroactiv 19% din toate încasările de până atunci?

În esență sunt curios cât s-ar complica contabilitatea - care deocamdată constă în depunerea declarației unică si atât - și ce taxe ar putea fi în plus în cazul în care nu lucrez cu clienți din România și EU, doar cu persoane juridice non-EU.

Mulțumesc

O sa platesti TVA zero si primesti zero daca e in afara UE. Doar ca trebuie depuse inca doua hartii lunar la ANAF. Nu mai stiu cum se numesc, mi le face contabila. In rest nu te afecteaza cu nimic.

Daca tregi pragul in decembrie da, te muti tot in anul ala pe TVA.

2 Likes

Merci de răspuns.

asta înseamnă depuse retroactiv pe tot anul acele două declarații lunare?

Nu cred, dar nu bag mana in foc. Recomand un contabil sau daca vrei ceva mai ieftin, solo.ro pare ca e sub 100 de lei pe luna. Eu am intarziat cu declaratiile alea si era sa iau amenda cateva mii de euro, dar m-au iertat cei de la ANAF ca a fost prima abatere (si oricum era zero de declarat).

1 Like

Dacă ești neplatitor nu trebuie depus nimic, inafara UE nu plătești TVA.

In UE ai codul VIES care oricum il ai și înainte. E ceva declaratie care se depune dacă folosești codul.

La platitor întreabă contabilul.