PineTime, open source smartwatch

V-ați lua un ceas precum https://www.pine64.org/pinetime ?

Nu. Raspunsul este simplu … orice alt smartwatch este de o mie ori mai bun. La fel ca si PinePhone. Desigur, exista o nisa de fanatici opensource care le cumpara. Pentru mine au zero sansa.
Desi sunt un mare fan open source, utilizator Linux de 20 de ani, dezvoltator de systeme de operare bazate pe UNIX/Linux, etc. Nu pot sa fac o concesie asa de mare.
Programele proprietare nu sunt rele. Windows, Linux, MacOS, fiecare isi are meritele. Folosesc atat programe open source, cat si programe platite. Si nu in ultimul rand, sunt programator, deci traiesc din banii ce platesc oamenii pentru produsele vandute de compania la care lucrez.
In opinia mea, cel mai mult conteaza calitatea si potrivirea unui software cu mine personal. Fa-mi un smartphone asa cu-mi imi imaginez eu ca ar trebui sa fie, si daca e scump il cumpar, daca e open source il cumpar, daca e gratis il accept. Nu prea imi pasa. Deocamdata doar OnePlus se apropie de nevoile mele in domeniu de telefoane, dar si asa mai am pe telefon aplicatii pe care le folosesc de ani de zile si pe care am platit in total peste 100 E. Plus am setul meu de aplicatii, cele mai multe de la Google, pe care le folosesc indiferent de marca telefonului.
Cat despre ceasuri, am incercat mai multe, sunt fan smartwatch-uri. Pana la urma, cel mai bine mi se potrivesc ceasurile de la Garmin. Imi ofera informatii de “health” si imi track-uie exercitiile exact cum vreau. Am mai cumparat cateva aplicatii in plus pe el, dar suma este modica, pe la 10-15 Euro. Si am tot ce imi doream vreodata de la un smartwatch. Acum desigur, UI-ul este mai slabut, grafica mai basic, meniurile reactioneaza mai lent … dar ce conteaza, pentru mine acestea sunt secundare.

2 Likes

La cât de tâmpit e UI în aplicațiile open source (în general), probabil trebuie să compilezi kernel de fiecare dată când vrei să vezi ora.