Pot folosi moderatorii adresele utilizatorilor de email?

@iamntz de unde stii asta? Numele sau este doar GeorgeD :confused:

Îi pot vedea emailul. Și chiar dacă e pe un hosting free, ar fi o coincidență destul de mare ca numele să fie același cu cel din whois-ul site-ului recomandat. :slight_smile:

Isn’t that some form of privacy breach or selective privacy? :confused: That’s not cool.

2 Likes

De ce ar fi? Nu toți utilizatorii pot vedea adresele de mail de email, ci doar staff-ul

1 Like

insa ai folosit mail-ul pentru:

  • a extrage informatii in plus care trebuiau sa fie anonime apoi le-ai postat public pe forum
  • faptul ca imi poti folosi mail-ul pt. orice altceva decat notificari ma pune pe ganduri
2 Likes

Chiar dacă acel altceva este de a modera și informația vine din pagina de moderare?

Imi explici ce modereaza exact?

  • automat acum GeorgeD nu mai este anonim pt. ca foarte usor ii pot afla numele
  • mail-ul a fost folosit pt. a verifica ce domenii are adica un fel de detective work
  • nu vad vreo regula care zice ca nu ai voie sa fii anonim si sa postezi ce vrei in limitele acceptate
  • oare de ce in admin este un buton albastru peste email box? pt. ca in mod normal nu ar treb. sa-i intereseze pe admini ce email are X si Y

A post was merged into an existing topic: Hosting in Romania 2016

Eu vreau să avem un regulament scurt, concis și, cel mai important, formal; discuțiile fiind ori automoderate ori ușor moderate de admini atunci când cineva o ia pe arătură.

Să faci reclamă unui produs dându-te client al firmei nu mi se pare a fi cea mai cinstită chestie și am considerat că e în interestul celorlalti utilizatori să știe acest lucru.

3 Likes

Bunul simț spune că atunci când spui că folosești un serviciu && lucrezi pentru acel serviciu, ar trebui să pui un disclamer pentru a ocoli o posibilă reclamă ascunsă… Caz în care, da, trebuie moderat și da, poate faci și muncă de detectiv pentru a-ți susține afirmația.

Cred că ai înțeles greșit acest aspect de UX. Acel buton este acolo pentru cazurile în care ai nevoie să cunoști adresa de email…

1 Like

I don’t give a flying rat about that - este ceva minor si perfect acceptabil.

De atlfel deja se fac assumptions: poate de fapt vroia doar sa vada reactia la ce a zis fara a fi legat ca owner de produs.

Ceea ce nu mi se pare OK sunt metodele pt. a ajunge la acea informatie. Cine imi garanteaza acum ca lucruri de genul nu sunt facute cu utilizatori random sau pt. care admin-ul X, Y are un mic interes.

Legat de UX:

The main reason is to prevent accidental disclosure of emails to people who aren’t the admin in question. For example, a transparent intercepting HTTP proxy harvesting email addresses, or just over-the-shoulder.

The action of viewing a user’s email is also logged.

via https://meta.discourse.org/t/show-emails-staff-actions-problem-in-the-wings/23478/18

Deci este pe undeva la mijloc.

1 Like

De aici și diferența de opinie. Mie nu mi se pare un lucru minor și acceptabil.

Eu aș fi recunoscător ca într-o comunitate, moderatorii să-și dea tot interesul pentru o egalitate în etică. Nu-mi pot imagina un scenariu realistic în care moderatorii să aibe vreun avantaj pentru simplul fapt că dețin adresele de email ale utilizatorilor, dar dacă opinia ta este susținută de mai mulți utilizatorui propun un vot pentru un set de reguli mai clare pe care să le citești la înscriere.

1 Like

Cand vorbim de bunul simt, fa o comparatie intre cele 2 mesaje:

Daca e adevarat ca lucreaza/este owner, intentia de reclama mascata este evidenta si nu cred ca este nevoie de o regula scrisa pentru ca cineva sa inteleaga ca “nu e frumos”.

Cat despre accesul la adresa de email, mi se pare corect ca cei ce au acces la informatii sa se poata folosi de ele atunci cand ei considera ca ajuta comunitatea. Si in acest caz consider ca @iamntz a ajutat prin demascarea unei reclame.

Ca utilizator al forumului am citit acel thread in idea sa vad ce mai foloseste lumea (cu aceasta ocazie am aflat si de MS Bizspark) si ma bucur sa stiu ca astfel de verificari se fac de moderatori si ii incurajez sa faca in continuare.

Pe buna dreptate sunt lucruri la care doar ei au acces si nu trebuie sa le foloseasca in scop personal.

2 Likes

Sper că este deja o discuție pur ipotetică, fără a insinua că aș fi dispus la diverse lucruri mai puțin… onorabile sau să-mi pui la îndoială intențiile.

1 Like

Deja discutia a sarit in altceva, revenind on track:

Mail-ul unui utilizator a fost folosit in alte scopuri iar identitata sa a fost revelata si asta pentru ceva care nu incalca vreo regula decat una pur subiectiva a bunului simt.

De atfel ai cam spart bula prin a posta public pe forum informatiile respective, cel putin pentru mine.

Răspuns pentru întrebarea din topic: Da, eu nu am nimic împotrivă.

1 Like

Teoretic, persoana respectiva ar mai putea fi vinovata si de fals si uz de fals, dar poate fi un grey-zone.

Eu unul consider acest forum ca fiind unul de profesionisti, cu nume si prenume (asta daca nu te cheama Bono) si adresa de email. Parererile trebuiesc asumate si o identitate publica asigura o parte din acest lucru.

Avand in vedere cele de mai sus, totul trebuie sa fie cat mai la vedere, cu observatia ca trebuie facut ceva in privinta harvestingului de emailuri. Avand in vedere ca aceasta informatie este permisa doar adminilor mi se pare OK sa poate fi folosita in scopul si jurul siteului respectiv. Nu mi s-ar fi parut OK ca adminii sa foloseasca adresele de email pentru mass-mailing in alte scopuri sau pentru o propunere de job/etc. Comunicarea pentru chestii extra site se poate face prin messagingul site-ului.

1 Like

@iamntz de curiozitate care este raportul de useri cu nume + prenume vs doar cei cu prenume sau chiar empty?

1 Like

Foarte interesant subiectul acesta.

Per total, consider că @dakull are dreptate. Dar nici nu pot să fiu supărat pe @iamntz, pentru că nu cred că a făcut această greșeală în mod intenționat. Cred că a dorit să protejeze integritatea topicului și a răspunsurilor și s-a grăbit în acest demers.

O soluție care să mulțumească toate părțile ar fi ca pe viitor în cazul unor astfel de mesaje înșelătoare, adminul să discute în privat cu autorul și să-l roage să modifice mesajul astfel încât să reflecte adevărul. După o perioadă de timp (6-12h), dacă nimic nu se întâmplă, cred că se poate șterge mesajul și chiar utilizatorul respectiv.

Dar este evident că astfel de situații trebuie rezolvate în privat.

3 Likes