Încă din copilărie m-a atras programare, in clasa 11 din cauza problemelor financiare ale parinților am fost nevoit să abandonez la inceput de an școlar și să mă angajez.
În final am găsit job la o firmă de Web design unde am stat 3 luni dar apoi am plecat că refuzau să folosească tehnologii mai moderne, acum m-am mutat la altă firmă unde sunt de aproape 1 an.
Problema este că acum aș vrea să îmi fac PFA pentru a nu mai fi nevoit să stau cu contract de muncă la firma parteneră lor din România, băieții cu care lucrez fiind din altă țară.
Am citit pe internet, am inteles ca PFA îți poți face doar dacă ai bacul luat, aș dori să știu dacă există vreo alternativă să pot face chiar și cu 10 clase ? Bineînteles că începând cu anul 2019 îmi continui studiile dar aș dori să știu ce să fac până atunci, m-am gândit să stau fără contract dar mă gândesc să nu pătesc ceva pentru că lucrez fără contract și pe viitor cum o să dovedesc vechimea la locul respectiv de muncă.
Sau macar sa pot face un PFA cu alte coduri CAEN ? Din ce am inteles in functie de cod sunt cerintele de studii & calificari ( Gen sa fac un curs online care sa imi ofere o diploma ?? ).
Varianta mai lungă: chiar dacă unii zic că nu e nevoie de o diplomă, dosarul îți va fi respins la ONRC. Poți face un curs doar dacă are binecuvântarea Ministerului Educației.
Sediul social se poate inchiria (pe sume de genul 120-150EUR/an, depinzand foarte mult de la ce firma inchiriezi), iar de verificari/controale nu-ti imagina ca scapi daca ai PFA.
Corect, cu mentiunea ca la o firma cu aparatura.electronica iti iei stingator G3 ca sa poti da cu el peste electronice fara sa le strici iar la analiza de risc pur si simplu nu o faci daca nu ai valori mari ale firmei in casa. Costa vreo 5000 lei (multumiti PSD pt asta), nu te ajuta cu nimic (nu e cazul sa detaliez, stiu din practica) ba iti mai iei si amenda dupa ce reclami spargerea la politie.
La SRL platesti contabil, la PFA tii singur un registru si depui declaratii dingur.
La fel, la SRL iti faci analize medicale la angajare si platesti pe.cineva pt partea de SSM.
Habar n-am, până acum n-am avut vreun control, dar, fără să ne limităm doar la astea:
registrul intrări/ieșiri;
dacă nu cumva ai facturi greșite;
dacă ai facturile numerotate bine (la începutul fiecărui an trebuie să dai o „directivă” prin care validezi următoarele X facturi cu seria XYZ)
dacă nu ai deduceri făcute aiurea (dacă nu te arde la nimic altceva, te va arde aici cu siguranță, pentru că, de la un punct încolo, nu mai există o linie clară între „asta ai voie să deduci” și „asta nu ai voie să deduci”)
Deci sfatul tau este sa riscam o amenda pentru lipsa analizei de risc, cat si pentru aparatura care se regaseste in contabilitate dar nu mai exista fizic?
Sa nu mai spun ca poate mai ai si date sensibile pe vreun mediu de stocare care este furat. Cum justifici situatia in care vor fi facute publice?
Incercarea de a acoperi niste nereguli sunt sanctionate mult mai drastic pentru ca sunt considerate premeditate.
Prețul variază și din ce am văzut eu costă de la 400 la 1000 de lei iar operațiunea este, de fapt, o consultanță „de securitate” în care ți se spune ce să faci (gen schimbă ușa, pune gratii, pune alarmă etc).
Dacă nu te conformezi, nu primești avizul. Dacă te conformezi și trebuie să cumperi/repari diverse „găuri de securitate” poți să ajungi și la 5000
Vorbeam.doar teoretic despre ce trebuie. Mai departe fiecare face propriile alegeri, ce, cum si cat, cu cine si cand. Analiza de risc e cel mai mic detaliu si usor rezolvabil pt cei asemeni celui care a deschis topicul, nu asta e problema.
Dar revenind la esenta topicului, i-as sugera celui interesat sa mearga pe PFA
Daca ai geamuri si usa ar trebui sa fie totul OK si pretul destul de scazut
Normele de aplicare cat si instructiunile sunt publice. Nu ai casa de marcat, nu lucrezi cu numerar, nu lucrezi cu valori… riscul nu este mare.
In Bucuresti este intre 350 si 600lei pentru apartament, fara alte recomandari.
Faza este ca locatiile cu risc aveau si inainte niste masuri de respectat, pentru ei nu cred ca este nimic in plus, exceptand costurile.
(1) O persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci.
(5) La angajarea în domeniile sănătate, alimentație publică, educație și în alte domenii stabilite prin acte normative se pot solicita și teste medicale specifice.
Ati facut vreodata analize medicale ca sa va angajati ca developers? Eu nu tin minte sa mi se fi cerut mai mult decat o simpla adeverinta de la medicul de familie, care sa ateste ca sunt apt de munca.
(1) adeverinta de la medicul de familie nu valoreaza nimic
(2) in fiecare an trebuiesc facute analize la un medic apecializat in medicina muncii
La firma pe care am fondat-o si condus-o pana in urma cu putin timp am avut control ITM de 2 ori in 2 ani, stiu precis ca fara (2) valid pt fiecare angajat in parte se da amenda.
Te cred. Insa, precum spuneam, doar atat mi s-a cerut (acum ceva ani de zile) si mi-a creat o falsa impresie despre cum stau lucrurile. Dar bine de stiut ca nu este tocmai o practica OK.