Problema boxe si display MacBook Pro 16

Salutare.

A mai avut cineva probleme cu boxele și ecranul la MacBook pro 16? Practic când ascult muzica uneori se aude un pocnet in boxe și se Închide ecranul pentru o secunda.
In ultima perioada mi-a făcut din ce in ce mai des și devine chiar enervant.

Oare cei de la istyle recunosc problema? Am văzut pe forumuri din afara ca mulți useri au avut aceste probleme

1 Like

Un reboot nu rezolva problema ? Am avut multe cazuri în care își cerea practic restart total și după merge bine o săptămână.

De obicei pocneste și se închide ecranul când se blochează și repornește automat. Am pățit asta de multe ori cu share screen la Zoom.

Problema cu boxele o am si eu, problema cu ecranul nu am intalnit-o.

Am încercat cu restart de n. ori. Am observat ca problema apare la o folosire mai intensa. Docker + pycharm și alte nebunii pornite pocnește la fiecare 5 min. Dacă îl folosesc doar in browser si ceva muzica pocnește foarte rar.

L-as duce la istyle dar nu prea as vrea sa stau câteva săptămânii fără el pentru ca sunt destul de aglomerat cu munca

Grija mea este sa nu cedeze complet display-ul :))

1 Like

Ai încercat să resetezi NVRAM?

Degeaba, apare iar dupa ceva timp. Si aici ma refer strict la pocnitul din boxe.

Am avut aceeasi problema (crackling) la un Macbook Pro din 2016 si apoi brusc s-a rezolvat printr-un software update al carui changelog nu mentiona nimic despre asa ceva :man_shrugging:

3 Likes

offtopic, targetand pe @iamntz: cum? voi nu sunteți toti pe beta program sa testati viitorul macos on a. daily basis?

ontopic: totdeauna cand apare notificarea de update software e recomandat sa o faceti, pt ca include multe lucruri utile

Am avut o problema similara (cred) cu un macbook pro din 2017, cand l-am conectat la 2 monitoare externe a inceput sa sacadeze ca dracu, aproape ca nu putea fi folosit si la fel, sunetul se auzea groaznic. Dupa multe cautari pe net, am gasit o postare care spunea ca daca ai macul conectat la monitoare externe si inca ceva la incarcat gen telefon in usbc, se incinge super rau si isi face un fel de downclocking sa nu ia foc …

Incearca sa scoti ce periferice ai bagate in el si vezi daca rezolva problema. Eu m-am obisnuit sa nu imi mai incarc telefonul la laptop … si problem solved

2 Likes

Eu sunt de acord cu asta, dar ce faci cand ai managed mac de la firma si nu poti face update pentru ca sunt blocate de IT department? E cazul meu.

Sunt inca pe Catalina. Zilnic am parte de minim 2 restarturi. Vineri am avut vreo 5 asa sa fie ziua productiva.

BTW, mai are cineva pe aici managed mac? Sunt curios daca e asa o practica raspandita…recunosc la mine e prima oara and it sucks.

1 Like

Nu țin absolut nimic conectat la el, rateuri folosesc magic mouse-ul. Am observat in ultimele zile ca problema apare cel mai des in momentul când am figma deschis. Cum îl închid nu mai face.

Sper tare mult sa fie ceva problema software

Suna similar cu problema mea. E posibil sa ti se incinga laptopul si sa mearga greu. Mai ales ca ai spus ca folosesti ceva docker si figma care mananca si mult ram si figma e posibil sa munceasca placa video mult care se incalzeste. Eu am observat ca la modelul meu, placa video se incinge cel mai tare si cauzeaza probleme. Aerisirea la macbucuri nu e cea mai buna. In plus de asta cica retin destul de mult praf inauntru si e recomandat sa il cureti cam anual …

Anyway, revenind la problema ta, deschide process monitoru si urmareste cat cpu usage ai. Cand se incinge, e un process din kernel care mananca 80% sau pe acolo din cpu si celelalte aplicatii sunt gatuite. Rolul acelui proces este sa faca downclocking la procesor sa il mai raceasca putin ca altfel crapa.
Nu mai retin cum se numea procesul ala, dar n-ai cum sa il ratezi :slight_smile:

Posibil sa fie si de la overheating. Si al meu mai distorsiona sunetul uneori cand porneam simulatorul in timp ce aveam Spotify pornit.

Am crezut mereu ca e din cauza simulatorului si am ignorat.
Dupa ce l-am curatat nu tin minte sa fi facut iar.

Cam asa:

E managed, dar pot cere update daca e necesar sau ii amenint ca il trimitem inapoi.

Not @iamntz , dar am o opinie: pe vremuri faceam asta cand erau mai radicale/interesante update-urile, acum mi se pare ca nu merita efortul si stressul, e mai mult invers, testeaza ei viitorul macos pe beta-testeri :)) Asa ca mai ales pe masina principala de lucru… ntz!:slight_smile:

2 Likes

Pe Mac, aşa cum am zis, experienţa este şi-aşa frustrantă pentru mine. Să adaug extra frustrare cu lucruri care s-ar putea să crape? thanks but no thanks.

Nici pe Windows nu sunt foarte dornic de Insider, beta testing & co. Folosesc aplicaţii în beta (PHP Storm este pe EAP, când foloseam Sublime era pe dev channel etc) dar nimic vital ce nu s-ar putea înlocui rapid.

Probabil am îmbătrânit şi am început să nu mai am răbdare cu reinstall, debugging la aplicaţii şamd. :smiley:

1 Like

Il necajeam pe @iamntz ca nu e convertit macOS :grinning: Toate opiniile sunt binevenite, desigur.

Eu chiar sunt beta tester de peste 5 ani si, in afara de fix doua crashuri remediabile prin repornirea aplicatiei cu pricina nu am avut probleme. In schimb am gasit multe mici bug-uri enervante reparate, de aici sugestia.

M-am lovit si eu de problema asta de dimineata.
Am facut ieri update la 11.6 [1] si ieri nu am avut probleme.

Azi dimineata am pornit un script de backup care are un ding la sfarsit, dat cu afplay.
In loc de ding a facut un crr. Nu i-am dat importanta.

Dupa 20-30 de minute am intrat pe un clip de pe youtube. Totul mergea pe fast forward, foarte fast forward, adica a terminat un clip de 20’ in mai putin de 1".

Si pe Chrome facea la fel.

Am gasit rezolvarea in clipul de mai jos.
Pe scurt, zice sa omori coreaudiod din Activity Monitor. Fix cum ziceau si ei, manca o gramada din procesor, si pare ca iar creste.

Se mai plang oameni de coreaudiod si pe aici, si pare ca e de ceva timp problema asta.


  1. MacBook Pro 16" - 2019 ↩︎

1 Like

La mine nu functioneaza

Am verificat coreaudiod și nu papa resurse aproape deloc, avea pe CPU 0.2.

L-am și desfăcut sa îl curat de praf dar nu avea aproape deloc.

Dacă se înrăutățeste situația sau nu își revine la următorul update o sa îl duc la istyle.
Trebuie sa verific garanția pentru ca l-am luat pe firma in Decembrie 2020 și dacă nu ma înșel are doar un an de garantie