Protectia datelor service laptop

Salutare tuturor!

Am o problema cu laptopul personal si urmeaza sa il duc la un service sa vad care e treaba.

Voi cum ati proceda pentru a va proteja datele personale, adica mai pe direct sa nu va scotoceasca prin laptop tipul ce se ocupa de service(ma gandesc ca probabil nu ar face asa ceva dar prefer sa fiu precaut).

Folosesc Windows 10 si m-am gandit sa ii creez un nou user special doar pentru el dar nu stiu cat de buna este aceasta optiune.

Astept recomandarile voastre :slight_smile:
Va multumesc!

Eu îmi țin datele importante pe alte partiții decât C pe care le-am criptat cu bitlocker înainte sa trimit laptopul în service. O alta chestie pe care am făcut-o a fost sa ma deloghez de pe chrome.

Eu am o singura partitie, deci banuiesc ca in cazul meu cam cade varianta asta.

faci un profil nou cu drepturi de amin, bakup la profilul original[0], stergi profilul original

[0]https://www.addictivetips.com/windows-tips/back-up-a-user-profile-windows-10/

Notă: nu mai folosesc windows de ani buni

bitlocker activat si nu le dai cheia.

Sfatul meu e sa scoti hardiscul din sistem sau sa ceri asta cand te duci la service pentru ca e plin internetul cu tutoriale cum sa treci de parolele si protectiile oferite de un sistem prost facut cum e Windows… Si oricum cei de la service pot proba calculatorul si fara hardiscul tau.

Daca interventia pe care o soliciti este insa asupra sistemului de operare nu ai decat sa iti salvezi datele pe un alt mediu de stocare si sa le stergi fara a le mai trece prin cosul de gunoi. Ma gandesc ca totusi nu sta nimeni sa faca data recovery acolo…

1 Like

mie nu voiau sa mi-l primeasca la garantie fara parola de admin la windows. orice sfaturi sunt tardive daca nu mai porneste. :slight_smile:

poti face o copie la hdd actual, apoi sa formatezi hdd din laptop.

Pe vremea când lucram într-un service de PC-uri mai bine de jumătate din problemele din garanție erau, de fapt, probleme de utilizatori.

Ce-mi aduc aminte:

  • un isteț dezactivase toate serviciile din windows pentru că așa credea el că merge mai bine.
  • altu’ băgase webcam-ul în gaura mufei de rețea. Tot atunci am aflat că USB și RJ45 au aprox aceeași lățime.
  • altu’ zicea că CD-RW nu scria CD-uri. De fapt, el punea fișiere pe CD dar nu apăsa și pe burn (bine, aici era și o problemă de UX la modul în care XP scria CD-uri)
  • laptop cu tastatura „defectă” (era blocat num lock => tastele la dreapta de zona U/J/M se transformau în numere)
  • laptop cu touchpad „defect” (situație asemănătoare cu mai sus: touchpad dezactivat)
  • laptop cu wifi defect (idem: wifi dezactivat)

Adevărul este că majoritatea utilizatorilor sunt computer illiterate și dacă tratezi des cu clienții mai bine pleci de la premisa că sunt toți așa.

Tot ăsta e motivul pentru care RDS-ul, atunci când îi suni să le semnalezi o problemă, te tratează ca pe ultimul analfabet.


@Ruinum: dacă mai pornește laptopul, cumperi cel mai ieftin SSD (sau chiar HDD) și instalezi rapid un Windows pe el și aia e. Dacă datele nu sunt foarte sensibile, poți face o imagine de OS => ștergi datele/utilizatorii => faci restore la imagine când vine înapoi.

4 Likes