@dadan: Pentru Kingston KC600 am facut si eu comanda, pana la urma, chit ca n-are firmware sub forma de imagine.
Am facut o scurta lista, legat de SSD-urile SATA, 2.5", pentru consumatori, care au firmware sub forma de imagine:
- Crucial: da
- Samsung: da
- Patriot: la unele
- Seagate: nu
- ADATA: nu
- Kingston: nu
Cunosc situatia
Asta intentionez sa fac si eu pe viitor, insa as folosi HDD-uri pentru backup, nu cloud, iar pentru RAID SSD-uri.
In locul tau nu mi-as face griji, pentru ca daca “intra” cineva pe el, intr-o doar o singura data, nu si-a doua oara :))
Probabil de-asta au si pus “Genius” in denumire, sa dea de inteles oamenilor ca e ceva la mijloc, dupa cum ai spus si tu mai sus :))
A, tare, n-am stiut ca Emag procedeaza asa.
Legat de ping-pong, asa am patit cu un UPS luat de la Njoy, care s-a defectat inainte de expirarea garantiei. Prima data dupa ce mi-a venit din garantie, am observat ca scoate un sunet ciudat, de unde mi-am dat seama ca piesele schimbate nu erau cele originale, si ce sa vezi, la nici 5 minute s-a ars UPS-ul. I-am sunat din nou pe cei de la Njoy si mi-au zis sa il trimit inapoi, sa il repare din nou.
L-am trimis din nou, a venit, a facut iar poc, tot la 5 minute. I-am sunat, mi-au zis sa-l trimit din nou. De data asta le-am spus ca-mi vreau banii inapoi, dar au venit cu contra argumentul ca e undeva un scurtcircuit fie la prizele din perete, fie la dispozitive…
Ma saturasem, pentru ca trecuse mai bine de o luna de cand tot era prin service-uri si nici urma de UPS.
Cum banuiam ca o sa fie o “reparatie” la fel ca celelalte dati, am decis sa fiu atent la cate zile trec de cand il trimit/intra in service (pentru ca altul nou nu-mi permiteam sa cumpar), asta pentru ca celelalte dati a durat mai mult decat era specificat in legislatie.
La vremea respectiva m-am consultat cu persoane din 5 locatii diferite ale ANPC-ului, ca sa stiu ce sa fac, si dupa cum banuiam, cam fiecare persoana avea experienta diferita. Am dat de o doamna tare amabila din Sibiu, de la ANPC, care m-a ajutat cu tot ce-mi doream sa aflu, nu ca ceilalti n-ar fi fost amabili, doar ca avea cunostinte mai substantiale.
Am asteptat din nou pana ce au incalcat zilele de service specificate in legislatie si am facut plangerea. ANPC-ul a aprobat plangerea iar ei au fost nevoiti fie sa-mi schimbe UPS-ul cu un altul, fie sa-mi restituie banii.
Am ales un alt UPS, pentru ca la acei bani nu gaseam un altul mai bun, doar ca de data asta UPS-ul merge pana in zi de azi fara nici o problema, si sunt vreo 3 ani de atunci. Asadar, aveti grija cu ei cand vine vorba de garantii.
Am un prieten care a facut ceva similar cu firmele de internet, acum multi ani. Cum era perioada gratuita de proba, cam pentru 3 luni, a schimbat vreo 2 firme, si-asa s-a ales cu jumatate de an de internet gratuit. Bineinteles, a fost impins de situatie sa faca asta.
A, iar mai tarziu Orange a uitat complet de el, cred ca era a treia firma de net, si s-a ales cu mai vreo jumatate de an de net gratuit, daca nu si mai bine.