Sfaturi web developer?

Salut. Sunt elev în clasa a 11-a, mate-info. De aproximativ 2 săptămâni am început sa iau cursuri legate de Front End developing și pot spune ca ma pasionează foarte mult.
As vrea ca în 2-3 sa am cunoștințele necesare pentru a ma angaja în domeniu, pentru front end, mai apoi evoluând la full stack cu timpul. Aveți niște sfaturi legate de ce și în ce ordine ar trebui sa învăț? Dacă merita, cât de greu este sa ai un loc de munca în front end developing?

1 Like

Ca si un mic sfat dupa ce inveti Javascript basic stuff, urmatorul pas este TypeScript. Gasesti tutoriale basic pe Youtube destule. Eventual poti sa cumperi un curs de pe Udemy.

Fa proiecte.
Tehnologia nu e relevanta, în 5 ani o să ai desktopul pe telefon și sistemul de operare în browser.

Iar jocurile le vei juca cu casca VR.

3 Likes

Nu o să înţeleg niciodată obsesia asta pentru un limbaj sau altul… :slight_smile: Un limbaj azi e, mâine nu-i. Un developer versat poate să înveţe orice limbaj în câteva zile.

Ca developer cred că nu trebuie să te concentrezi pe chestii concrete precum limbajul/tehnologia/framework-ul/whatever. Chestiile concrete sunt efemere, mai ales în domeniul web se demodează extrem de repede, nici nu poţi să ţii pasul cu ele. Ar trebui să te concentrezi pe chestii fundamentale, precum pattern-uri, algoritmi, arhitecturi, standarde, protocoale. Chestii abstracte la prima vedere, dar care te vor ajuta să faci orice, în orice limbaj.

Altfel degeaba ştii TypeScript sau python sau java sau C++, doar cu limbajul în sine nu poţi să faci nimic util, pentru că nu ştii cum să aplici ce ştii să faci în limbajul ăla. E ca şi cum ai şti toate cuvintele dintr-o limbă şi nu eşti în stare să formulezi o propoziţie, pentru că nu ştii nimic despre sensul cuvintelor.

6 Likes

Spune-i asta lui DHH, care a facut zeci (probabil peste o suta) de milioane de dolari pentru ca ii place DOAR ruby :slight_smile: