Tocmai am descoperit un site unde se face statistica/developer de pe GitHub. Pana acum am folosit openhub, care are statistici ok la nivel de proiect. Astia https://profile.codersrank.io/ fac statistici/utilizator.
Numai eu am 20+ repos private si sa nu mai vorbesc de teams prin care sunt
Si pe acolo se lucrează(vorba vine) mult mai mult decât pe segmentul open-source
Si eu lucrez cu repo-uri private, pe doua site-uri (unul e bitbucket, ca tot ati pomenit de el).
Statistica e oarecum relevanta cu privire la proiecte open-source, desi indicatorii folositi sunt oarecum arbitrari. Multe site-uri din astea considera numarul de commit-uri, altele fac apel la popularitate (numara stelutele), probabil ar fi bine sa se tina cont de mai multe lucruri (cum ar fi numarul de linii). Plus ca exista un bias de selectie, pe care nu o sa-l mai detaliez.
Exista de-aia care lucreaza pe bani la proiecte open source pe GitHub. Pe cale de consecinta, au punctaj cu un ordin de marime mai mare decat mine. Cunosc unul din Germania, are cam 5000 de puncte si e in top 50 in Germania. Dar nu o face gratuit.
Nici site-ul asta nu pare prea grozav, pana la urma tot openhub e mai relevant, desi nu prea grozav pe dev, arata numar de commit-uri si ceva chart https://www.openhub.net/accounts/aromanro , dar separat pe proiect e destul de ok.
Da, deja am aflat de el
Mai e si https://sourcerer.io dar din pacate toate au niste probleme, pe care le-am mentionat mai sus. Mi se pare ciudat ca desi reclama stiu sa-si faca, n-au fost in stare sa faca o statistica ceva mai buna, n-o fi chiar atat de greu. Pana la urma openhub e cel mai bun, doar daca ar face statistica si pe developer mai ca lumea, nu numai pe proiecte…
LE: Asta e formula pe git awards: sum(stars) + (1.0 - 1.0/count(repositories)) Iti numara stelutele si mai primesti un pic, functie de numarul de repo-uri. E cam prostie, sincer. Apel la popularitate. Asta https://github.com/GStreamer/gstreamer ia bataie de la asta https://github.com/JoeyDeVries/LearnOpenGL desi ultimul e doar tutorial, oricat de fain ar fi, nu e gstreamer. Iar VTK il depaseste pe primul nu cu chiar atat de mult, desi e vorba de multe ordine de marime in complexitate intre cele doua https://github.com/Kitware/VTK Cam 5.5 milioane linii de cod. Iar tutorialul ala il ‘bate’. Sa fim seriosi, ambele or fi cu OpenGL, dar nici macar nu incape termen de comparatie
Deci cu alte cuvinte, o solutie buna ar trebui sa inceapa cu analizoare si validatoare de cod
(lintere, cod complexity, best practices, etc)
Benchmarks cu previous commit/build ? Ca poate n-ai scris prea mult cod, da ai facut 30%+ viteza dintr-un banal “hack”
Si aia. Eventual. Dar macar sa numere naibii si liniile, nu numai stelutele, sau numarul de commit-uri
Pana la urma o solutie perfecta nu exista, ‘best practices’ e degeaba la un program care nu functioneaza, altul care e scris cu picioarele dar merge e mult mai valoros.
Devii plagiator Cumva ar trebui rezolvate chestiile astea, sa nu se puna pe seama ta ce n-ai facut, desi e destul de dificil. Framework-uri majore pot fi identificate, insa.
Nu vorbeam despre cat de nasol e, ci despre faptul ca numaratul de linii nu e mereu de ajuns. In practica se intampla sa incluzi librarii si din motive bune.
Dar ca sa nu ne limitam la un exemplu:
Se mai intampla sa muti un fisier, sa schimbi numele unui folder, sau pur si simplu sa indentezi ceva, caz in care git iti baga zeci (de mii) de linii care nu arata neaparat cat de pro esti pe limbajul respectiv.