Structura foldere WebApi in Asp.Net Core 2

In primul rand salut. Urmaresc de ceva vreme topicurile de pe forum si m-au ajutat cu ceva idei pana acum.

lucrez ca junior C# pe WPF, iar marea mea provocare este lucrarea de licenta … pe care am ales sa o fac in Asp.Net Core 2 (Server Side - API) si Angular 5 (Client Side - Website). Mi-am luat un tutorial de pe udemy, am invatat destul de multe din el, dar am o problema la structurarea APIului (mai exact, nu imi place cea folosita de autorul tutorialului), si anume:

  1. in tutorial se foloseste urmatoarea arhitectura :
    1. Controllers (contine actiunile, requesturile din client)
    1. Models (maparea bazei de date)
    1. Dtos (tot un fel de model care lucreaza cu Db, apelate in Controllere)
    1. Data (contine DataContext, IRepository si clase Repository (create, read, update, delete) )
    1. Helpers (AutoMapper si alte clase ajutatoare)
  1. Sincer, nu-mi place amestecatura din Data si Dtos, si as vrea sa le definesc mai bine, dar fara sa afectez performantele aplicatiei:
    1. Controllers (actiunile)
    1. Models (maparea)
    1. Dtos
    1. Core cu DbContext si urmatoarele subfoldere :
    • 4a. Interfaces (IRepository)
    • 4b. Data (clasele ce implementeaza interfetele, cu operatiile CRUD in DB)
    1. Utils cu clase ajutatoare

De fapt… daca ma uit bine, nu e mare diferenta, mai mult de redenumire. Doream sa scap de acel folder Dtos. Am cautat tipuri de arhitecturi inainte de a deschide acest topic, dar fara prea mare succes.

Multumesc

1 Like

Eu am scris un api in WebApi 2 pt o aplicatie de la serviciu. Nu am folosit ierarhia de foldere implicita, ci mi-am facut eu una

  • Controllers
  • Models
  • Business(aici am pus interactiunea cu baza de date)

Poate nu este cea mai buna, dar pt complexitatea api-ului meu a fost suficent
Aici cineva a intrebat despre dto

Clasele DTO le-am folosit si eu in aplicatia de licenta.