Thinking of using Stripe for your startup? Think again

O poveste ușor horror, ce implică un procesator de plăți, un vânzător dat afară din ssitem și un cont blocat pentru trei luni. Toate acestea din motive de risc crescut, deși vânzătorul susține că are un singur refund din aproape 250 clienți.

But we don’t. Since we started processing payments with Stripe over two months ago we’ve had only 1 chargeback from 246 successfully completed payments. That’s a dispute rate of 0.4% with the chargeback a result of a fraudulent credit card purchase.

https://ultimatemember.com/startups-avoid-stripe/


Sigur, sunt sute de exemple în care Stripe merge foarte bine pentru vânzători, dar genul ăsta de întâmplări ar trebui să te pună pe gânduri atunci când vrei să vinzi ceva online și să nu folosești un singur procesator. Adică don’t put all your eggs in one basket.

2 Likes

Pe măsură ce citeam articolul îmi tot spuneam, “Hai mă, recunoaște, trebuie să fie ceva dubios la business-ul vostru”. Mă tot gândeam, adult content, gambling, etc. Dar mă uit ca prostul la ei în site și nu văd nimic care să prezinte factor de risc. Cel puțin nu cu serviciul în sine, poate e ceva legat de firma prin care operează?

Când prezinți factor de risc, este normal să se aplice clauza de “reserve”, în care îți țin banii pe X luni într-un fond de rezervă, pentru acoperirea eventualelor pagube (cauzate de chargebacks). Ce nu este normal în schimb este să fii anunțat de chestia asta la nșpe zile după ce contul ți-a fost activat și după ce ai prins deja avânt în procesarea plăților.

Bănuiesc că ăsta e prețul plătit de unii pentru faimosul timp scurt de activare a contului la Stripe. Probabil fac verificările inițiale doar superficial, dau drumul la conturi, iar apoi vasta majoritate a clienților trec și de verificările mai amănunțite. Dar uite că din când în când se întâmplă cazuri ca ale ăstuia, si sunt probabil văzute ca collateral damage, o anomalie statistică pe care Stripe o consideră acceptabilă. Not nice.

Pe mine Paymill m-a căutat și la chiloți la început, dar la sfârșit măcar am știut care e situația. Concluziile sunt clare, da:

  1. Cum ai zis și tu, ouăle și coșurile and all that. Ideal ar fi să mergi pe mai multe soluții paralele. Stripe + PayPal gen.
  2. Implementați logica de procesare a plăților cu vendor lock-in minim absolut. Mai bine muncești mai mult la început și faci integrarea cu procesatorul de plăți ca pe o componentă modulară, cu o interfață universală, pe care o poți schimba oricând, decât să îți bagi mâinile prin mațele aplicației mai târziu. Am auzit de bine de Omnipay, dar nu am implementat personal, pentru că mi s-a părut limitat pentru ce îmi trebuia mie (custom subscriptions and stuff).

În altă ordine de idei, mi-ar plăcea să citesc și un răspuns oficial de la Stripe, mai detaliat decât “banking regulations”.

1 Like

UPDATE: The issue described in this post has been resolved with Stripe after a phone call from a Stripe employee. New blog post to follow soon.

Și follow up:

https://ultimatemember.com/got-stripe-account-back/

This was caused in part by the fact we are a fully remote company and work from different countries and also a mistake on our part by not properly monitoring our use of a VPN whilst testing out VAT rates on our shopping cart from different countries (the joys of VAT MOSS).

Because of this, the Stripe monitoring systems were correctly suspicious when they saw people logging in from several different countries.

1 Like

Comunicare defectuoasă rău din partea Stripe.

E la modă să zici că PayPal sunt de căcat, dar când nu îmi mergea o plată la un moment dat și am tot reîncercat-o de multe ori, în două minute m-a sunat direct cineva de la ei, să mă întrebe dacă activitatea de pe card îmi aparține, să confirme suma pe care încercam să o plătesc, etc, tocmai ca să nu pună automat flag-ul de fraudă.

3 Likes