Tranzitie Freelancer -> Antreprenor si noi contracte

Salut,

Sunt programator de 7 ani si de aproape 4 lucrez ca si freelancer pe Upwork (initial doar part time), unde am reusit sa imi creez o reputatie destul de buna iar odata cu asta au inceput sa vina din ce in ce mai multe oferte de colaborare.

Initial am inceput sa ajut alti prieteni programatori, freelanceri sau angajati cu mai mult timp liber, cu parte din contacte / contractele pe care nu le puteam onora din lipsa timpului, dar apoi mi-am zis ca pierd ocazia de a-mi dezvolta un business.

Astfel, am decis sa trec de la partea de freelancer la cea de antreprenor (sa deschid un sediu, sa angajez oameni care sa ma ajute cu munca, sa ii “trainuiesc” daca e cazul si cam tot ce tine de outsourcing).
Am inceput ca tot omul prin a cauta caut chestii pe web si am descoperit acest forum unde, din mai multe postari si comentarii mi-am dat seama ca unii dintre voi ati trecut deja prin aceste tranzitii (angajat -> freelancer -> antreprenor)

Desi e un business model destul de comun, sunt cateva chestii la care nu ma pricep deloc. Am fost prea mult timp in zona de comfort unde primeam multe propuneri si spuneam “DA!” doar celor care mi se pareau mai interesante, iar acum ma trezesc cu foarte multe lipsuri cand vine vorba de:

  • Contracte. Cum obtineti noi contract / proiecte? Eu folosesc doar upwork momentan si, desi e un serviciu okay, are unele probleme.
    1- costa intre 5-20%. Sunt procente destul de serioase. Si taxele pe micro sunt mai mici.
    2- calitatea clientilor e (uneori) dubioasa
    3- partea de terms and conditions nu e deloc avantajoasa prestatorului de servicii ci e conceputa sa favorizeze intotdeauna clientul