Trebuie sa declar activitate la sediul social?

Salut, zilele ce urmeaza, imi voi depune dosarul pentru deschiderea unui SRL, avand ca activitate comertul online (Vreau sa deschid un magazin online) si am o mica problema.
Ideea este ca nu stiu daca sa declar activitate la sediul social sau nu. Stocurile le voi tine acasa si le voi livra prin intermediul curierului. Are cineva idee ce ar trebui sa fac?

În cazul ăsta vei declara activitate acasă, altfel te poate întreba de sănătate la un control gen unde-i depozitul?

1 Like

Se poate opta sa nu desfasori activitatea la sediul social. In cazul meu, am apelat la o firma care s-a ocupat de acte.

Poti da cateva detalii?

Atunci cand se fac actele, se mentioneaza acest lucru, care se va regasi mai tarziu in certificatul constatator.

In legatura cu ce anume trebuie completat, cand depui actele, nu stiu sa te indrum.

Nu stiu daca sunt informatii la zi, dar merita sa arunci un ochi: https://www.startupcafe.ro/stiri-taxe-20841218-cum-declari-nu-mai-desfasori-activitate-sediul-social-pentru-evita-plata-impozitului-cladire-diferentiat.htm

Nu se plateste impozit pe cladire diferentiat daca se face contract de comodat, cel putin pe aici. Probabil ca prin alte locuri e altfel.
Daca vrei sa platesti chirie, probabil se schimba treaba.

Pe scurt: apeleaza la o firma care se ocupa cu asta. In 2015 costa cam 700 de lei in care era inclus si capitalul social.

Contract de comodat faci intre proprietarul casei / apartamentului si firma, e un fel de luare in spatiu pentru firme, in sensul ca esti de acord sa existe acolo si sa te intrebe organul de sanatate cand o cauta.

Daca platesti si chirie (chiar daca iti platesti tu ca administrator tie ca proprietar) trebuie sa platesti si impozit pe acea chirie. Dar poti sa deduci niste cheltuieli (internet, amenajari, apa, curent, nu stiu). Dar unele servicii sunt mai scumpe pentru firme decat pentru PF, si ar trebui sa treci contractele pe firma. Toate sfaturile pe care le-am primit in acest sens au fost sa nu imi bat capul.

In locul tau as incerca un contract minim cu o firma care are depozit (nu stiu daca merge, dar tot isi faceau reclama euro mini storage si mi-au ramas in minte). Asta doar cat sa poti zice ca ai putea sa iti desfasori activitatea de acolo. Dar again, vezi sfatul scurt :slight_smile:

Trebuie sa ai un puct de lucru care poate fi acelasi cu sediul social. Pana la urma sediul social e pentru primirea corespondentei doar, insa fara punct de lucru nu se poate decat daca esti medic sa zicem si lucrezi in incinta spitalului cu care ai contract.

image

Acum vreo 2 ani era ~800 de lei in Bucuresti, in zona Iuliu Maniu/Gen Vasile Milea, in fosta APACA, iti iei o grija, ai sediul acolo, totul in regula in acte.

Eu am sediul social pe cabinet de avocatura - dar cum spuneam, fara activitate la sediu in acte, se ocupa ei de primirea corespondentei si ma notifica. Costa 150 de euro pe an.

Ideea este ca as vrea sa stiu daca in cazul in care declar activitatea la sediu social (acasa), am nevoie de avize? Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplinesc?

Singurul lucru de care am avut nevoie a fost acceptul vecinilor, un cacat comunist.
In rest, contract de comodat pentru a evita complicatiile si cam atat.

Deci tu ai firmă de comerț, nu de servicii, e total altceva. Cu serviciile e mai fluidă treaba pentru că poți presta serviciul oriunde, și de asta nu e așa strictă treaba.

Ce faci tu e comerț, în comerț e altceva. Faptul că e online nu contează cu nimic. Da, îți trebuie un spațiu de depozitare cu toate avizele necesare și cu toate normele în funcție de tipul de marfă care îl vei comercializa.

Întreabă un contabil specializat, astea nu sunt întrebări la care să primești răspunsuri pe net.

1 Like