Unelte/metode de a gandi ca un programator

Ok, titlul e “crap” :smile:

Plecand de la articolul asta https://medium.com/@gregorymazurek/everyone-at-your-startup-needs-to-code-97490b3e3c94
Cred din ce in ce mai tare ca toti cei care lucreaza intr-o companie tehnica trebuie sa aiba macar concepte tehnice invatate pe pielea lor.

Luam cel mai des caz, acela al permisului auto. Nu esti mecanic, nu vrei sa devii unul si probabil nici nu vei repara ceva la masina in veci, tot trebuie sa dai dovada de cunostiinte tehnice auto de baza.

Ei, si intrebarea mea ar fi … cum?

Oamenii non tehnici din companie, trebuie sa inteleaga un minim de concepte tehnice pentru a putea comunica usor cu inginerii dar si cu clientii. Trebuie sa aiba putina gandire analitica.

Si ma gandeam ca JavaScript ar fi un limbaj usor de inteles, nici prea complicat si unde se pot vedea instant rezultatele.

Ce am gasit pana acuma ar fi



https://www.codecademy.com/tracks/javascript

Ma intereseaza ceva usor si simpatic, fara mari batai de cap, fie moca fie contra cost
Idea e ca oamenii cel mai probabil nu au nici un interes sa isi schimbe cariera si nici prea mult timp sa studieze chestii noi

Idei? comentarii? You’re welcomed :smile:

1 Like

Am citit de curand articolul asta: http://www.wired.com/2015/07/blockspring/

Din punctul meu de vedere pare putin exagerata ideea cu excel-ul dar probabil pentru cei mai putin tehnici poate fi o idee buna :slight_smile:

Cred că un limbaj e prea mult dacă vrei să îi faci pe oameni să înțeleagă cum funcționează lucrurile.

Mai degrabă un limbaj vizual, de genul Scratch.

Doar că problema e alta: chiar dacă au noțiuni de programare vor avea probleme in a înțelege lucrurile ce sunt peste un prag (destul de jos) de dificultate. Adică va înțelege ce este un loop, la ce folosește etc dar s-ar putea să nu priceapă scopul unui Model.

În plus, cred că mai e și problema cu plăcutul: dacă omului nu-i place… nu-i place. Și nu cred că s-a angajat pe support pentru a fi pus să tocească un limbaj sau altul :smile:

Cred că e o chestie din gama nice to have, dar în nici un caz nu e un must have.

Nu cred ca m-am exprimat bine.
Nu ma astept sa devina programatori, nu ma intereseaza daca ii place sau nu.
Trebuie sa inteleaga gandirea.
Ceva in genul “pseudocod” sau diagrame uml

Ex: Oricine cu 12 clase a auzit de o matrice si o poate vizualiza in gand. Nu toata lumea mai e instare sa si rezolve una.

Nici nu trebuie să fie în stare!

Să știi că SRP se aplică și în programare dar și în viața reală. Un ticket de support tehnic administrat de o persoană care crede că știe despre ce e vorba s-ar putea să genereze mai multe probleme decât rezolvă.

Tind să cred că în felul ăsta deschizi o cutie a pandorei care ar fi bine să rămână închisă. Cu două lacăte. Și trei încuietori. Pusă într-un seif. Într-un munte. Peste care se toarnă un cofrag de beton, Cernobâl style. Care se acoperă cu un strat gros de cauciuc, să fie entaș.

1 Like

Nu chiar.
Ai mei colegi non-tehnici, inteleg ca o pagina web e compusa din html, css si javascript
Stiu ca html-ul are informatiile si componentele, ca css-ul e raspunzator de forme, culori, dimensiuni, si ca javascript face componentele sa interactioneze.
Stiu ca daca apasa pe ceva si nu face nimic, sa apese F12 si sa se uite in consola dupa “error” sau “warning”.
Stiu si inteleg de ce dupa un update, pot aparea probleme de cache, si care e rolul acestui cache.
samd

Per total au inceput sa observe chestii noi cand butoneaza o aplicatie.

Dar dupa 1 an juma.
Vreau sa grabesc intr-un fel procesul

1 Like

Explaining something to someone is the best way testing if the explainer actually knows his stuff. i.e. daca nu esti limitat de timp - take a random dude si try to explain stuff to him/her :smile: Everybody wins in the end.

1 Like

Eu am auzit alta idee care mi-a placut si care cred ca e mai folositoare: toata lumea din companie trebuie sa faca support. CEO-ul cu atat mai mult.

2 Likes

Chestia asta se practică în Automattic: îi spune Happiness Engineer iar în The Year Without Pants omul povestea cum primele două săptămâni le-a petrecut în tech support.

ok, dar asta ar trebui sa se intample regulat, ca pierzi contactul cu produsul, mai ales in higher management.

2 Likes