Usage of content management systems for websites

wordpress

(cosmos) #1

https://w3techs.com/technologies/overview/content_management/all

Discrepanta enorma intre Wordpress si Joomla


(matthers) #2

Apropo de CMS for websites, eu am o intrebare: cand si de ce folosesti wordpress.

Luam exemplul unui site de prezentare(nu conteaza produsul). De ce ati folosi wordpress?

Se justifica actualizarea lui o data la 2-3 luni prin utilizarea wordpress in locul unui site static? eventual chiar a unui export pur html din wordpress?

Da, poate personalizare e mai rapida/usoara pe wordpress, dar long term e mai eficient pentru publicul tinta al site-ului?(page speed, etc)?


(Pîrvan Marian) #3

Clientul conduce, el prefera de fel si daca se poate totul la 200-300 euro. El nu o sa stea sa ii dezvolt eu un cms decat daca e un client mare…


(matthers) #4

de ce CMS, daca nu e ATAT de dinamic?

De ce nu un wordpress cu plugin de export to html, site-ul final fiind in html?

Sau un bootstrap in care actualizezi de mana cate o pagina/produs?

Cat de dinamic este un site de prezentare? referindu-ne strict la site-ul de prezentare, nu magazinul online sau blogul asociat acestuia.

Si daca clientul e tampit si vrea joomla 1.6, ca a auzit el ca e buna, asa faci?


(Ionuț Staicu) #5
  1. Un client este mai înclinat să plătească la început o sumă și să-și administreze singur conținutul vs să plătească pentru fiecare ajustare de conținut (ia în considerare că, oricât de simplu ar fi HTML, nu este accesibil oricui);
  2. Un editor de text vag wysiwyg. Markdown nu este chiar atât de user friendly pe cât ne place să credem;
  3. Programatorul nu trebuie să ofere suport tehnic decât pentru lucrurile care cu adevărat nu merg, nu pe „oh, dar cum adaug o imagine?”
  4. Încearcă să explici cum adaugi o pagină nouă într-un site static și vezi dacă se compară cu „apeși pe new page” din WP.
  5. Încearcă să explici și cum adaugi/editezi un formular nou de contact într-un site static (vs Ninja Forms, Caldera, Gravity șamd)

Cred că mai găsesc motive dacă vrei :slight_smile:

Ce zici tu aici se numește caching…


Acum vino tu cu argumente: de ce un site static? :smiley:


(cosmos) #6

image

In categoria < 0.1 % :smiley:


(matthers) #7

Si dupa ce-si face update singur la wordpress si buseste site-ul, nu injura programatorul? Sau cand da de o vulnerabilitate si i se buseste tot?

Da, Wordpress e comod. Dar poti face un formular de contact si folosind functia mail() in PHP. nu cred ca formularele din wordpress stiu ceva in plus.

Programarea/actualizarea informatiei o faci o singura data. Accesarea informatiei(vizitatori) se intampla de X ori pe zi. Care ar trebui sa fie mai eficienta?

Da, spune-i caching, spune-i site static, nu e chiar acelasi lucru. Caching-ul de wordpress nu face continut 100% static. Un plugin de genul s-ar putea insa sa ajute(https://ro.wordpress.org/plugins/static-html-output-plugin/) .

De ce site static? pentru ca e mai bullet proof. Pentru ca nu ai 39 de componente care nu-ti sunt necesare in site dar iti pot busi ceva la un update. Pentru ca actualizezi informatii o data la 2 luni, si ca iti ia 2 ore sau 10 minute e mai putin relevant pentru cei 50k de vizitatori din acel interval de 2 luni. Daca unui vizitator i se incarca pagina cu 1 secunda mai mult pentru ca ai latenta si site-ul sta dupa diverse pluginuri/componente/DB, asta inseamna 50k secunde in 2 luni, adica ~13.8 ore. Pentru ca tu ai vrut sa muncesti putin mai putin:) 13.8 ore pentru vizitatori, carora chiar le e relevant continutul, vs 2 ore tie, neinteresandu-te deloc continutul?

De ce sa stai dupa un CMS care trebuie sa vorbeasca cu baza de date, care poate are latenta uneori, care poate se duce in cap cand se buseste DB-ul, cand poti avea continut 99-100% static?

Chiar trebuie sa servesti dintr-o baza de date text si poze care nu actualizeaza macar la 2 zile?


(Serghei Amelian) #8

Ceva mă face să cred că un procent semnificativ de instalări de WP sunt “datorate” celor care aşa ştiu să facă “saituri”, a instalat un WP, a pus o temă, câteva pluginuri şi gata “proiectul”. Că nu înţelege mare lucru din ce-a făcut şi că va fi luat prin suprindere când site-ul va fi “hăcuit” asta e altă poveste… :slight_smile:


(Red) #9

Ia să vedem:

  1. Nu se prea fac bani din „site-uri”.
  2. Evident că proprietarii nu pot să plătească programatori serioși.
  3. Au venit indienii ieftini și li s-a părut că au văzut Matrix-ul. Instalează un WP + o temă, clientul crede că totul l-au făcut ei, încasează banul, sunt recomandați mai departe. Easy money.
  4. Clientul oricum nu avea nevoie de mare lucru de la bun început.
  5. Când ai de ales între un software bine construit sau să mai pui 2 nuclee și 16 GB de RAM, 99.999% dintre proprietari vor arunca mai mult hardware. Chit că baza de date n-are indecși. Hardware-ur va fi întotdeauna mai ieftin decât un programator. Și 100% nu va comenta când arunci cu keywords în el.

Ce observăm? emag, pcgarage, magazinele mari au platformele proprii. Au bani. Cel, Azerty, Domo mai nou, apoi Altex, MediaGalaxy au niște platforme pe care le deploy-ează cu alte culori. Au ceva mai puțini bani pentru online (că au și magazine fizice). Și apoi sunt o tonă de magazine cu software gata-făcut și o altă parte de magazine care nici nu merg.

După cum scriam mai demult, numai eu am extras $60.000 pe un fel de magazin online. Plus indienii care acuma sunt o grămadă, plus vesticii care mișună și ei pe-acolo. În 3 ani $300.000 mi se pare „cam pe-acolo” la capitolul costuri. Și nu merge prea bine, începe să apară technical debt-ul. Iar indienii mereu caută soluția cea mai rapidă. Dacă se poate eu să fac un endpoint în API care să returneze toate datele deodată, ar fi mega-fericiți.

Lumea încă nu înțelege software-ul. Nu există gândirea aia: mă, chestia asta pare să poată fi automatizată. E foarte… fricoasă să lase un algoritm să lucreze. Fricoasă de a pierde controlul. Sau poate de a fi lipsiți de activitate de-a lungul zilei. Și dacă bagă ceva dată eronată (pentru că niciodată nu știi ce limite are un input că ei habar nu au cu ce lucrează) și totul se duce de râpă, trebuie să apeleze la tine. They loose control.

Unul din clienți are ca domeniu de activitate alocarea de IP-uri. Dar păstrează IP-urile libere și folosite în… Excel. L-am întrebat dacă să nu scriu eu o aplicație pentru asta. Nu, că este deja una și e gratis. Cool! Să o instalez? Nu. Mai vedem.


(István F.) #10

Wordpress eu zic ca e chiar ok ca si panou de admin, cel putin de cand l-au rescris. Pe frontend se poate pune ce vrei cu un plugin graphql daca clientul vrea sa ii faci cine stie ce si sa lasi panoul de admin headless.
Toate problemele precizate de voi se pot rezolva, gen se poate dezactiva adaugarea de plugin-uri pentru client si practic faci din Wordpress doar un generator de pagini statice.

E foarte multa munca sa implementezi un editor wysiwyg (chiar si gata facut gen froala) functional la nivelul lui wordpress, cu teste si toate cele, cu site-ul static problema e ca iti trebuie un generator si un serviciu pentru comentarii/contact, wordpress are deja backend-ul necesar.

S-ar putea folosi si ceva api la office 365 sau google docs care sa regenereze site-ul la publicarea unui articol intr-un cont google/one drive. Problema: Cine detine continutul ? Google, Microsoft sau tu ?

Cu excel problema e arhicunoscuta, poti face cea mai faina interfata, fiecare om o sa te intrebe de excel import/export daca e vorba de software corporatist. Gen faci cel mai fain box plot cu svg-uri si cel mai important feature mereu va fi exportul datelor intr-un chart in excel.

Exista alternative mult mai elegante la wordpress : https://prismic.io/, https://graphcms.com/, https://dotcms.com/ … Wordpress se bate cu ele (mai bine zis le rupe in bataie daca e sa comparam feature-urile), nu cu paginile statice.